Versterker & Mengpaneel project

Goedendag!

Ik ben van plan om zelf een versterker en een mengpaneel in elkaar te schoppen. Nu heb ik al wel een mooi schema voor een mengpaneel hier op de site gevonden.

Echter, ik zoek nog een leuk stereo versterker schema voor een versterker die iets van 150 Watt continu kan leveren.

Verder vraag ik mij af wat de input/output van het mengpaneel moeten zijn ongeveer (in volt, decibel?). Ik heb hier nog weinig tot geen verstand van. Het is de bedoeling dat het mengpaneel de versterker gaat aansturen (versterker zonder volumeregeling). Daarom vraag ik het hier ff, zodat ik straks niet m'n versterker cq mengpaneel sloop :)

Kan iemand mij enige informatie verschaffen, of heeft hij/zij documentjes voor mij of URL's?

Grtz,

Ectholian

kun je eens die site geven vanwat je al gevonden
hebt

http://ftp.castel.nl/~muldm07/elektronica/

En dan die 3 plaatjes (Mengpaneel 1, 2 en 3)

[Bericht gewijzigd door Ectholian op dinsdag 18 juni 2002 13:33:28

(offtopic) leuke signature Ectholian haha

May The Source Be With You

Dit mengpaneel gaat uit van standaard line signalen zowel aan de ingang als aan de uitgang (+/- 1V).

Marcel

Dank je.

Nu kan je er zeker niet dmv een spanningsregelaar er voor zorgen dat de input op alle kanalen even sterk is? (verschillende bronnen leveren verschillende signaalsterktes).

Nee, maar dat kan je wel doen met een simpele spanningsdeler. Oftwel twee weerstanden in serie.

Marcel

Omdat ik niet onnodig veel topics wil openen ga ik hier nog maar even verder:

Ik zit onwijs te klooien met koelplaten voor de transistoren voor het 260W RMS schema van RiPKiP. Volgens mij moeten er 6 koelplaten op komen (voor 6 powertorren). Maar met het programma koelplaat wat ik hier heb gedownload, kom ik elke keer uit op "Kan niet!". Wie o wie kan mij even uit de brand helpen :).

[Bericht gewijzigd door Ectholian op woensdag 3 juli 2002 16:29:13

Is er iemand die mij een rekenvoorbeeldje kan geven voor een koelplaat voor een TIP145? Met de datasheet kom ik niet erg ver, en ik heb geen tijd om zelf ALLES uit te zoeken want ik ga vrijdag weg en dan moet het spul mee.

Oke, ik heb nu de Rth van de transistor uitgerekend met:
(Max Temp J - Max Temp A) / Max P Trans
(150 - 25) / 125 = 1. Klopt het dat dit dan de thermische weerstand van de transistor is (in K/W)? (Deze 'formule' had ik ergens van een site gesprokkeld). En hoe moet ik nu verder