PTT Munttelefoon (Sodeco T400-1)

Hoi,

Ik heb afgelopen weekend een PTT munttelefoon gekocht en aangesloten om te kijken of hij werkt. We hebben al een Ericofoon thuis en die werkt goed via een Homevox 1-5, zowel inkomend als uitgaand.
Ik heb de munttelefoon aangesloten (A en B van de Homevox naar de A en B) en krijg de basistoon. Als ik bel doet hij niks, maar als ik de hoorn opneem werkt hij wel en kun je wel een gesprek voeren. Ofwel hij rinkelt niet. Als ik wil uitbellen krijg ik wel de basistoon als ik de hoorn van de haak neem, maar zodra ik de schijf ga draaien gaat hij op "in gesprek" (ja, ik doe er wel een kwartje in). Ik ben nogal een leek op electronica gebied dus kom al gauw niet verder.
Kan iemand mij advies geven ? Heeft dit toestel een extra voeding nodig ? Aan de linkerkant zit wel een soort accu/batterijhouder, maar ik weet niet of die gevoed dient te worden en zo ja wat de juiste spanning moet zijn..

Alvast bedankt voor reacties !
Erwin

Voor de bel moet je 'B' en 'EB' doorverbinden.
Zitten naast elkaar (voor zover ik het kan herinneren).
De accu (NiCad) wordt opgeladen uit de netlijn in dit geval dus de aansluiting naar de Homevox.
Deze accu zal wel dood zijn na al die jaren.
Je kan proberen die nog te re-animeren maar ik geef je weinig kans.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

Bedankt voor berichtje !
B en EB zijn doorverbonden met een plaatje dus da's OK. Accu zit er niet in... Ruimte is leeg. Zitten twee draden aan gesoldeerd (aan + en aan -) en die gaan naar eekroonsteentje wat er onder hangt bij de telefoon lijn aansluitingen. Kan ik er een externe voeding opzetten ? Of kan ik het beste een nieuwe accu zien te vinden ? Weet jij zo de specificaties van de accu (spanning en vermogen ?)

Je kan er geen externe voeding aansluiten omdat je dan 2 laadcircuits aan elkaar knoopt.
De accu dient als buffer voor de voeding van de elektronica en met lage laadstroom (druppellading) geladen.