Gridfit 250 LV (inverter zonnepaneel) defect

Dit topic is gesloten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een Gridfit 250 LV (34 V ingang) die niets (meer) doet

De gele LED gaat aan bij aanbieden DC spanning (vanuit een voeding), echter de groene gaat niet aan ten teken dat de inverter gaat terugleveren.

Heeft iemand een schema of ervaring met reparatie hiervan ?

Ik heb 2 stuks van dezelfde inverters maar dan het HV type (68 V ingang) die correct werken

Alvast bedankt voor je suggesties/advies

Ik ken die omvormers.
grijs metalic plat kastje met koelvinnen, en de ledjes aan de zijkant op een onmogelijke plaats.

Als je thuis bent in electronica en voornamelijk in vermogenselectronica!! kun je wel een gok wagen, en kunnen we je hier tips geven, waarbij je zelf kunt repareren.
Zoniet, vooral niet zelf aan beginnen.

Ik heb ervaring met reparaties aan de PSI300 en PSI500 van PHILIPS, tegenwoordig ook wel de STECAGRID-inverters genoemd. Indien u wilt dat ik er naar kijk, kunt u mij een email sturen. Klikt u dan op mijn naam, en u vind mijn gegevens. Met kerst heb ik wel tijd..

Er ist wieder da...

Ja, klopt !

Ik ben wel thuis in electronica en kan solderen; was eigenlijk op zoek naar ervaring van iemand om op weg te komen

Is er eigenlijk nog fabrieksgarantie hier op ? Ik kon dat niet terugvinden op Internet

Bedrijf is Exendis (dacht in Ede).
Dit is een "duurzaam product". Hiervoor geldt een langere juridische garantie.
Informeer even bij de consumentenbond.
Jij mag verwachten dat een dergelijk product langer meegaat dan 10 jaar.
Het is nl geen broodrooster.

Ik kan alleen fatsoenlijk antwoord geven op technische kwesties. Garantie zul je verder moeten zoeken op internet, of een jurist.

Er ist wieder da...

Hallo,

De inverter zit weer in elkaar.
Ik zal morgenavond de duurtest starten.

Er ist wieder da...

Behalve de zekering en een FET vond ik ook nog een kleine oneffenheid in een stuurtrap. Heb ik ook nog even gemaakt.
Hij zou nu gewoon goed moeten werken.
Ik meld me wel weer als hij de full-load duurtest heeft doorstaan.

Er ist wieder da...

De converter heeft een nacht op vol vermogen gewerkt.
Hij doet het nog steeds goed.

Op het apparaat staat een sticker met de waarschuwing voor een heet oppervlak. Deze waarschuwing is niet voor niets.
Mijn god wat wordt dat ding warm. De ruimte waarin ik testte was 12 graden.

Er zitten wat vernuftige dingen in deze converter, maar het rendement is treurig.
Mijn advies zou zijn om een themo-switch op de buitenzijde van de converter te schroeven. Bij een temperatuur van boven de 60 graden zou je eigenlijk een ventilator over de inverters moeten laten blazen om de temperaturen een beetje in de hand te houden.

U kunt mij mailen of bellen om de inverter af te halen.

Er ist wieder da...
Henry S.

Moderator

In je eigen topic!

Rode tekst lijkt me duidelijk genoeg.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten