jackchassis/plug ofzoiets

Hoi

Ik heb een jackchassis ofzoiets (zon gat voor stekker van koptelefoon)

en die heeft 5 pinnetjes:S

Hoe sluit je deze aan

RiPKiP die kende ze alleen met 2 pinnetjes

Klopt, je hebt te doen met een z.g. Jack chassis deel.
en deze zijn er inderdaad met 2, 3 maar ook met 5 aansluitingen.
Daarvan zijn er 2 voor een schakelaar die ingebouwd is, 1 voor massa, en 2 voor respectievelijk het linker en het rechter stereo signaal.
Met een universeel meter kun je eenvoudig meten welk soldeerpunt met welke contactlip is verbonden.
Bij de open types is het zelfs te zien aan de constructie.
Succes.

Sweet Winter Smile

A long answer is not short!
Hugo Welther

Moderator

Jackpluggen/chassisdelen met 5 of meer (7 en 9 bestaan ook) ringen/aansluitingen zijn speciale die eigenlijk alleen in de vliegtuigindustrie en ruimtevaart worden gebruikt. Op sommige helmsets voor de autosport vindt je ze ook.

Deze zijn niet los te krijgen, voor zover ik weet. Zoja, dan zou ik graag weten waar. Ben er al een jaar naar op zoek, voor het verlengen van een helmsetkabel.
Volgens de fabrikant die ik uiteindelijk gevonden heb mogen ze namelijk niet buiten de USA ge-exporteerd worden.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Er zal vast wel ergens een lokale leverancier van dat spul zijn ergens in de USA?
Moet ik eens een kijkje voor je nemen?

:)

A long answer is not short!
Hugo Welther

Moderator

Als je dat zou willen doen, graag.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Oke, ik heb het geluk dat ie open is maarja:( ik zal ff proberen een tekening te maken van die pinnetjes

http://hollandia.host.sk/plaatjes/jackchassis.png

Zoals je ziet: 5 pinnen (| = pin; - = pin)

Wie kan er bij dit tekeningetje uitleg geven.

ps. Als plaatje niet werkt: http://hollandia.host.sk/plaatjes/jackchassis.png
of rechtermuisknop=>afbeelding weergeven

[Bericht gewijzigd door rj op zondag 2 juni 2002 10:08:41

Hugo Welther

Moderator

Werkt geen van beiden, zowel link als plaatje niet.

Maar ik heb de indruk dat het niet om een jackplug maar om een DIN-plug gaat zoals je de pennen beschrijft als | en -.

Is het een cirkel met 1 pen in het midden en 4 er omheen in een cirkel?
Zoja, is het een Sennheiser aansluiting.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Als je de link neemt moet je eens op refresh drukken dan werkt het wel. Voor het tekeningetje moet je met je rechtermuisknop erop klikken en dan op afbeelding weergeven klikken.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

Hugo,

Zou je mij de exacte specificatie's willen emailen van het chassisdeeltje wat je zoekt?
Of in ieder geval zo gedetaileerd mogelijk, eventueel met een afbeelding of tekening?
Ik wil je niet blij maken met een dode mus, maar denk wel wat opties te zien voor zo'n onderdeeltje.
Het is even niet het onderwerp, maar zou je mij terloops ook het schema van de SMC 1500 willen zenden, met onderdelen lijst enz...?
Thanks,

Sweet Winter Smile

A long answer is not short!
High met Henk

Special Member

ik krijg het plaatje wel, maare ziet er idd uit als een 6,3 mm jack hoor en dan iets waarvan ik vermoed voor print montage. dus moet helemaal goedkomen. Maar dan moet je ff naar uitleg van SWS kijen, die legt het uit de schakelaar is te meten, want een plug erin en 2 contacten worden kort gesloten.
tja massa kun je meten MBV buitenste ring en 1 v.d. overige poten
tja dan nog 2 over links en rechts. uitproberen. 50 % kans.

een fotootje = maybe toch iets duidelijker, want helemaal zeker ben ik ooknie van je schema weergave

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Het lukt vanaf hier ook niet om het plaatje te bekijken en de link komt uit op een verboden toegang indicatie.
Hoe dan ook, misschien kun je mij de tekening mailen, of misschien dat Sven dit wil doen.
Ik wil het met plezier nog eens opnieuw beoordelen na het zelf bekeken te hebben.
Maar als dit inderdaad een Jack chassis deel is dan handhaaf ik mijn eerste reactie, en sluit ik mij voor de rest aan bij de informatie die Sven heeft toegevoegd.
Garanties ga ik van mijn kant ook niet geven want ik kan mijn conclusie niet zomaar verbinden aan een uitleg waar ik geen afbeeldingen bij heb.

SWS

sweetwintersmile@hotmail.com

A long answer is not short!
Hugo Welther

Moderator

SMC is onderweg, alleen de 800 heb ik.

Plug likt n.a.v. de tekening inderdaad op een gewone 6.3mm jack met schakelaars

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Accoord, de 1500 zal vast ook wel eens een schema van opduiken.
Fijne nacht, en aan een ieder die morgen weer moet beginnen een goede start toegewenst in de nieuwe week ;)

SWS

A long answer is not short!