het nut van bannen

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Op 21 januari 2009 20:39:49 schreef flipflop:
@Henry: hoezo nerderig? Dat is toch 100% elektronica? Stel je bouwt een ethernet device-je a-la tux?

Is hier niet echt aan de orde.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 21 januari 2009 15:30:45 schreef Uranium:
Hoe het bij ADSL zit weet ik niet, daar hangt dat wss af van de username en password waar je mee inlogt.

FYI, ik log in met "user0@<provider>.nl", met als wachtwoord "user0". Nu jij weer...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Bij de meeste NL ISPs is het inderdaad account gekoppeld, of nummer gekoppeld.
Als ik mijn modem mee naar de buurman neem krijg ik hetzelfde IP als ik normaal thuis zou krijgen. ISP is dan wel xs4all (en heb al 5 jaar hetzelfde IP).

Maar in hoeverre dat allemaal relevant is voor deze discussie vraag ik me af.

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
GJ_

Moderator

Af en toe een "leutertopic" moet kunnen maar drie pagina's lang lijkt met ruim veel.
Verwacht ieder moment een slotje.

ik denk dat dit topic beter om gedoopt kan worden naar: het grote macadres discussie :D

Op 22 januari 2009 07:45:05 schreef GJ_:
Af en toe een "leutertopic" moet kunnen maar drie pagina's lang lijkt met ruim veel.
Verwacht ieder moment een slotje.

Doordat het topic nog niet dicht gegooid is, ontstaat er door het leuteren wel een gezellige sfeer. ;)

...
High met Henk

Special Member

Op 21 januari 2009 21:46:08 schreef BoudewijnEctor:
[...]
Pff toon maar eens aan dat dat die persoon was? ;). MAC adressen clonen kun je hooguit jezelf mee hebben als je pakketjes gaat missen. Of dat je ISP je poortje dichttrapt als gevolg van een brakke ARP table oid.
Sowieso, 'massaal' MAC adressen aanmaken is een eitje (100 per seconde moet mijn p2 OpenBSD doosje met gemak).

[...]

wat ikb edoel: stel je even voro dat je gigbit ethernet kaarten of zelf ethernetdevices gaat maken, dan meot je MAC adressen inkopen

als ze erachter komen dat jij andermans mac adressen leent, dan ben je nog niet jarig dus. Ben met je eens dat het wijzigen van een MAC adress in een bepaald apparaat zo weinig problemen op gaat leveren en op zo'n kleine schaal gebeurd dat het geen problemen op gaat leveren (denk je eens in: er moeten 2 MAC adressen in hetzelfde netwerk liggen

als je echter 100.000 netwerkkaarten gemaakt en verkocht hebt met random netwerk adressen.... Tja dan is die kans ietsiepietsie groter.... en als er dan ooit onderzoek komt... En die hele zaak komt uit, schijn je nogal een fikse prent te kunnen krijgen

Zo is het mij dus destijds uitgelegd iig.. Heb dus maar een 1 wire dallas mac adress chippie gekocht.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik maak lekker op eigen houtje 100000 netwerkkaarten met random MAC-adressen, en dan krijg ik een prent? Van wie? De politie?

If you want to succeed, double your failure rate.

Van wie krijg je een prent als je je eigen UMTS basestation in je achtertuin bouwt? Van de politie?

Of wanneer je gewoon een CE sticker op je produkt plakt zonder er ooit iets aan gemeten te hebben? Politie ook?

[Bericht gewijzigd door flipflop op donderdag 22 januari 2009 10:21:13 (37%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
GJ_

Moderator

Ik denk geen prent "at all". Het lijkt me een civiele zaak.
En dan nog moeilijk.

K. gezellig is het wel, maar ik denk toch dat we nu wel erg ver afdwalen. De vraag van TS is denk ik wel beantwoord (wie weet de vraag nog?). Voor de gezelligheid ga ik dus maar eens ergens koffiedrinken.
Dan zie ik ook weer eens mensen in het echt.

Dit topic is wel klaar denk ik.

Dit topic is gesloten