Met mijn Raspberry Pi ben ik bezig met het aansluiten van een 434mhz ontvanger en zender op de gpio pinnen zodat ik er bijvoorbeeld KlikAanKlikUit mee kan schakelen.
maar om goed gebruik te kunnen maken van Domotica op een via de gpio pinnen van een Raspberry Pi is er een actieve non-inverting low-pass filter nodig, om de ruis te verwijderen
dit was wat er nu al bedacht was
@tweakers door CurlyMo:
[hier stond het oude schema, zie de volgende post voor het nieuwe]
maar dit is nog niet echt optimaal. graag zou ik daarbij jullie kennis en mening horen.
de gebruikte zender en ontvanger:
zender
ontvanger
ik hoor graag van jullie!
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
De omslagpunten van de Schmitt-trigger ingang kan je op een eenvoudige wijze verder uit mekaar halen:
Weerstand van 1k tussen LM358 en Pin1 van de '14
Weerstand 10k tussen Pin4 en Pin1 van de '14
Als dat niet volstaat, kan je een kleinere waarde dan 10k nemen. Overdrijf hiermee niet, of de '14 gaat niet meer reageren.
Het omslag punt van het filter is al juist, hij filtert alleen op 433MHz.
de 1k weerstand is niet nodig want als je in deze datasheet kijkt dan zie je dat de uitgang van de ontvanger 0.7vcc / VDC is.
De versterking van de opamp is 2.2. Dat betekent dus dat de maximale uitvoer van de opamp 1.55v is. Geen probleem dus.
dit is nu het nieuwe schema waarbij de ongebruikte kanalen van de 14' aan de ground zitten aangesloten om ruis te voorkomen.
is er nog iets ander wat wij over het hooft zien? of zou dit zo prima moeten werken?