Foutje in de schakelingen

Op zich niet zo een erge fout, maar het kan sommige mensen doen twijfelen:

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/2
De verbinding van T1 met de onderste lijn (geen bolletje)

Hoeft ook geen bolletje te zijn.
Alsof een pootje zwevend zou zijn. ;-)

Pas wanneer je een onderscheid wilt maken tussen een knooppunt of een snijpunt cq kruising, zul je in het eerste geval een punt/bolletje moeten gebruiken.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ok, sorry voor mijn post, maar nu weet ik dat ook al ineens ;)

MVG puydt

Geen sorry zeggen...
Het zijn leermomenten. Ik ben ook niet slim geboren (en zal ook wel niet slim sterven)
Vragen en opmerken staat altijd vrij, mits relevant. :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 27 november 2007 09:10:40 schreef Fantomaz:
Pas wanneer je een onderscheid wilt maken tussen een knooppunt of een snijpunt cq kruising, zul je in het eerste geval een punt/bolletje moeten gebruiken.

Nog mooier is het, knooppunten niet op die manier te willen maken.
Waar vier lijntjes aan elkaar moeten, maak je dan twee T'tjes. Er kan dan geen verwarring ontstaan, en bolletjes heb je ook niet meer nodig.
Dat leveert ook een wat "schoner" schema op (volgens mij dan; anderen vinden die bolletjes juist wel lekker om te tekenen).

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
High met Henk

Special Member

@F.E.T. ik wil bolletje! die T'tjes vind ik zo raar.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
klein is fijn

Moderator

Die kan helemaal wel op de schop, dat ding is een beetje groot.

Je kan het plaatje ook gewoon verkleinen en er teken een paar stippen op tekenen, niemand zal het zien.

Maar helemaal een nieuwe tekenen wordt mooier.

Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.