PM toevoegen aan CO?

Dit topic is gesloten

Beste Moderators,

ik heb even op het forum rond gekeken of er als eens iets over gezegt is, en das idd het geval.
enkel is hierin niet duidelijk geworden of jullie vanplan waren dit door te voeren ja of nee...

nu wilde ik dus van jullie weten of er een PM gemaakt kan worden voor de site.
ik wil wel eens contact opnemen met leden van CO,
maar dan is hun mail niet vrijgegen.
in dit geval zou een PM erg handig kunnen zijn.

Is dit mogelijk en gaat dit in de toekomst ook komen??

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Nee. Als mensen niet gemailed willen worden, nu, dan niet ;)

We zijn een elektronicaforum, als je een ontopic vraag hebt kun je die stellen waarna anderen die beantwoorden.
Zo werkt een forum.

Het bied wel een extra service voor je leden...
Kijk naar ander fora daar zie je het ook en ik wet dat het heel erg makkelijk is...

Stel je wilt een mod wat vragen of jullie willen iemand waarschuwen dan kan je dat zo doen kan je nooit een conflict krijgen van ik heb die mail niet gehad enzo want het staat op deze site dat is te controleren.
Is maar een voorbeeld maar er zijn nog veel meer makkelijke dingen

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

hallo,

modelbouwforum bijvoorbeeld heeft het ook, en ik vind het erg makkelijk. je kunt dan iemand contacteren zonder er anderen lastig mee te vallen. misschien als mensen niet gemailed willen worden, dat er er een optie is dat je PM uitschakeld??

Gr. Rik

Op 18 september 2007 14:55:18 schreef Aart:
Nee. Als mensen niet gemailed willen worden, nu, dan niet ;)

We zijn een elektronicaforum, als je een ontopic vraag hebt kun je die stellen waarna anderen die beantwoorden.
Zo werkt een forum.

Ik moet zeggen dat ik het ook een waardevolle toevoeging zou vinden.

We zijn inderdaad een elektronicaforum. Maar waarvoor? Juist! De electronica community/gemeenschap. PMs is een systeem wat actief bouwt aan de community. Het biedt de leden een mogelijkheid verder in contact te komen zonder het forum te vervuilen met off-topic vragen van wat persoonlijker aard. Personal message.

Wat email aangaat is het probleem vaak dat mensen hun email adres niet publiekelijk te grabbel willen leggen, maar er niets op tegen zouden hebben om PMs te ontvangen.

Maar ja, da's mijn mening.

Tja, er zijn al genoeg onzin posts tussen de leuke dingen op CO. Daarom heb ik zeker geen behoefte dit ook nog eens ongevraagd in de bus te krijgen.

Edit - knip weg, ben er even niet bij..

free_electron

Silicon Member

Op 18 september 2007 15:14:05 schreef Rikkepic:
hallo,

je kunt dan iemand contacteren zonder er anderen lastig mee te vallen. misschien als mensen niet gemailed willen worden, dat er er een optie is dat je PM uitschakeld??

Gr. Rik

zo ? dat hebben we vandaag nu toch ook ?
als er email in profiel staat kan je mailen. staat het er niet dan willen ze niet dat je mailt.

komt op het zelfd neer. als er pm staat kan je mailen. als pm af staat willen ze niet dat je mailt.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Jullie hebben zeker gelijk dat ik wat rechtlijnig en conservatief ben (in dit soort dingen ;), maar ik ben wel oprecht van mening dat dadt in het algemeen de beste manier is om Co goed te laten functioneren.

Als iets niet op Co thuis hoort dan hoort het niet op Co thuis, en als mensen niet over Co zaken gemailed willen worden dan niet.

De ervaring leert overigens dat de meningen binnen het Team wat uiteen lopen, ik spreek hier strikt op persoonlijke titel.

Er is een verschil tussen mailen en een pm sturen.
ik denk dat de meeste mensen die hun email niet laten zien niet willen dat je mailt omdat een mail toch wat meer prive is dan een pm
Je kan een pm ook gewoon blokkeren en een gebruiker ook dus zo moeilijk is het niet.
wil men echt niet dat ze een pm krijgen zetten ze dat toch uit
Denk dat het veel goeds zal doen

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Op 18 september 2007 15:45:38 schreef free_electron:
[...]

zo ? dat hebben we vandaag nu toch ook ?
als er email in profiel staat kan je mailen. staat het er niet dan willen ze niet dat je mailt.

komt op het zelfd neer. als er pm staat kan je mailen. als pm af staat willen ze niet dat je mailt.

here here

Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
High met Henk

Special Member

in tegenstelling tot chatrooms vind ik een PM ook wel handig: zo kun je ook wat vragen over oudere topics die eigenlijk al VEr weggezakt zijn

hoef je het neit omhoog te schoppen. En mail adress is idd veel meer prive.

't lijkt mij zelfs een waardevolle toevoeging geven aan dit forum!!! (sterker nog: als het er komt haal ik mijn mail adress ook weg: scheelt weer span!!)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op dinsdag 18 september 2007 16:30:36 (13%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb nog NOOIT spam gehad door mijn adres op CO: de spam-safe email-image blijkt prima te werken.

Ook ik zie geen toegevoegde waarde van PM, het geeft alleen maar weer NOG een box om te checken :(

Op 18 september 2007 15:43:08 schreef jojo:
...
Wat wel welkom zou zijn is een "Notify me" op een specifiek aan te geven topics. Dus dat je voor dat enkele onderwerp ziet dat er b.v. 2 dagen later toch een reactie is bijgekomen. En dan ook weer slechts 1 email voor alle notificaties (zogenaamde "digest").
Maar nu dwaal ik wellicht af.

OF ik begrijp je niet, OF het zit al in dit forum.

If you want to succeed, double your failure rate.
GJ_

Moderator

Op 18 september 2007 16:30:08 schreef High met Henk:..haal ik mijn mail adress ook weg: scheelt weer span..

Ik heb net als Jochem_S nog nooit spam op mijn CO mailadres gehad: ik gebruik voor alle fora een uniek mailadres, dus ik zie het meteen.
Bovendien heb je je emailadres nodig bij het inloggen.

maar zoals ik het nu begrijp is het onder de leden wel welkom maar niet onder de mods??

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
GJ_

Moderator

Fout begrepen.
Ik sta er erg neutraal tegenover.
En wat de leden betreft: ga eerst eens tellen in dit topic.

nouja, ik zie een aantal voor en tegens.
voor:1 á 2 personen
tegen:5 á 6 personen

en onder de mods is het dus verschillend.

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Ik zit al sinds 2005 of zo op dit forum en ik heb ook wel eens over zoiets na zitten denken.
Vooral omdat ik het idd ook ken van andere forums.
Maar een emailadres maakt het net zo gemakkelijk. Waarschijnlijk zal een bericht via Email sneller beantwoord worden dan een PM, dus alleen maar voordeel.

Een button die rechtstreeks je mailprog opent waarna je je mail kunt typen, zou wel handig zijn als alternatief.
Hoewel ik denk dat dan de emailadressen te verzamelen zijn door derden voor oneerbare doeleinden.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 18 september 2007 15:45:38 schreef free_electron:
[...]

zo ? dat hebben we vandaag nu toch ook ?
als er email in profiel staat kan je mailen. staat het er niet dan willen ze niet dat je mailt.

komt op het zelfd neer. als er pm staat kan je mailen. als pm af staat willen ze niet dat je mailt.

ik houdt prive en hobby graag gescheiden ;)

Op 18 september 2007 17:51:45 schreef Red-E:
nouja, ik zie een aantal voor en tegens.
voor:1 á 2 personen
tegen:5 á 6 personen

en onder de mods is het dus verschillend.

vreemd, ik tel tot nu toe:
tegen: 3
voor: 6

Henry S.

Moderator

Op 18 september 2007 16:30:08 schreef High met Henk:
in tegenstelling tot chatrooms vind ik een PM ook wel handig: zo kun je ook wat vragen over oudere topics die eigenlijk al VEr weggezakt zijn

Dan kan een PM handig zijn, maar met de leeftijd van het topic daalt de waarde van een PM. Niet de inhoud, maar de vraag of de geadresseerde CO nog bezoekt en de PM leest.

Maar goed, emailadressen hebben ook niet het eeuwige leven.

't lijkt mij zelfs een waardevolle toevoeging geven aan dit forum!!! (sterker nog: als het er komt haal ik mijn mail adress ook weg: scheelt weer span!!)

Aangezien ik veel topics zie met de vraag wat het mailadres is, omdat deze op onzichtbaar staat, lijkt me een PM als vrijwillige optie een aanvulling.

Ook ivm een 'schop een modje actie' ipv het roepen om mods/slotjes.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 18 september 2007 17:51:45 schreef Red-E:
nouja, ik zie een aantal voor en tegens.
voor:1 á 2 personen
tegen:5 á 6 personen

en onder de mods is het dus verschillend.

mod's mogen ieder een eigen mening hebben, achter de schermen nemen wij dan een besluit.
CO is geen democratie, maar een gematigde dictatuur, zoals men dat laatst noemde. Wij luiteren uiteraard naar de wensen van gebruikers, maar bepalen altijd zelf nog of we die wens willen en kunnen vervullen.

Vergeet niet dat we alle software zelf schrijven, en een waterdicht PM systeem zoals jij nu voorsteld is niet 1-2-3 geschreven.

trouwens, je website.... waar heb je al die informatie vandaan? je bent wel goed in het "snoeien" in stukken tekst die overduidelijk afkomstig zijn van deze website.

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 18 september 2007 19:23:33 schreef Henry S.:
[...]
'schop een modje actie' ipv het roepen om mods/slotjes.

AKA. Topic report :)

VOOR

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Hum.
Het lijkt me ook niet onmogelijk dat we mensen afleren te zeuren en netjes een mailtje te sturen als ze een mod-actie werkelijk noodzakenlijk vinden.

Roepen om een mod in een topic is volstrekt onzinnig. Tegen de tijd dat een moderator die post leest heeft hij de rest van het topic al gelezen ...

klein is fijn

Moderator

Op 18 september 2007 21:18:02 schreef Aart:
Roepen om een mod in een topic is volstrekt onzinnig. Tegen de tijd dat een moderator die post leest heeft hij de rest van het topic al gelezen ...

Indeed..
En gezien dat altijd redelijk snel is, lijkt me een topicreport knop ook niet zo nodig.

High met Henk

Special Member

modjes hier doen het perfect hoor.

altijd ruimte voor discussie.

MAar wat ik toch zie is een hoop spam, maar mijn mail adress loopt maar op 2 fora.... en een plaatje is easy te tracen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten