Hallo
ik heb een jvc LT-42A85BU lcd tv met een defect. volgens vorige eigenaar is het software probleem. hij had `m altijd gebruikt op de computer, maar toen wilde ie op kabel aansluiten en toen vond ie geen zenders. Hij heeft ook in het service menu gezeten. sindsdien doet ie het nog minder. is dit te reseten op een of andere manier? Is het mogelijk de eeprom opnieuw te programmeren, ik ben in bezit van een programmer. Helaas kan ik geen service manual of eeprom dump bestand vinden.
In het schema staan standaard instellingen , heb je dat al eens geprobeerd ? Service manual is verstuurd naar het hotmail adres in je info.
[Bericht gewijzigd door william1967 op (20%)]
ben weer verder gegaan met de TV. Ik kom niet in het service menu.
het enige wat de tv doet is een blauw scherm met het JVC logo laten zien. lijkt me dat de software beschadigd is? is dit op een of andere manier te herstellen?
Service menu is toets I en mute tegelijk indrukken, hiervoor he je wel een originel AB nodig. Software zul je niet vinden omdat uitsluitend geautoriseerde bedrijven die hebben en die mogen dat niet uit handen geven.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
@siebo, mocht je geen orginele ab hebben, moet je mij even mailen, ik zit in amersfoort, om de hoek dus en heb er 23 liggen...
ik heb een originele afstandbediening. er gebeurt niks als ik die toetsen tegelijk indruk op de A.B. Dus software zal ik niet vinden helaas. Zal dan een ander mainboard in moeten neem ik aan?
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
ik heb software gevonden en de tv werkt weer. Alleen nog wat problemen.
De hdmi poorten doen het niet. En Er zitten een soort 'vegen' in het beeld, dit zal wel in paneel zitten en onherstelbaar zijn? Iemand bekend met dit hdmi probleem?
Dok
Wie niet horen wil moet TV kijken.
Kan het ook niet zijn dat je met het inscchieten van de rom per ongeluk de HDCP sleutels hebt 'verziekt'?
Heb eens met een philips gezeten en daar werd nadrukkelijk voor zoiets gewaarschuwd.
Naja, dit is dan ook geen pilips...
JVC heeft een sensor die de HDMI uitschakelt zodra je de kap eraf haalt en het toestel aanschakelt. Als de reparatie gedaan is en de kap er weer op zit moet je de tv in shipping mode zetten waarna de poorten weer actief worden. Je hebt hiervoor een service jig nodig.
Anoniem
Probeer dit:
Zet de TV in de "service-mode". (i en geluidmute tegelijk drukken op de AB)
Als je in het menu zit druk dan op 9 en daarna oke.
TV gaat uit, dan zelf weer inschakelen.
ps, wel eerst de achterkap monteren.
Dat op 9 drukken heb ik al eens gedaan, maar daarna liep de tv vast (blijft hangen op blauw scherm met JVC logo). Daarna weer software erop gezet en hij werkte weer. snap niet waarom dat gebeurt.
Anoniem
Op 22 juni 2013 16:26:41 schreef siebo:
(blijft hangen op blauw scherm met JVC logo)
Klopt, daarna eerst de menu knop drukken en dan zou je verder moeten kunnen met diverse instellingen.
Succes.
helaas dit werkt niet. tv blijft hangen op jvc logo. Ik heb in service menu op 9 gedrukt (Shipping mode). tv gaat dan uit, bij opstarten weer hangen
*update*
de tv start nu op, als ik de TV toets op de afstandbediening ingedrukt houd.
oke het hdmi probleem is opgelost, de hdmi poorten werken weer 
bedankt allemaal.
alleen het beeld is niet helemaal in orde. ik heb een foto ervan gemaakt. zie de zwarte 'vegen' en de vlekken bovenaan scherm
[Bericht gewijzigd door siebo op (24%)]
Da's geen instellingsfout, dat zijn verkleuringen in het scherm zelf.
(Is / wordt er in de omgeving van de TV gerookt?)