Poll

Hoe kom jij aan je PCB's?

Totaal 130 stemmen

  • Maak ze helemaal zelf
    51.5 % (67 stemmen)
  • Deels door mij zelf en deels door een bedrijf
    8.5 % (11 stemmen)
  • Ik besteed het lekker uit
    5.4 % (7 stemmen)
  • Ik maak helemaal geen printen
    29.2 % (38 stemmen)
  • Geen van bovenstaande
    5.4 % (7 stemmen)

Reacties (9)

Prutsertje

bloep....

hehe, ff de eerste zijn met testen van deze nieuwe functie :P

prachtig werk jongens !

Ok maar ik moet natuurlijk wel reageren op de poll :)

Ik maak ze zelf met de PC, Printer, Lichtbak, Ontwikkelaar, Etsbak. Was ff wat gedoe om de lichtbak te knutselen, maar ben er nu heel blij mee :) Ik heb alleen af en toe nog wat moeite met ontwikkelen, waarschijnlijk is m'n ontwikkelaar te sterk of net te slap, maar verder super systeem, zou echt niet meer terug willen naar de gatenprint, wat een gepruts is dat zeg...

[Reactie gewijzigd op donderdag 6 juni 2002 14:55:47]

Jeroen Boere

IF you can't convince them, then confuse them!

zeer zeker een mooie optie.

Ik probeer zo veel mogelijk mijn PCB's op school te maken, maar er gaat een tijd komen dat ik er niet meer kom (hoop ik)
dus ben ik genoodzaakt om ze zelf te gaan maken thuis, tis ff wat werk, maar wel zo leuk om te doen.

het uitbesteden naar een bedrijf is erg duur, hoewel de kwaliteit van de print dan wel goed is. het is alleen niet praktisch als je nog niet zeker weet of je print al doet wat ie moet doen :D

Bastiaan

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ik ontwerp zelf de lay-out. En vervaardig daarna de uiteindelijke print op school.

Erik

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

ik doe alles zelf (nouja soms met hulp van anderen maar das logisch) maar verder belichten ontwikkelen etsen solderen etc doe ik allemaal zelf

SandMan

Als ik een koe was, mog jij me melken. ;-)

Gewoon zelf maken natuurlijk.

Heb geen plek voor een ets installatie, heb echter een berg rasterprinten liggen (alle maten van 22 bij 20cm zelfs, doorgemetaliseerd, soldeermasker en zo). En daar bou ik alles op, netjes met zilverdraad en 0.14qmm draad. Zit er ook heel sjiek uit, sjieker dan zo'n dom plaatje met een vies koperspoorpatroon (vind ik dan)

Grtz,
Twan

MADdie

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Ik wil nog eens beginnen met zelf maken maar nu nog geen plaats en tijd. Nu gebruik ik nog experimenteer print :)

sinds enkele maanden probeer ik mijn printen zelf te maken, het is to hiertoe al 1 keer gelukt:(
maar ik blijf proberen, in de hoop dat het binnenkort wel lukt:s

Erik

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

sinds enkele maanden probeer ik mijn printen zelf te maken, het is to hiertoe al 1 keer gelukt:(
maar ik blijf proberen, in de hoop dat het binnenkort wel lukt:s

kwil je best helpen hoor ...
geen probleem daar zijn we hier voor

Als je ingelogd bent kun je een reactie plaatsen.