ik heb ontzettend veel in-uitgangsvariabele die niet in 1 gal gaan hoe los ik dit op? heeft er iemand sugesties?
alvast bedankt
Squant
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
ik denk nie dat dit in een in een cpld gaat wel???
when ingang == 360 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 359 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 358 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 357 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 356 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 355 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 354 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 353 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 352 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,1 ];else
when ingang == 351 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,1 ];else
when ingang == 350 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,1 ];else
when ingang == 349 then uitgang :=[ 0,0 ,0,1,0,1 ,0,0,0,1 ];else
.
.
.
when ingang == 102 then uitgang :=[ 0,1 ,0,1,1,1 ,0,1,1,0 ];else
when ingang == 101 then uitgang :=[ 0,1 ,0,1,1,1 ,1,0,0,0 ];else
when ingang == 100 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,0 ,0,0,0,0 ];else
when ingang == 99 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,0 ,0,0,0,1 ];else
when ingang == 98 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,0 ,0,0,1,1 ];else
when ingang == 97 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,0 ,0,1,0,1 ];else
when ingang == 96 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,0 ,0,1,1,1 ];else
when ingang == 95 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,0 ,1,0,0,1 ];else
when ingang == 94 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,1 ,0,0,0,1 ];else
when ingang == 93 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,1 ,0,0,1,1 ];else
when ingang == 92 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,1 ,0,1,0,1 ];else
when ingang == 91 then uitgang :=[ 0,1 ,1,0,0,1 ,0,1,1,1 ];else
when ingang == 90 then uitgang :=[ 1,0 ,0,0,0,0 ,0,0,0,0 ];else
ik wordt er een beedje gek van, al die **** ic`tjes
als iemand een oplossing weet hoor ik die zeker graag!!
alvast bedankt
[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]
Tania_M
Bachelorette in de Elektronica, Afstudeerrichting Telecommunicatie; bijna Master in de Electronica, Ontwerptechnieken
1e dit beschouw ik als forum spam, zet dat in een bestandje aub
2e voor wat moet dat dienen, er zit misschien een algoritme in als je in of uitg verwisselt.
Hoe geef je die getallen aan de ingang in, als 9-bits getal ofzo ?
vroegah heette dit een opzoektabel en die kun je ook in een Eprom bakken, of zoals in jouw geval in twee eproms (1 eprom heeft maar 8 uitgangen)
ingangsbits aan de adreslijnen en uitgangsbits worden dan de databits.
Squant
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Wat heeft dit precies voor functie?
Zoals werd gesuggereerd misschien een formule, zie namelijk wel een optelling ergens dus zou het veel simpeler uit te drukken zijn. Je telt per 5 stappen, een bij de output ofzoow? Dus de output is dus modulus 5? Ik zie namelijk niet de eerste range van 0 tot 100. (zet het wel apart in een bestandje en niet in een forum post).
Een ander idee is inderdaad een lookup table, als je te weinig uitgangen hebt gebruik je gewoon een 16 bits ROM?
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 27 april 2004 10:27:47 schreef Tania_M:
1e dit beschouw ik als forum spam, zet dat in een bestandje aub
beetje ingekort 
@ bedside : zet inderdaad de volgende keer een linkje, het was wat onoverzichtelijk zo
[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]
sorry voor overtollige rodzooi maar had haast en moest weg dus dacht ik even snel bla bla bla.......
het is programmatje uit ISPDesignExpert voor een galletje te schrijven, de functies zijn getelde klokpulzen omgezet naar een daarbijhorende waarde voor naar een display te schrijven, het gaat erom dat iedereen uit onze klas dit project met een ander component maakt om geen coppie te zijn van een ander. dus dacht onze groep met een gal maar daar bleken niet zoveel functies in te kunnen. dus hadden we een probleem. Veel "logischere" componenten zijn al gebruikt dus blijft er niet zoveel over rom zou niet verkeerd zijn maar daar moet ik dan nog de werking + bijhorend programeerprog ed uitzoeken. we zitten al in tijdsnood dus moet het zo eenvoudig gaan. in en output is er al, alleen ververken nog.
misschien is het nu iets duidelijker?
ik hoop dat iemand me kan helpen.
met vr gr bedside
Tania_M
Bachelorette in de Elektronica, Afstudeerrichting Telecommunicatie; bijna Master in de Electronica, Ontwerptechnieken
Welke logischere bouwstenen zijn er dan nog over?
Wie of wat telt die pulsen,
en wat voor display gebruik je?
Volgens mij kan het allemaal veel eenvoudiger als voor elke mogelijkheid uitgangen voorzien.
[Bericht gewijzigd door Tania_M op ]
Op 27 april 2004 15:22:34 schreef bedside:
sorry voor overtollige rodzooi maar had haast en moest weg dus dacht ik even snel bla bla bla.......
het is programmatje uit ISPDesignExpert voor een galletje te schrijven, de functies zijn getelde klokpulzen omgezet naar een daarbijhorende waarde voor naar een display te schrijven, het gaat erom dat iedereen uit onze klas dit project met een ander component maakt om geen coppie te zijn van een ander. dus dacht onze groep met een gal maar daar bleken niet zoveel functies in te kunnen. dus hadden we een probleem. Veel "logischere" componenten zijn al gebruikt dus blijft er niet zoveel over rom zou niet verkeerd zijn maar daar moet ik dan nog de werking + bijhorend programeerprog ed uitzoeken. we zitten al in tijdsnood dus moet het zo eenvoudig gaan. in en output is er al, alleen ververken nog.
misschien is het nu iets duidelijker?
ik hoop dat iemand me kan helpen.
met vr gr bedside
Welke groep van BSM zijn jullie? 
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Je zou ook een (PIC)micro processor kunnen nemen die dit (evt. zonder kristal) voor je opknapt, ligt eraan: Hoe snel moet ie schakelen?
Eventueel wil ik hem wel voor je programmeren.