Conrad Electronics schrapt verzendkosten

Gepost door Jeroen Vreuls op donderdag 30 november 2006 21:52 · Bron: Conrad Electronics

Een van de drempels bij het online shoppen zijn de verzendkosten die bij iedere bestelling gerekend worden. Conrad Electronics neemt nu dit nadeel weg door vanaf 1 december geen verzendkosten meer te berekenen. Conrad doet dit bij alle bestellingen die betaald worden met iDeal, een internetbetaalsysteem waar alle grote Nederlandse banken aan deelnemen.

Conrad Electronics logoConrad heeft ook iets gedaan aan de tweede grote ergernis bij online shoppen: het tijdstip waarop de bestelling thuis wordt afgeleverd. Voortaan kunnen pakketten worden opgehaald bij één van de 400 DHL servicepoints in het land. De servicepoints zijn te vinden in winkels, tankstations, boekhandels of stomerijen. Per e-mail of SMS krijg je dan een bericht dat de bestelling afgehaald kan worden.

Gepost door buzzer op donderdag 30 november 2006 21:56

aah kijk, ze worden eindelijk slim.

nu die minimale bestelwaarde nog

[Reactie gewijzigd op donderdag 30 november 2006 21:57]

Gepost door WillyHul op donderdag 30 november 2006 22:00

Hee dat is beter werk !
En ja van mij mag dat minimum bestelbedrag ook wel verminderd worden, maar het is in ieder geval een mooie vooruitgang vind ik.

Gepost door buzzer op donderdag 30 november 2006 22:02

meteen al iets besteld:)

wtf!! pas vanaf1december

[Reactie gewijzigd op donderdag 30 november 2006 22:05]

Gepost door pcnerd op vrijdag 1 december 2006 17:28

prutz0r :P.

leuk nieuws hoor, is ff kijken hoe dat met ideal zit.

Gepost door Stynus op vrijdag 1 december 2006 20:44

was het bij ideal niet dat die 3% van het bedrag wilde hebben? dus zal wel duurder worden .

Gepost door pcnerd op zaterdag 2 december 2006 17:20

geen idee, die kosten zijn voor de verkoper, ideal is voor mij als "raboër" gewoon hetzelfde als rabobank direct betalen, je wordt gewoon via internet doorgelinkt naar een betaalpagina waar je direct kunt betalen :).

Gepost door Riktw op zondag 3 december 2006 18:54

fijn ben niet meerderjarig en kan geen ideal bankieren doen.

Gepost door buzzer op zondag 24 december 2006 15:53

ben ook minderjarig en betaal altijd met Ideal als dat moglijk is...

Gepost door lex2 op donderdag 11 januari 2007 01:26

Leuk gebaar.

Ben al 20 jaar klant bij conrad.

Kan mij nog herinneren als je toen voor FL 100,- gulden of meer bestelde kreeg je de bestelling gratis thuis gestuurd, later werd dit al fl 150,-

Dit is de eerste keer dat ik via IDEAL een bestelling plaats. Wat bezorgsnelheid is het er absoluut niet op vooruit gegaan "kinderziekten?"

Donderdag 4/01 had ik een bestelling gedaan, dinsdag kreeg ik pas per e-mail een bevestiging hopelijk heb ik het morgen in huis.

1 week is mij toch iets te lang. Voorheen ging het toch sneller, liet het verschuldigde bedrag altijd met automatisch incasso van mijn rekening afboeken erg handig vond ik dit altijd.

Dit hebben ze om veiligheidsredenen terug geschroefd naar €100,- jammer, jammer, maar wel begrijpelijk.

Te vaak werden incasso;s teruggedraaid zodat Conrad steeds vaker achter hun centen aan moest gaan.

[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2007 01:49]

Gepost door Lugtigheid op woensdag 24 januari 2007 02:55

CONRAD, daar heb ik aangename herinneringen aan, die hebben een filiaal gehad in rotterdam en ik stond daar eens aan de kassa en ik zakte wat weg (epileptie tgv verkeersongeluk) en toen begon de kassadame hard te lachen en zei "dat heb ik nou nog nooit meegemaakt, iemand die met zijn ziekenfondskaart wil betalen" ik zei toen dat ik altijd last heb van zulke dingen, maar dit is helemaal niet erg. het is pas lastig als je een stomp op je borst krijg en ze zegt::"hey joh, je zit in het verkeerde gat", en toen moest ze hoofdschuddend wegvluchten. ik zal daar nog wel wat bestellen want dan kunnen ze aardige dames in dienst houden.

Gepost door MagisterMagic op maandag 2 april 2007 17:28

is weer typisch, is alleen voor de mensen in Nederland! pfffffffffff
Dus de belgen mogen de volle pot blijven betalen, tja....dan haal ik alles elders hoor!

Gepost door Vuurkat op zaterdag 25 augustus 2007 22:03

Als je iets van minder dan 20 euro bestelt komt er nog altijd 8 euro handelingskosten bij en als je met acceptgiro betaalt heb je €2,50 handelingskosten + €6,95 verzendkosten!!!