Beste lieve Moderators tft de backlicht brand niet dat moet 1000 v zijn verder werkt alles normaal voeding 5v en 12v wat is de oorzaak dat deze buisjes niet branden

Beste @Jasmina,

Je kan wel 30 topics over 1 onderwerp openen, maar dit is niet helemaal de bedoeling, tevens is dit niet echt een topic voor CO en in het verkeerde forum en de mods zijn geen persoonlijke helpdesk.

Maar het zal niet heel lang duren voor er slotjes op de topic 's zal zitten!

in ieder geval Suc6

Move naar Video&TV.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op (21%)]

de buisjes zelf kunnen stuk zijn (maar als het er meerdere zijn lijkt het me onwaarschijnlijk. zeker allemaal tegelijk).

Dan zal de inverterprint wel stuk zijn. dat komt wel meer voor.

Ik zou eens beginnen met wat achtergrondinfo.

wat voor laptop is het?
fototje van de inverter (detailfoto's)
hoe is het probleem ontstaan. gewoon ineens uit. of deed hij de laatste tijd al moeilijk en is het nu helemaal over of...

Bij de meeste backlight inverters die ik stuk heb gezien, is de trafo stuk gegaan. Volgens mij raakt de secundaire wikkeling op de een of andere manier beschadigd, waardoor hij intern overslaat, wat een overstroom aan de primaire zijde veroorzaakt (wegens kernverzadiging, denk ik), en daardoor gaat de driver uit. Soms gaat de driver zelf of de MOSFETs of bipolaire torren als die extern zitten ook stuk, maar ik denk dat dat meestal gevolgschade is.

(ik vind de mods wel erg vergevingsgezind, na 5 identieke topics binnen 36 uur)