mijn boxen ruisen

joh luitjes
ik heb een probleem.
mijn boxen van mijn radio ruisen als de tering
als ik net een muziekje aan zet gaat het nog maar wanneer er een echte bass in voor komt begint het echt te kraken.
en dat gaat niet meer over.
please help me

Hugo Welther

Moderator

Als je geen muziek draait ruisen ze dan ook?
Op beide kanalen (links en rechts)?

Waarschijnlijk ligt de eindtrap van je versterker eruit.
Andere vervelende mogelijkheid, je boxen opgeblazen. Probeer je boxen eens op een andere versterker.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Als je het audiosignaal uit je pc haalt zou het kunnen zijn dat dit signaal van een zeer laag spanningniveau is dat het niet lekker door de versterker versterkt word, het signaal word dus zwaar vervormt door de versterker en dat is als kraak geluid te horen bij lage frequenties.

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op woensdag 22 mei 2002 23:23:41

IF you can't convince them, then confuse them!
High met Henk

Special Member

hm had het laatst ook. losse connectoren die bij de bas gaan trillen was bij mij het probleem. dus check dat eerst even, voor je gaat slopen.

Suc6

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op wo 22-05-2002 23:22:58 schreef Jeroen Boere:
Als je het audiosignaal uit je pc haalt zou het kunnen zijn dat dit signaal van een zeer laag spanningniveau is dat het niet lekker door de versterker versterkt word, het signaal word dus zwaar vervormt door de versterker en dat is als kraak geluid te horen bij lage frequenties.

__________________________________________________________

omgekeerd kan ook, als je signaal te sterk is wordt je ingang overstuurd.

als je lijn signaal in een phono input stuurt gaat het door een RIAA correctie filter en wordt het nog meer voorvertserkt, resultaat=== alles overstuurt, vooral het laag (infeite ook het hoog). AUB fred

Je zou even kunnen kijken of je niet per ongeluk de + of de - van de boxen hebt omgedraaid. Dan bedoel ik niet + aan - en - aan + plus, maar + van rechts aan + van links terwijl de - wel goed zit. Dit kan ook ruis veroorzaken. Een vriend van me had dat pas ook. Het kan ook zijn als je een losse radio en versterker hebt dat je even met een extra draadje de massa's aan elkaar moet verbinden. Dat help vaak ook wel.