nieuw forum onderdeel

Ik hou me nogal bezig met radiobestuurbare voertuigen (auto's, helicopters, boten,...)
en ik zocht hier naar informatie zoals: schema's van de electronica erin, zelfbouw zenders / ontvangers,...

Ik kwam deze wel tegen maar ze stonden verdeeld over verschillende forumdelen.

Daarom mijn idee om een nieuw deel te maken met de naam : radio control
Zodat al deze informatie in 1 deel gezet word en zo gemakkelijker te vinden is.

Waarom niet gewoon alles in HF of in Robotica?

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

dat gaat natuurlijk ook maar robotica vind ik meer autonoom werkende machines en HF vind ik meer voor radiotechniek,...

Henry S.

Moderator

Tja, zo kunnen we voor heel veel dingen nieuwe secties maken...

Op 9 juni 2008 21:25:08 schreef stefhead:
en HF vind ik meer voor radiotechniek,...

Wat RC ook is, voor de 100%.

Op 9 juni 2008 21:22:07 schreef electro_freakz:
Waarom niet gewoon alles in HF of in Robotica?

Slechte suggestie.

Alle vragen in hun relevante sectie aub. Als het nodig met een verwijzing naar een ander topic in een andere sectie.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
klein is fijn

Moderator

Op 9 juni 2008 21:19:43 schreef stefhead:
Daarom mijn idee om een nieuw deel te maken met de naam : radio control
Zodat al deze informatie in 1 deel gezet word en zo gemakkelijker te vinden is.

Is dat nou omdat het makkelijker is voor het geheel, of omdat het makkelijker is voor jou? :)

Een sectie radio control zou zeer specifiek zijn. Met andere woorden, als we zo'n sectie maken, dan hebben we binnen notime een sectie "videorecorders", "Atmel uC's" en "buitenverlichting". Daar zitten we zoals je snapt niet echt op te wachten.

GJ_

Moderator

Ik wil een sectie PLC en een sectie aandrijftechniek...

Henry S.

Moderator

Dat vind ik imo veel urgenter.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ja, jullie hebben wel gelijk (dat ga ik niet ontkennen :D)
maar in radio control heb je ook verre vertakkingen.
beginnende met de 10-tallen verschillende voertuigen tot de gyroscopen in helicopters en programeerbare zenders...

Zo te zien is er ook nood aan een sectie "moderator-onderonsje". >:)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Henry S.

Moderator

Elk forum heeft 2 kanten pros ;)

Op 9 juni 2008 21:30:34 schreef stefhead:
ja, jullie hebben wel gelijk (dat ga ik niet ontkennen :D)
maar in radio control heb je ook verre vertakkingen.
beginnende met de 10-tallen verschillende voertuigen tot de gyroscopen in helicopters en programeerbare zenders...

Datzelfde geldt voor zoveel andere dingen, dat is niet allemaal in aparte hokjes te stoppen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wat er mischien wel nog leuk kan zijn is een deel om wat off-topic. Wel elektronica gericht natuurlijk. Maar waar je zo wat meer off-topic kan babbelen. Ik weet niet of hier veel mensen op zitten te wachten natuurlijk.

Maar ik zie toch vaak geen off-topic aub. Waar de mods voor de volle 100% gelijk in hebben. Maar mischien als er dan een deel wat 'losser' is dat er ook minder off-topic geraast gaat worden.

Dat is natuurlijk maar mijn kleine bescheiden mening. Maar inderdaad een afdeling voor RC lijkt me zo, dan kan je beter terecht op een modelbouw forum.

groeten:)

elmowww

Golden Member

Een sectie modelbouw lijkt me wel geschikt btw.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Henry S.

Moderator

Op 9 juni 2008 21:50:33 schreef ej_on_line:
Wat er mischien wel nog leuk kan zijn is een deel om wat off-topic. Wel elektronica gericht natuurlijk. Maar waar je zo wat meer off-topic kan babbelen. Ik weet niet of hier veel mensen op zitten te wachten natuurlijk.

Om de zoveel tijd komt die vraag voorbij, en het antwoord is en blijft nee, er is geen mankracht voor en moet geheel buiten CO verantwoording om. Er is CO-chat, leef je uit.

Maar ik zie toch vaak geen off-topic aub. Waar de mods voor de volle 100% gelijk in hebben. Maar mischien als er dan een deel wat 'losser' is dat er ook minder off-topic geraast gaat worden.

Vergeleken met andere fora wordt een behoorlijke hoeveelheid offtopic toegelaten. Maar het moet niet de overhand krijgen, en in showtopics is het gewoon ongewenst.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

is het geen mogelijkheid voor cross linking?

dus b.v. in HF en Robotica waarbij hij in allbij de sub fora wordt geplaatst?

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

@gerwin: het gehele nut daarvan zie ik niet.

IF you can't convince them, then confuse them!

Dan zeg ik eerder dat er nog een categorie verlichting en aanstuuring bij moet komen :p Kortom, alles rond verlichting (keuze, hoe aan te sluiten, aanstuuring)..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Een soort van tag systeem.

b.v je maakt een robot die via een zender/ontvanger wordt aangestuurd. en je loopt tegen een probleem aan. dan zet je hem b.v. in de sectie HF maar doormiddel van een tag robotica legt hij ook een link met het subfara robotica. hierdoor is het wat duidelijker dan b.v alleen RC probleem in de titel maar kun je door de tags zien dat het b.v om een robot gaat.

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Lijkt me een onoverzichtelijke en omslachtige optie.

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Henry S.

Moderator

Ingewikkeld om te modereren, en onoverzichtelijk.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

mja dat is wel zo. het was ook maar een idee :P

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
benleentje

Golden Member

Als je een vraag heb over de afstandbediening van je RC apparaat vraag je dat gewoon in HF of algemene elektronica. Afhankelijk van waar je probleem dan licht.

Heb je een vraag over de besturing van elektronic dan vraag je het bij robotica.

Mijn mening is wel dat bij RC voertuigen je bijna alles gewoon in de bereffende winkel koopt en dit zijn dan vaak modules die je met stekkers kan koppelen. Dus voor iemand die met een RC auto aan de slag wil weinig kennis van elektronica verijst.

Als je dan toch erin wilt verdiepen is het maar welk deel je geinterresserd bent en kan je daar gericht in specifiseren.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.