Nieuwe Conrad catalogus, eigenaardige artikelen

Dit topic is gesloten

@ benadski: jammer, toch bedankt:)

en die pdf downloads, die zijn nog van de oude catalogus zo te zien:) 2008 dus

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

hoe slecht het ook bladert: je kunt er meer vinden als op de website zelf...

die blinkt echt uit in kitsch en onverzichtelijk gemumbel en een zoekfunctie met 0,0 inventiviteit (zeker als ze de ene helft in het engels zetten en de andere helft in het NL)

neej, bestel niet graag bij Conrad omdat het me een uur extra kost om alles te zoeken + de levertijd op zijn zachtst gezegd lang is....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ben het helemaal eens met High met Henk. Heb in de catalogus een aantal spullen ontdekt die ik zeker bij Conrad besteld zou hebben als hun zoekfunctie op de website beter was. Nu is een ander de eer te beurt gevallen.

Nog slechter vind ik dat je nooit iets via google bij Conrad terug vind. Dat heeft met hun vervelende SAP website te maken denk ik (die doorlinken niet toelaat).

Mijn vrouwtje houdt ook van kleine dingetjes: www.minifrutsels.nl

Zoiets simpels als "toevoegen aan favorieten"is bij mij ook nooit gelukt....

Op 7 september 2008 09:46:06 schreef High met Henk:
<<>>
neej, bestel niet graag bij Conrad omdat het me een uur extra kost om alles te zoeken + de levertijd op zijn zachtst gezegd lang is....

Inderdaad. Dat is ook de reden dat ik liever bij Farnell bestel. Moet je wel gelijk voor 50 euro bestellen als je geen bedrijf bent maar dan moet je je bestellingen maar een beetje opsparen. Kost even wat tijd omdat ze je bestelling nog eens schriftelijk bevestigen maar dan krijg je tenminste wel wat je wilt hebben en algemeen nog steeds sneller dan bij C*

En als je blunders maakt als een geluidsarme opamp vraag ik me af of je het wel moet gaan proberen te vertalen..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
High met Henk

Special Member

ooit eens de ringflitslamp besteld (was nodig voor bepaald project professioneel)

Nou zo gezegd, zo gedaan en had weer eens haast:
Ze hadden toen nog 24 uurs levering: wij vragen:

"kan dat met 24 uurs levering?"

"nee, want die is niet in NL op voorraad, moet uit duitsland komen"

"hoe lang gaat dat dan duren?"

"binnen 3 weken, meneer"

EN IDD!! het duurde 3,5 WEEK!!!!!!!!
WTF ligt duitsland volgens Conrad??????
volgens mij ben je in 12 uur heel duitsland door!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Conrad NL flikt 'm weer!
Hoe krijgen ze zo'n boek, in vergelijking met het Duitse boek, 2x zo klein? (na zo even vlug kijken lijkt het hetzelfde kwa artikelen..)

http://www.uploadarchief.net/files/download/conrad%20001.jpg

[ter referentie het grote farnell boek :p)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Jullie proberen appels met peren te vergelijken. Conrad is gericht op HOBBY elektronica en Farnell op de PROFESSONELE markt. Conrad heeft ook andere zaken dan componenten, terwijl dat bij Farnell hoofdzaak is. Als je voor je werk iets snel bij Conrad wilt bestellen, ben je dan wel goed bezig?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Conrad scoord buitengewoon slecht als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en communicatie.
Dat is vreemd, want het zal hun ongetwijfeld veel omzet kosten. Ik vermoed dat het alleen een symptoom is van ernstige achterliggende problemen in de organisatie, het is al vanaf dat ik een klein Aartje was hetzelfde.. ;)

Ik bestel er wel eens dingen (als b.v. thermometers) die nergens anders gemakkelijk en voordelig te krijgen zijn, en dat gaat eigenlijk altijd goed. Je moet geen haast hebben.

De webshop van Farnell is ook niet zaligmakend, vooral de vaak onlogische en onpraktische opbouw van de selectie-lijstjes vind ik frustrerend.
Je went er wel aan, maar er blijft volgens mij een mooi groot nice open voor een shop met werkelijk verstand van elektronica (dus een doordacht assortiment en indeling), een intelligente zoekmachine (waar je een componentenlijst in kunt kiepen en vanuit daar verder selecteren :P ? ) en een acceptabele mix van leveringsvoorwaarden.

rbeckers

Overleden

De zoekengine van Conrad is slechter dan die van Farnell.
Soms weet ik dat er iets ergens staat, maar kan het niet of met teveel moeite vinden.
Ool bij Farnell zijn er zaken niet goed. Gedeeltelijk ligt de oorzaak ook bij het grote assortiment van beide firma's.
Een kleine webshop, bijv. Dick Best, is gemakkelijker.

De catalogussen van Farnell en Conrad zal ik niet snel gebruiken. Die van Farnell is te zwaar. Het was voor Farnell mischien beter geweest om er twee of drie verschillende catalogussen van te mken. Bijv. wat de Technische Unie gedaan heeft.

Op 15 september 2008 13:34:34 schreef flipflop:
Jullie proberen appels met peren te vergelijken. Conrad is gericht op HOBBY elektronica en Farnell op de PROFESSONELE markt. Conrad heeft ook andere zaken dan componenten, terwijl dat bij Farnell hoofdzaak is. Als je voor je werk iets snel bij Conrad wilt bestellen, ben je dan wel goed bezig?

Ik heb het helemaal niet over farnell!
Alleen als referentie!!

Het Duitse boek is gewoon 2x zo dik al het Nederlandse, vertel mij eens hoe dit kan..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Simpel, omdat in het Duitse boek meer in staat.

Ik reageerde niet alleen op jou Techno. Beetje in het algemeen. Conrad is voor hobby elektronica, niet meer en niet minder. Ik vind het heerlijk om door de catalogus te bladeren (en dan niet voor de transistors en ledjes). De searchengine is inderdaad erg slecht en de categorieen op de site ook. Da's jammer en onverstandig. Mee eens.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Oke, idd leuk om zo even in de stoel door te bladeren,
Maar als je iets echt specfieks zoekt dan ben je wel even bezig..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Het is toch niet zo vreemd als ze in duitsland een groter assortiment bieden dan in nederland? Wat dat betreft zijn landsgrenzen voor verzending lastiger dan afstanden... een pakje van pakweg stuttgart naar hamburg sturen is goedkoper dan van stuttgart naar amsterdam, ook al is dat een stuk verder weg.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

Op 15 september 2008 12:46:38 schreef Technojunk:
Conrad NL flikt 'm weer!
Hoe krijgen ze zo'n boek, in vergelijking met het Duitse boek, 2x zo klein? (na zo even vlug kijken lijkt het hetzelfde kwa artikelen..)

[afbeelding]

[ter referentie het grote farnell boek :p)

Heb jij toevallig de farnell boek nog over en zou ik die mogen?

Sine

Moderator

Hier een topic uit 2008 voor schoppen is echt niet nodig.

Dit topic is gesloten