Toon generator

http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=40
Dit is een toon generator maar die levert een te hoge toon. Ik heb namenlijk een toon generator nodig die 220Hz 240Hz 440Hz levert (i.v.m. stemmen van gitaar).
Weet iemand hoe ik deze schakeling aan kan passen voor deze frequenties??
En als ik dan de weerstand weet en de frequentie kan ik dan een stappen schakelaar met een weerstanden reeks gebruiken??

Edit:
Ik heb wel een stem aparaatje maar met een Zuivere A kan ik alles op gehoor stemmen. Dat is secuurder dan een stel van die analoge en digi aparaatjes.

[Bericht gewijzigd door MADdie op maandag 3 juni 2002 16:05:05

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

als je wat gaat knoeien metdie onderdelen(condensators)... en hem test met die software die erbij staat kom je al een heel eind

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Mjah als iemand meteen waardes weet of zou kunnen uitrekenen??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Anoniem

Je heb maar 3 tone nodig ?
Ik stel voor dat je deze bouwt.
Met een scoop of een gitaar stemmer de juiste frequentie instelt, de potmeter verwijderd en hem uitmeet.
nadien alles bouwen met precisie weerstanden en met drukknoppen of schakelaar.
Tip voor gelijk wie.
Als je de potmeter door rc kring vervangt heb je een sirene.C aan massa, weerstand 10 k aan +
basis tussen in.

Mja, zoals je het zegt klinkt het wel goed , maar ik snap hem nog niet helemaal :p maar ik heb eigenlijk maar 1 toon nodig 440Hz (zuivere A). Maar deze schakeling levert die niet (of heb ik dat verkeerd gelezen?).

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Anoniem

De toon is regelbaar met de potentiometer van 240 tot 3800.
Dus 440 zit daar tussen ? niet.
Als je de potentiometer NIET MEER beweegt blijft de toon vast op een frequentie. Gebruik een meer toeren trimmer dan dan kan je nauwkeurig regelen en deze blijven beter staan. Dus als je maar één toon nodig hebt kan je de potmeter laten staan.

OK tnx, ik denk dat ik de 1e keer dat stukje niet goed heb door gelezen had :P Ik probeer het wel uit.

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ