Nieuwe sectie: voedingen

Misschien is het handig om een nieuwe sectie bij het forum te maken die voedingen heet.

Vuurkat

Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
Henry S.

Moderator

Je kan ook teveel secties hebben, en de voedingentopics zijn zo ook gemakkelijk te vinden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Het is geen slecht idee, maar gaat zoiets opbrengen denk je ?

niet echt nodig lijkt me.
@mods
misschien een idee voor een poll

Zo kan ik ook nog wel een aantal secties bedenken: AVR-PIC- ga zo maar door..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Er bestaat achter de schermen uiteraard een flinke lijst met ideeen voor de sectie-indeling, inc de bijbehorende discussie. :)

Een voeding is altijd onderdeel van een groter geheel dat netjes past in een van de andere secties (meetapparatuur, audio, digitaal, etc.)

De eisen aan een voeding hangen erg sterk van de toepassing af, waarmee de indeling van de laaste imo het best maatgevend kan zijn. Wat mij betreft is er om die reden nu geen aparte voeding-sectie.

GJ_

Moderator

Secties gewoon afschaffen misschien? Dat scheelt ook discussie.

Kan ook. Ik kijk niet eens meer waar een topic staat. Ik kijk alleen nog naar de titel. Dus of het nou echt zoveel meerwaarde heeft?

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Het zal mij een worst wezen wat er allemaal voor secties zijn. Ik kijk toch alleen naar de laatste discussies.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 17 oktober 2007 20:49:10 schreef WilToyo:
Het zal mij een worst wezen wat er allemaal voor secties zijn. Ik kijk toch alleen naar de laatste discussies.

Idem..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
benleentje

Golden Member

Niet mee eens.

Ik hou niet van HF en audio knutselen. Dus daar kijk ik nooit

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

ik druk altijd op laatste discussies, alleen bij het plaatsen van een topic kijk ik naar de sectie.

wat Aart zegt ben ik het ook mee eens. als je een sectie voedingen maakt, en er komt bijvoorbeeld iemand bij audio met een probleem waarbij het de voeding blijkt te zijn....

gaat na een paar reacties het hele topic over de voeding van de versterker in de sectie audio. een voeding is iets algemeens, alles heeft voeding nodig.

ik kijk tussen alle recente forum-topics, en kijk wat ik interessant vind...

ik kijk nooit per sectie...

Maar!!! Met het zoeken is het wel handig dat als je op ir zoekt dat je dan iets anders krijgt bij robotica dan bij het algemene.

LED there be light

en ik ga lekker tegestrijdig zijn:+
ik kijk wel bij de secties.
vind ik handiger omdat ik niks met bijvoorbeeld hf heb en wel meer met audio.
kan ik meteen zien of er in het audio gedeelte iets id gepost

Deze sectie leek mij handig omdat er bij de schakelingen ook een sectie 'voedingen' is, en ik heb n probleem met n voeding:). Maar zoals Henry S. zei, kunnen er ook teveel secties komen.

@riktw: misschien een poll voor welke secties erbij/weg moeten.

Vuurkat

Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.

LOL.

Met alle respect, maar ik denk niet dat wij snel in de verleiding zullen komen een prettig en goed functionerend overleg hierover te vervangen door domme democratie ;)

Wat overigens niet wegneemt dat wij altijd openstaan voor suggesties. Maar Co functioneerd behoorlijk goed, het lijkt dan verstandig in het algemeen terughoudend te zijn met wijzigingen.

Ik vind het wel een goed idee, het maakt het wat overzichtelijker.

benleentje

Golden Member

Heb er nog even over nagedacht.

In algemene elektronica staan nu verreweg de meeste topics. Waarbij het lijkt dat hiervan een groot deel over voedingen gaat.

Dus vanuit dat oogpunt lijkt het me wel beter om een aparte sectie te maken.

De andere sectie die er pas bij gemaakt is over meten en meetaparatuur telt er 215

De sectie robotica telt 468.

Ik Denk dat voedingen dit makkelijk overtreft.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Is wel 'n goed idee, vaak zoek je iets specifieks en vind je het meteen op de goede plaats.
Zeker nu er steeds meer gebruik wordt gemaakt van geschakelde voedingen.

mvg

free_electron

Silicon Member

ik stel voor 2 secties te maken.
ene waar je alleen een vraag kan in posten en ene waar je alleen antwoorden kan in posten.

zet er dan nog een randomizer op die de antwoorden door elkaar haalt. dan wordt het pas echt fun ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
benleentje

Golden Member

@ free

Of ik bedenk een antwoord of oplossing voor een mog niet bestaant probleem en julle verzinnen het probleem er bij.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Ik denk dat alles wel gezegd is en stel voor dit niet-elektronicatopic te laten rusten. :)

Volgt er meer herhaling dan gaat het op slot.