Prutsertje
bloep....
in navolging van deze draad LINK ben ik er toch uit. Ik wil een capacitieve naderingschakelaar Maar wie o wie heeft hier een compact schema c.q. oplossing voor ??
Dennis Stekelenburg
No pain no gain
Wat versta je precies onder een capacitieve naderingsschakelaar??? Is het niet makkelijker om een infrarood bewegingsdetector te maken??
Prutsertje
bloep....
dat is inderdaad makkelijker, maar dan moet er een opening zijn en dat is zichtbaar, met een capacitief systeem kan ik een antenne achter het kunstof maken, en dat zie je niet 
Dennis Stekelenburg
No pain no gain
Maar waartussen bepaal je de capaciteit dan??? Is je hand dan bijvoorbeeld het dielectricum??
Ik ben heel benieuwd.
Maar een IR ontvanger kun je ook achter een venster plaatsen. Dus uit het zicht.
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
He Prutsertje wat koste dat ic?
zit nl een detectie ring in met een spoel en een Condensator dus als zo,n ic niet te duur is kun je mischien
ipv de spoel een condensator etsen? mischien werkt dat ding dan ook
Rob Keij
Honourable Member
kijk eens op www.qprox.com
Hier heb je hele mooie ic's voor capacitieve schakelaars.
Ik heb er al diverse toegepast.
Rob
Prutsertje
bloep....
Dat is denk ik wat ik zoek rob, heb jij evt. nog typenummers zodat ik wat gerichter kan zoeken op die site ??
Rob Keij
Honourable Member
Voor een type moet ik even op de zaak kijken, er zijn verschillende. Als j eme een email stuurd dan vergeet ik het niet, ik zit meestal s'avonds hier op Co en overdag zit ik een beetje erg vol met werk dus vergeet ik dit zeker.
Als je me mailt dan kan ik direct antwoorden.
groeyen,
Rob
27/10/2002 19:20
Zie je wel, nu licht het doosje nog op de zaak en ben ik thuis.
Morgen weer proberen.
[Bericht gewijzigd door Rob Keij op ]
Prutsertje
bloep....
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Misschien heb je iets aan deze schakeling die ik toevallig gevonden had op het net.
Prutsertje
bloep....
hmmm, die is simpeler als die wat ik nu heb, ik zal eens kijken, bedankt !!
Ik heb even gekeken, deze is niet gevoelig genoeg voor mijn doel, maar toch reuze bedankt, deze is wel super cewl voor andere doeleinden!
[Bericht gewijzigd door Prutsertje op ]