Help
Ik heb een philips LCD 37PFL7403D/10 (chnr is Q5291E.LA) die niet opstart. Enkel de rode led pinkt 2maal op de 5 sec.
Ik heb op de voeding de basis van de standby transistor kort gesloten om de voeding te testen: de voedingsspanningen komen op en zijn normaal.
Daarna heb ik de lampvoeding (backlight) ook geforceerd, maar dan flikkert of hikt de backlight met een frekwentie van een 1/3 herz, terwijl de lichtoutput zeer laag is. nu komen mijn vragen:
- Worden de TL-lampen rechtstreeks van de AC van de voeding gestuurd of zit er nog een inverter verdoken?
- Heb ik een probleem met de voeding?
Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
dank bij voorbaat voor suggesties.
groetjes
Camiel
De inverter zit verwerkt in de voeding ( zie trafo links bovenaan ).
Bij deze toestellen is overigens de kans groter dat het mainboard defect is.
Error 2 is de meest voorkomende fout bij dit chassis en betekend een algemene sluiting .
Meet over de diverse condensatoren en elco,s op de ssb, ergens kortsluiting en je ssb is totall loss.
Geloof me deze zijn zeer zelden zelf te herstellen!
Wanneer Geen sluiting op de SSB dan kan een luidspreker oorzaak zijn (TV werkt ook niet zonder achterkant waarin dus de luidsprekers)
Ook de voeding kan nog oorzaak zijn maar dit kwam weinig voor.
Denk dat er niets anders opzit dan de TV aan te bieden bij een geautoriseerd herstelbedrijf alwaar de max prijs bepaald zal worden voor het vervangen van het main board (coulance dus)
Hallo Camiel heb een tijdje terug net het zelfde toestel gehad met het zelfde efect en heb toen een andere voeding geplaatst en het probleem was op gelost mvg maxtv
Niet zo maar een andere voeding kopen dat is verspilling.
METEN op het main board .
Heb je daar over de rechthoekige elco,s of over de div smd condensatoren bij de dc/dc convertors dan is je main board defect.
Vergeet ook niet te meten aan de ic welke onder de zwarte koeler zit libks boven.
Meestal was die oorzaak ook in duurdere sets voor het ernstigg defect gaan van het toestel.
Hello
het toestel is terug werkend, de gouden raad van Arnold D heeft me veel kosten bespaard.
Om volledig te zijn moet ik nog iets van de voorgeschiedenis geven. Toen ik het toestel kreeg, werkte het helemaal niet: geen standby led.
Het toestel wordt door de eigenaar altijd aan- en uitgeschakeld met de knop op de zijkant, maar deze keer wilde het toestel niet opstarten of geen standby geven.
Ik heb het toestel opengemaakt,eerst spanningen gecheckt,dan op de SSB plaat de vlakjes SDM even kortgesloten, sindsdan had ik de 2 maal pinkende rode led.
Dank zij de tip van Mr Arnold D, heb ik de luidsprekers vervangen door 2 weerstanden (4E7) en toen startte het toestel direct(zonder achterdeksel).
Ik heb meerdere malen het toestel in- en uitgeschakeld, alles blijft lopen zoals het hoort. Het toestel is intussen dicht en het blijft werken (met luidsprekers).
Ik veronderstel dat de standby controller even de kluts kwijt was en door de SDM te sluiten de controller terug in de pas is gebracht.
Bedankt aan allen voor de hulp en de goeie tips
Groetjes
Camiel
Software update 103 in toestel zetten mbv USB.
Op tilt slaan doen deze toestellen inderdaad zo nu en dan.
Geen error meldingen en je kan gerust de tv dicht houden al KAN je die nu hebben omdat je het toestel zonder luidsprekers hebt geprobeerd.
beste
Ik denk zolang het toestel loopt het te laten lopen maar in geval er zich opnieuw problemen voordoen,
- waar vind ik de software? is die op internet?
- waar vind ik de procedure om die te laden?
dank bij voorbaat
Camiel
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Bij Philips zelf, doorklikken vanaf www.philips.nl als hij beschikbaar is.