Hi,

Al wat topics gelezen over dit probleem.
Bij het inschakelen tikt de deur. Daarna error code e40
Vandaag een nieuw slot erin gezet.
http://www.onderdelenhuis.nl/media/catalog/product/cache/1/image/360x360/4ecd5b7c20063093d18a606f78a128f0/0/0/00155392.JPG

Echter was het probleem niet verholpen.
Zou het nog wat anders kunnen zijn?
Las iets van waterpomp?

De contacten zijn wel verbrand. Exact als deze:
http://www.freebits.nl/images/156IMG_0113.jpg

Thanks

Maakt het nog wel contact dan???

Nou ik hoor het wel tikken. Maar ga de draden direct erop monteren met faston schijfjes of iets anders ff hobbyen om dit uit te sluiten.
Maar misschien tikt het ook als de andere twee (die niet verbrand zijn) zijn aangesloten.
Maar mocht dit ook niet helpen? What's next? Met code e-40 kan het de waterpomp zijn?

E-40 is deurslot categorie, dus geen pomp. Alles juist aansluiten met een nieuw slot. Wat ook kan dat er een tryac is opgedampt op stuurmodule.

De verkoolde stekker was de boosdoener zoals het er nu uitziet.(achteraf was het slot dus nog goed). De stekker in tweeen geknipt en de overige 2 met faston schuifstekkers direct op het slot.

Kijk eens op de module of er een defecte triac is, heb je geen kortsluiting gemaakt met het monteren van de klemmen?

Hij draait en sluit weer als een malle!

Was dus het stekkertje. Geen kortsluiting gemaakt :)

Eigenlijk maar 1 vraag.
wat kosste dat slotje grofweg ??
Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan, vandaar

zo rond de 35 Euro. Je zou ook eens die verbrande stekkertje kunnen verwijderen en nieuwe aanknijpen en dan weer testen. Tenzij slot verbrand is.

Ik ga eerst eens uitzoeken hoelang de garantie precies is.
Loopt dat op niets uit:
Daarna was inderdaad het eerste idee om er nieuwe stekkertjes aan te fixxen
(ff gezocht, een faston noemn we hier gewoon een kabelschoentje :) :) )

In het slot zie ik weinig verbrand.
Onder een bi-metaaltje (zie er althans uit als bi-metaal switchje) zie ik wat zwarte aanslag, maar ja, een bi-metaaltje werkt op warmte . . .

Het flauwe bij aeg-electrolux is dat ze een euri of 12 verzenden rekenen.
Afhalen kan niet, ook al woon je -net als ik- bijna in Alphen ad rijn

[Bericht gewijzigd door monzadriver op (15%)]

Klopt, valt nog mee dat ze niet zeiden dat hij beter totaal vervangen kan worden.... Machine is ouder dan 7 jaar. Beter om alleen het verbrande deel er vanaf te snijden en het goede deel er in terugsteken.

Mannen, het is gefixt ! ! !
Dinsdag ff zitten pielen.
Eerst die stalen ring uit die rubber manchet gehaald.
Slotje eruit gevist.
Even alle draadjes gelabeld, zodat ik wist welke waar moest.
Eerst 2, en later gewoon alle draadjes van de stekker afgeknipt, en kabelschoentjes eraan gezet.

Spul weer gemonteerd, ff klooien om de (toch iets kortere) draden weer goed te geleiden.

Toen het moment-supreme.
Starten . .
Klik hoorde ik, en dat miste ik eerst.
Dus de deur vergrendeld weer.
Donderdag getest en hij doet het weer goed. !

Al met al dus een vervelende storing.
Maar niet duur om te fixxen (4 kabelschoentjes), en redelijk makkelijk te verhelpen.

Nu maar wel hopen dat het slot ook geen optater heeft gehad en straks weer de geest geeft.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik die aansluiting in de stekker waardeloos gemaakt zijn, met dus dunne contactjes om een draad geklemd, door de isolatie heen.

Dank allen voor de support ! ! !

Nog even een mededeling:
Waarom ik niet eerder reageerde:
Dit weeneind is mijn zoontje geboren.
Sven kwam de 12e ter wereld, om 0:55 uur.
Dus we hadden even iets anders, en zijn blij dat we nu weer was kunnen draaien.

Gefeliciteerd :-)
En mooi om te lezen dat het gelukt is :-)

Heren,

bedankt voor de oplossing! Ik had hetzelfde probleem en kon niet gemakkelijk aan reserve onderdelen komen (want woonachtig in India) Maar het vervangen van de stekker door 4 nieuwe kabelschoentjes loste alles op.

Griebeltjes, het probleem is terug.
Apparaat open gemaakt.
Een van de aangeknepen stekkers is zelfs losgebrand. (draad los van de kabelschoen)
Is dit domme pech, of is er meer aan de hand ??

En vooral: wat nu ??
Nieuwe stekkers eraan, of moet ik ook een ander slot (elektries deel)

ik vermoed dat de draad niet goed heeft gezeten in de amp schoen. goed knijpen en goede schoenen gebruiken. die bij zo'n tangset zitten zijn doorgaans zooi. als je die knijpt blijken ze een naad te hebben en trek je zo de draad eruit..

Allereerst dank voor het snelle antwoord !

Dacht dat ze goed zaten.
Ik weet dat het vaak rommeltangen zijn (die zwarte met gele handvaten bijvoorbeeld) maar met een beetje secuur werken. . . . .

Ik zal morgen eens vragen aan een kennis om wat ampen te zetten, met zo een proffesionele krimptang.
Nadeel is wel dat ik denk nu de draden moet gaan verlengen, omdat ze door het aakolen weer 3 cm korter moeten worden, en zoveel draad heb ik niet over.

Gebruik niet van die automotieve stekkers waarbij je klemt door op de kunsstof te knijpen.
Voor hogere stromen ben je beteraf met onderstaande.

Leuk bedacht, maar dan moet ik eerst eens kijken waar ik die ga scooren, en of ik daar een tang voor heb.

Maar zowiezo moet ik er bij minimaal 2 het kunststof afhalen, omdat er geen 4 kunststof hulzen op een rij in het slot op de aansluitingen passen.

knijp ze ook eerst op de schuif zelf aan. vaak passen die fastons niet goed op de lip en is de klemkracht een deel van de reden dat ze uitfikken..

Je kan de kunststof gaan verwijderen en na het krimpen nog eens na solderen. Daarna een krimpkousje erover. Let wel als de draad heel heet is geweest deze eerst af te bijten of ver genoeg in te korten. Anders gaat het tin niet vloeien tot in de draad.

Zowiezo deed ik nu ook al krimpkous, ik ga ze niet onbeschermd monteren.

Dat inkorten is juist het vervelende punt, ik denk dat ik de draad toch al zal moeten verlengen, omdat ze al kort zat is.

Oja, de huidige situatie

Je kan ook de standaard stekkertjes gebruiken en met een goede krimptang vastzetten. Daarna even extra goed vastsolderen en gaat weer lang mee. Vergeet niet dat er 10 Ampere overheen loopt!!!

Ja, dat vroeg ik me af, hoeveel volt enzo komt erop te staan ??
En waarom staat er 10 amp op, das toch veel voor zulke draadjes / contactjes ??

Als 1,5mm² 10A mag voeren gaan ze daar geen 2,5 voor gebruiken.
Deurslot is in wezen de hoofdschakelaar en als de machine een verwarmingsweerstand aan boord heeft zal de stroom zo hoog zijn, maar dat mag geen probleem geven voor degelijk gekrompen stekkers.