Hoi,

Ik heb hier een LED strip in m'n kamer hangen (metertje of 8 denk ik?) waar ik een simpele eBay RGB controller (3 potmeters, dus vaste kleur in te stellen) aan heb hangen. Heb echter ook nog een ander controllertje die langzaam door alle kleuren heen loopt. Ik zou graag met een schakelaar willen wisselen tussen de vaste-kleur-controller, of de dynamische controller.

M'n LED strip heeft 4 draden:

• Gedeelde plus
  • R (-)
  • G (-)
  • B (-)

Zou ik de plus gewoon kunnen schakelen met een 3 polige schakelaar? (plus van de strip aan middelste poot, controllers aan buitenste pootjes)? Of moet ik nog diodes opnemen in de min lijnen?

Iemand ervaring/tips?

Edit: Plaatje toegevoegd voor de duidelijkheid: http://www.uploadarchief.net/files/download/ledstrip.png

Het zou (misschien) wel kunnen, maar dan moet je de + voor de modules schakelen, niet er na...

Dat RGB dimmertje met potjes doet maar (MAX)3A per kanaal.
Dus ik weet niet wat voor ledstrip je hier aan vast geknoopt hebt.
Maar 8 meter (hoge opbrengst) gaat hij echt wel door z'n knietjes.

Gaat al tijden prima, zo heel veel gebruikt m'n LED strip niet hoor :)

Dat blijkt :-)
Strippies die ik gebruik zijn 72Watt, daarvan hoef ik er niet 8 meter van aan te knopen.
Maar waarom zou je beide willen gebruiken ?
(kun je met die onderste controller niet zuiver genoeg per kanaal regelen ?)

Met de bovenste kun je veel beter een kleur die je in gedachten hebt kiezen, en dan op het gewenste lichtniveau. Dat kan met die onderste niet ;)

Precies, dat dacht ik al ;-)
Met dezelfde reden gebruik ik 3x de motorregeling van CO.
Ik heb iets meer dan 8 meter in mijn living verwerkt (30+) en met het handje mengt het toch veel fijner :-)