We hebben een AEG Electroluc Lavamat 76850A wasmachine, die helemaal niets meer doet. Geen signaal op display en verder ook niets hoorbaar/zichtbaar
Er staat spanning op het stopcontact en heb zelfs de spanning gecontroleerd tot op de stekker die de printplaat,achter de bedieningsknoppen, in gaat.
Er zijn geen schema's van deze printplaat, EWM 2500-3500, te vinden. Heeft er iemand een idee waar ik die kan vinden of wat het probleem kan zijn. Machine is nog geen 4 jaar oud.
Alvast dank voor je reactie.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
je hebt ook geen reactie als je het deurtje dichtdoet ? als er geen display reactie komt en er is wel voeding op de print zelf, dan zal of de voeding van de print stuk zijn, ( meten of er wel dc spanning is aan de secundaire kant van de smps of trafo met brugcel ) of een probleem in de print zelf mbt de processor of software.dat komt wel vaker voor dus de print kan toch stuk zijn ..
Heb je de zekering gecontroleerd.
Wat veel voorkomt bij deze apparaten is dat de solderingen soms loskomen.
Controleer de print eens.
Losse solderingen zien er zo uit:
[Bericht gewijzigd door Luckyboy op (12%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
4 jaar oud is dus een rohs bak , losse solderingen komen daar meer voor als bij loodsoldeer helaas..
Beste Luckyboy, welke zekering bedoel je, ik kan er op de printplaat geen vinden.
Heb de solderingen gecontroleerd, maar zien er allemaal goed uit. Ik twijfel alleen over een weerstand, die is helemaal grijs en ziet aan de onderzijde bruin. Ik kan echter nergens aan schema's van deze printplaat komen. Enig idee hoe hier aan te komen is.
Thanx
Contacten van de programmaschakelaar even opnieuw solderen. Het probleem hoeft niet altijd zichtbaar te zijn.