het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

Anoniem

Op 29 september 2007 18:51:30 schreef Turbokeu:
[...]
Misschien interessant voor andere eigenaars van printboormachines? (of andere met de voet schakelbare toestellen)

CD :)

ja, maar ik heb een simpele gaspedaal van een naaimachine daarvoor gebruikt,
maar deze ziet er wel uit alsof die langer meegaat

Op 29 september 2007 19:14:23 schreef Ibanez:
[...]
Als je niet met een alnaloge kan werken dan moet je dat leren en geen digitale kopen......

Wie zegt dat ik die niet kan aflezen?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Ik heb ook 1 van die digitale schuifmaten gehad, ondingen. Veel uit mijn vorige klas hadden er ook een, maar allemaal een afwijking van minimaal 1/10 mm. En hij kon niet tegen stoten, hoe kan je nou 500 mm meten???

Op 29 september 2007 22:21:33 schreef niels v.v:
Ik heb ook 1 van die digitale schuifmaten gehad, ondingen. Veel uit mijn vorige klas hadden er ook een, maar allemaal een afwijking van minimaal 1/10 mm. En hij kon niet tegen stoten, hoe kan je nou 500 mm meten???

Tja, zulke ondingen zijn het nou maar :P
Dat ding gaf gewoon opeens 500mm aan. Dan moest ik weer opnieuw het nulpunt invoeren en dan deed ie t weer...

Anoniem

goed dat ik dat ding niet heb gekocht
heb maar een mooie analoge van muyitoyo genomen

High met Henk

Special Member

zie mijn verhaal: die eerste gingen ook afwijken, denk er zelf over om ook nog ff bij lidl binnen te wippen voor zo'n ding.

ff kijken of het wat is, voor het geld kun je weinig buil vallen.

mitutoyo kost 150 euro!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 29 september 2007 19:14:23 schreef Ibanez:
Als je niet met een alnaloge kan werken dan moet je dat leren en geen digitale kopen......

net of een digitale niet meer voordelen heeft dan makkelijk aflezen.
persoonlijk vind ik het toch wel handig dat je twee metingen van elkaar kunt aftreken.

Op 29 september 2007 22:32:46 schreef Boeip:
Tja, zulke ondingen zijn het nou maar :P
Dat ding gaf gewoon opeens 500mm aan. Dan moest ik weer opnieuw het nulpunt invoeren en dan deed ie t weer...

heb ik met een Mitutoyo ook wel eens gehad.
nieuwe batterij en het was weer over.
(maar ze zijn wel een stuk minder nauwkeurig.)

en als je 150 euro voor een mitutoyo betaald heb je niet goed gezocht. :p

Met geld moet je creativiteit bekopen.

Op 29 september 2007 22:32:46 schreef Boeip:
[...]
Tja, zulke ondingen zijn het nou maar :P
Dat ding gaf gewoon opeens 500mm aan. Dan moest ik weer opnieuw het nulpunt invoeren en dan deed ie t weer...

Dat is niet zo moeilijk, die dingen onthouden hun laatste stand, ook als ze uitgaan. Dus als je hem verschuift terwijl die uitstaat komt er dus nog grotere waarde te staan. Die van mij doet het na een jaar nog perfect.

LED there be light

Op 29 september 2007 22:21:33 schreef niels v.v:
Ik heb ook 1 van die digitale schuifmaten gehad, ondingen. Veel uit mijn vorige klas hadden er ook een, maar allemaal een afwijking van minimaal 1/10 mm. En hij kon niet tegen stoten, hoe kan je nou 500 mm meten???

Een schuifmaat is een precisieinstrument. Het dient daarom ook als zodanig behandeld te worden. Dus niet los in de gereedschapkist smijten, niet in de regen laten liggen, niet op gaan staan, niet als hamer gebruiken enz.

Turbokeu

Golden Member

Na 2 buigtangen te hebben gemist (allebei gereserveerd) op marktplaats.nl heeft de verkoper ervan mij attent gemaakt op ééntje die te koop stond op ebay Duitsland:

http://www.turbokeu.com/temp/abiko.jpg

Van het Zweedse merk Abiko, in perfecte staat, plooit èn knipt, uiteindelijke koopprijs: 1.99 Euro...:D

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Linkje? Of heeft ie er maar van?

1.99 is niet duur!

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
If you want to succeed, double your failure rate.
Turbokeu

Golden Member

1.99 is niet duur!

Op marktplaats stonden de 2 buigtangen aan 25 Euro/stuk.
Bij Farnell worden dergelijke tangen aan +/-50 Euro + BTW verkocht.

En nee, de ebayverkoper had er maar ééntje...

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Aan iedereen die 74HC595 serial-naar-8 bit-shift registers in SOIC package zoekt of nodig heeft voor zijn projectje (lichtkranten e.d.):

Ebayverkoper abanmore verkoopt 2875 stuks aan 0.23$/stuk! (0.16 Euro/stuk ofte nog geen 6.5 oude Belgische franken ofte ongeveer 0.32 oude Hollandse guldens!).

Ebayadvertentie hier

Ik ga nu 50 stuks aankopen (verzending voor 50 stuks tot België is 4.35$).

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

lidl heeft weer klikaanklikuit setjes :-) 15 euro/set ( in 1 set 3 ontvangers 1 afstandbediening

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
Anoniem

Lidl heeft voor degene die naderhand toch wel een digitale schuifmaat willen:
klik
voor de voorspelbare prijs negen euro.
zelfde specs

nogeenklik
een waterpas op een standaard met een lasertje erin
18 euro

enweereenklik
een 'LED-werklamp' :o
niet echt aanbieding, maar wel grappig. iig voor 9 euro

en nog meer elektrospulletjes zoals tangetjes, een xenon zaklamp, mini schroevendraaierset.
kijk zelf maar op lidl.nl vanaf 18 oktober

Op 11 oktober 2007 16:59:18 schreef Andreesie:
enweereenklik
een 'LED-werklamp' :o
niet echt aanbieding, maar wel grappig. iig voor 9 euro

Die werklamp heb ik al enkele jaren. Hij is best handig. Er zit een felle ultra bright led in. De ondekant is magnetisch om hem in elke gewenste positie tegen metalen oppervlakken te zetten. (erg handig bij het sleutelen aan mijn auto's) en de led zit ook in een magneetring om bv in kleine gaten gevallen schroeven e.d. weer terug te halen.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_42/OFF04.HTM

Mooi dingetje toch voor de mensen die bijvoorbeeld de temperatuur van hun etsmiddel in de gaten willen houden?

LED there be light

denk niet dat zoiets werkt eigenlijk.. liever gewoon zo'n glazen ding xD.

trouwens, voor alle mensen die graag hun handen schoonhouden(tijdens het etsen) zijn er nu latex handschoenen verkrijgbaar bij de aldi, 2,99 euro voor 100 stuks.

Take a parachute, and jump!

Inmiddels twee stuks (één reserve) van Andreesies vergrootbrillen gekocht bij de lidl, voldoen prima! Aanrader voor de ouderen onder ons.

Henry S.

Moderator

Als je de temperatuur van je schakeling wilt meten dan is deze thermometer heel erg handig!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 9 november 2007 18:22:13 schreef Rd12tf:
Inmiddels twee stuks (één reserve) van Andreesies vergrootbrillen gekocht bij de lidl, voldoen prima! Aanrader voor de ouderen onder ons.

Och, kan mezelf wel weer voor de kop slaan dat ik die vergeten ben!! Ik zat er nog zo naar te kijken! Grmbl... (ja, ook voor de niet-zo-ouderen is het voor het SMD-werk handig)

If you want to succeed, double your failure rate.
Turbokeu

Golden Member

Géén probleem: Je kan altijd deze bij je gewone Vellemanelektroboer kopen voor zo'n 11-12 Euro.

Ik heb deze hoofdloep al jaren, regelbare hoofdband, licht van gewicht (de verlichting met batterijen gebruik ik niet), niet vermoeiend (ook niet na uren dragen), 1.8/2.3/3.7 binoculaire dioptries + apart mono-oculair loepje voor ultragrote 4.8 dioptrie.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op ebay.ca is iemand die blackfin bordjes aanbied. Zeker met de huidige koersen: geen geld.

Oblinkje: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=310000656801&am…

Dit topic is gesloten