PM toevoegen aan CO?

Dit topic is gesloten

ook mij lijkt een PM systeem wel wat e merkt gelijk dat het over/voor CO is
en je kunt iedereen een berichtje sturen

AVR powerd

Ik ken het PM en topicreport-systeem van beide kanten (user en moderator), en ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel meerwaarde het voor beide kanten biedt.
Als moderator: je kan erg snel naar iedereen (want als mod kan je uiteraard iedereen PM'en) toe contact opnemen, en slechte of "aandachteisende" topics vallen enorm op.
Als user: als je een mail krijgt, krijg je die op een moment dat je mss niet met CO bezig bent, en glipt dat gemakkelijk tussen andere dingen door. Een PM op een forum zie je als je op dat forum gaat, dus wanneer jij zelf er tijd voor wil vrijmaken. Een PM komt altijd gepast en in de juiste context, een mail wordt snel over het hoofd gezien, kan ongepast vallen, en is veel minder "verbonden" met het forum (wat naar advertentie en hits toe minder interessant is, als extra bijkomstigheid voor de beheerder van de site).

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
benleentje

Golden Member

IK heb mijn E-mail liever niet openbaar vanwege de eventuele spam. Dus ben zelf wel voor PM

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

ls user: als je een mail krijgt, krijg je die op een moment dat je mss niet met CO bezig bent, en glipt dat gemakkelijk tussen andere dingen door. Een PM op een forum zie je als je op dat forum gaat, dus wanneer jij zelf er tijd voor wil vrijmaken.

Daarmee heeft u wat mij betreft een eerste redelijk argument voor.

Ik krijg ongeveer wekenlijks een Co-gerelateerde email. Meestal bestaat mijn reply voor een belangrijk deel uit een vriendelijke verwijzing terug naar het Co forum.. ;)

De noodzaak zie ik daarmee nog steeds niet. Het is een medium `onder onze verantwoordelijkheid' dat zich in princiepe ook weer geheel aan ons zicht onttrekt (of niet, ik voel een privacydiscussie .. ;) en daar zie ik ook weer risico's aan.

De andere fora waar ik actief ben kennen op 1 na allen een PM systeem, dat zelden `goed' gebruikt wordt of een aanvulling voor het forum lijkt te zijn.

[Offtopic / Spam]: Sinds Gmail en met enig normaal gebruik van emailadressen is het voor mij geen overlast meer, of je dat gebruikt of niet is een keuze.

ik denk niet dat het een probleem van spam is maar meer een prive gedachten.
Ik vind het nooit fijn om op een onbekende plek mijn gegevens prijs te geven daarom is een pm handig, je beantwoord ze wanneer jij wil of op het forum komt...
Een email is nog redelijk makkelijk te traceren en een pm niet...

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Het PM systeem spreekt me persoonlijk niet aan... Als iemand me een vraag wil stellen moet ie me maar mailen. Mijn mail adres is openbaar. Een PM vind ik maar irritant. Als iemand me echt wat wilt vragen moet ie ook maar de moeite nemen mijn e-mail adres over te typen. Anders ben ik bang dat ik dalijk voor elk klein vraagje een PM krijg en meer bezig ben met PM's te beantwoorden dan anderen te helpen en zelf te leren op CO.

Plus je krijgt dan steeds minder bruikbare info op het forum denk ik, topics gaan over in PM's en dan hebben anderen er niets meer aan. Ook heb ik geen zin om straks te reageren op "Heb je mijn PM nou al gelezen?" onder mijn laatst geposte bericht. En dat is trouwens ook weer topicvervuiling. Ik denk dat je met PM's CO afbreekt.

EDIT: Ik zou er minder bezwaar tegen hebben als ik het zo kan instellen dat ik van niemand een PM kan ontvangen (behalve van mods uiteraard). Maar ik blijf erbij dat ik denk dat het niet goed is.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

ik ben persoonlijk voor

maar anders hebbek ook wel een idee.

misschien moeten we maar eens een poll doen op de home page van co en zien wat er daar uitkomt...

onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"

Tegen.

Ik heb er totaal geen zin in dat een luie puber in een pm blijft doordrammen "hoe je dat nou aansluit".

In the beginning there was nothing.... and even that exploded...

Tegen,

nu MOET ik inloggen op CO om mijn mails (van CO) te lezen..

en je wordt idd plat gezeurt over je nieuwe project..

[Bericht gewijzigd door Technojunk op woensdag 19 september 2007 18:45:58 (30%)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Behalve het idee dat een email makkelijk tussen de andere emails doorglipt vind ik een pm mogelijkheid geen zinvolle uitbreiding voor CO.

Er al een oplossing voor mensen die niet willen dat de email die ze van CO krijgen door hun andere email komt: maak een gmailaccount(of andere geschikte (web)mail) aan en laat die doorsturen naar outlook en laat het mooi in een apart mapje bezorgen.

Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je contact met iemand kan hebben zonder dat hij jou emailadres gelijk weet. Dit zou ook kunnen worden opgelost met een contact-pagina ofzo (het marktplaats-principe). Dit is ook spambestendiger lijkt mij. Als iemand dan dus wil antwoorden kan hij wat terugsturen en anders pech. Dit zie je ook al vaker bij forums en dan hebben mensen die dus niet gemailt willen worden de mogelijkheid om dit uit te schakelen.

Overgens zou je voor een PM ook moeten inloggen. Een tijdje geleden heb ik contact met iemand gehad die al langere tijd niet meer actief was op CO maar zijn emailadres nog wel beschikbaar had staan.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Een kleine tip voor (in ieder geval-) Gmail-gebruikers:

- Gmail negeert bij het emailverkeer in het adres geplaatste extra of weggelaten dots ("."), je kunt als je emailadres gewoneadres@gmail.com is voor Co b.v. gewone.adres@gmail.com gebruiken, en daarop filteren in je inbox (en het dan gelijk labelen als Co en in het archief mikken oid ;)

linkje

KT88

Overleden

Op 19 september 2007 17:18:52 schreef Benadski:Anders ben ik bang dat ik dalijk voor elk klein vraagje een PM krijg en meer bezig ben met PM's te beantwoorden dan anderen te helpen en zelf te leren op CO.
[....]
Ook heb ik geen zin om straks te reageren op "Heb je mijn PM nou al gelezen?" onder mijn laatst geposte bericht. En dat is trouwens ook weer topicvervuiling. Ik denk dat je met PM's CO afbreekt.

Is ook mijn ervaring met PM op andere fora.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op CO heb ik persoonlijk geen behoefte aan een PM.

Bij forums die handelen over informatica of die ook producten verkopen is een PM wel handig. Omdat je dan programmeertaal kan doorsturen of afspraken kunt maken met iemand zodat je uw verkoopwaar kan verkopen.
CO handeld niet echt over programmeertaal & CO dient niet op spullen te verkopen of te kopen.

Natuurlijk kan het een mooie uitbreiding zijn voor members.
Zo krijgen die wat meer voor hun geld.

Maar daar moeten de beheerders zelf maar over beslissen.

BESLUIT: Niet echt nodig voor CO, maar kan in de verre toekomst wel worden ingevoerd voor leden.

Bedankt voor uw reactie. Het mooie aan CO is dat het "open minded" is...

Ik begrijp echt niet waarom mensen zo krampachtig doen over hun email en andere gegevens.
Je hoeft nou niet direct je adres met routebeschrijving te publiceren maar als ik zie wat de meesten hier invullen is dat bedroevend weinig.
Een woonplaats en leeftijd zou toch al een aardig gegeven zijn zonder dat dat je privacy direct aantast.
Ik heb al sinds 2000 een website daar staat gewoon mijn telefoonnummer op en mijn email adres. Nog nooit een probleem mee gehad. En ik krijg evenveel spam op dat mail adres als op mijn werk mail adres wat ik nooit prive gebruik.
Als iedereen nou gewoon een e-mail adres opgeeft zijn alle problemen opgelost. Er zijn genoeg gratis emails te krijgen die je voor dit soort dingen kan gebruiken.
Voor mij dus geen PM maar gewoon e-mail.

Het is lastig als diegene zijn email niet prijs wil geven om redenen die ons niet aan gaan,
Wil je diegene dan toch benaderen met een vraagje dan gaat dat niet meer daarom zou pm makkelijk kunnen zijn.
Wat ook kan is iets maken waarmee je emails kan sturen naar een persoon zonder dat je zijn/haar email adres ziet staan dat is ook anoniem...
Kan je diegene wel benaderen, wil hij zei echt niet benaderd worden kan het nog uitgezet worden.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
benleentje

Golden Member

Nu ik dit alles gelezen heb ben ik toch ook tegenstander voor PM. Het leek me eerst handig maar de schijn verblinde mijn gedachten :9.

Er zijn echter wel veel sites waar je beter niet je email adress kan achter laten bv sex sites en dating sites en andere op de massa gerichte geldbeluste sites.

Maar als mensen kunnen nadenken gaan ze geen spam sturen naar iemand die elektonica als hobby heeft. :p.

Er word mischien onterecht te vaak van mensen verwacht dat ze bereikbaar moeten zijn, maar kies daar toch liever zelf voor.
Als ik een blokje gaat fietsen voor de ontspanning blijft de telefoon thuis. Overigens blijft die tijdens me werk ook thuis en is het eigenlijk een non-mobieltje geworden.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 5 oktober 2007 17:42:23 schreef benleentje:
Maar als mensen kunnen nadenken gaan ze geen spam sturen naar iemand die elektonica als hobby heeft. :p.

Nadenken over spam sturen doet geen enkele spammer volgens mij. Bots plukken gewoon adressen van het net. Mijn ervaring is echter dat door het gebruik van een niet-standaard forum zoals hier op CO, de vele bots niet automatisch wegwijs raken op deze site. Vervolgens blijkt de vrij simpele plaatje-als-email methode voldoende, omdat er nog geen bots gerichte OCR uitvoeren.

If you want to succeed, double your failure rate.

ik weet niet wie dit weer schreef maar...

als je een mail krijgt, krijg je die op een moment dat je mss niet met CO bezig bent, en glipt dat gemakkelijk tussen andere dingen door. Een PM op een forum zie je als je op dat forum gaat, dus wanneer jij zelf er tijd voor wil vrijmaken.

Een mail hoef je niet meteen te beantwoorden!
Een mail zie je meteen (alle dagen) maar je gaat niet alke dag op co. (natuurlijk te zien hoe vaak je co gebruikt)

Bedankt voor uw reactie. Het mooie aan CO is dat het "open minded" is...
benleentje

Golden Member

@jochem_S

Het was maar een grap want je weet het wel:

elektronica kost veel geld en vrouwen ook. En ik heb beide :9

Dus spammers zouden dat ook moeten weten dat je van een kale kip niet moet plukken.

Natuurlijk hoef je mail niet direkt te beantwoorden, maar het is handiger om datwel gelijk te doen. Maar hoe dan ook het kost je tijd en dat kan wel eens lastig zijn.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Ik vind PM ook wel handig, zeker in het geval dat een aantal zaken in dit forum niet bespreekbaar zijn. Zoals ik heb een mogelijke interessante jobaanbieding, maar dat kan ik niet in het forum gooien. Maar ik kan die persoon niet mailen, want die persoon zijn mail adres werkt/klopt niet.
Dus vind ik dan zo'n PM wel interessant.
@ shortcircuit als je dit leest contacteer me even

modjes doen hun werk goed, niks op aan te merken. Zijn er inderdaad snel bij, maar een topicreport kan ook verlichting brengen voor moderator's, zodat ze niet elk topic hoeven te lezen maar gewoon lekker hun gangetje kunnen gaan (totdat ze een report krijgen..). Wel handig is om te zorgen dat er slechts 1 Report mogelijk is ofzo..

praktijk zal uitwijzen dat de mod's toch verdachte topics blijven bekijken, of het per saldo iets uitmaakt weet ik niet, maar het voordeel is wel dat er dan niks wordt gemist en er geen onbenullige topics open blijven staan. (nog niet meegemaakt hier, maargoed, het verkleint de kans daarop).

PM functie is zeker wel een gunstige aanvulling, maar voor de server een behoorlijke belasting. En omdat dit geen bBulletinboard is ofzo zal het ook niet 123 gaan om het erbij te "maken".

We zullen dus het besluit aan de mod's en de beheerder over moeten laten. Als de mods geen TR nodig vinden heeft het ook geen zin om er een te nemen.

Take a parachute, and jump!

Hetgeen mij een fraai besluit van dit topic lijkt.

Omdat het een niet elektronicatopic betreft en alles nu wel een keer of drie gezegd is doe ik het maar eens op slot.

Dit topic is gesloten