Onderdeeltjes, Waar te koop, Goedkoop?

Ben ik even naar DIL geweest.
Nee reclame zal ik voor DIL niet maken.
Ik vond hem erg duur!
Ik was 80€ kwijt,
en vond achter af dat ik met niks de deur uit ging.
Nu ik kan dat makkelijk leien.
Maar om dit nu elke keer te doen ne!
Nu dus de vraag,
Niet zo zeer voor mij Alleen, Maar ook voor…..
Waar haal ik mijn onderdeeltjes?
Op het internet zal het antwoord zijn! oké
Nu bij wie, heeft ie dan ook wel alles, verzend kosten?
Nu weet ik er twee te zitten, Maar heb geen ervaring met ze.
Wie kan er wat vertellen?
http://www.xs4all.nl/~barendh/Indexned.htm

http://www.kent-electronics.nl/
Hebben jullie nog ander? Graag ook de ervaring er mee?

En zijn er nog wel vaste adressen met HF spul?

barendh is zeer goed, heb al diverse maal bij hem besteld. jammer is alleen het minimum order bedrag, zit je daar onder, dan stuurd hij het gewoon niet op... is mijn ervaring.

Ik kan futurlec (www.futurlec.com) aanbevelen, inmiddels zo'n 20x besteld en nooit problemen gehad. het is goedkoper dan Conrad / Reichelt en de lokale electronica boer. Laatst ook op de Friese radiomarkt in Beesterzwaag geweest, maar dit is maar 1 keer per jaar, en je moet er wel in de buurt wonen...

@Roland van Leusden: Hoe betaal jij bij futurlec ?

Op 17 juni 2004 10:17:24 schreef Jeroen Boere:
barendh is zeer goed, heb al diverse maal bij hem besteld. jammer is alleen het minimum order bedrag, zit je daar onder, dan stuurd hij het gewoon niet op... is mijn ervaring.

is daar ook een adres van website?

Op 17 juni 2004 11:09:26 schreef Remko Struiksma:
@Roland van Leusden: Hoe betaal jij bij futurlec ?

bij futurlec moet je met een creditcard betalen

Op 17 juni 2004 11:27:10 schreef jeroen001:
bij futurlec moet je met een creditcard betalen

Dat had ik al een beetje opgemaakt uit hun website, ik heb geen creditcard. Ik zou ook niet weten hoe dat werkt, 't zal wel weer een heel gedoe zijn.

ik heb ook geen creditcard, maar ik vraag gewoon aan mijn vader of hij het wil betalen, als hij de rekening krijgt betaal ik hem weer

Betalen met een creditcard is geen 'heel gedoe' hoor, het zijn maar een paar extra cijfertjes bij je adresgegevens. Als je online wilt shoppen zou ik het toch wel aanraden, of je moet willen wachten op vooruitbetaling of steeds rebourskosten betalen.

Betalen met creditcard is simpel, de eerste keer heb ik Futurlec een fax gestuurd met de ordergegevens, mijn creditkaart details en mijn handtekening. (ik stuur dit nooit per email !) Nu stuur ik alleen maar mijn order, en twee weken later heb ik het binnen, Futurlec haalt dan het orderbedrag van mijn creditkaart af.

Ja ik ben ook zeker goed over futurlec te spreken, ze zijn erg goedkoop en leveren alles snel af en keurig verpakt enzo.. alleen hebben ze ook maar een beperkt assortiment hoor

als ik de prijzen bekekijk is Reichelt nog altijd goedkoper dan futurlec hoor..

is ace-systems al langs geweest? kijk maar op de site www.ace-systems.nl hij is wel goedkoop

Arnold

Ik kan futurlec ook zeer zeker aanraden.

Creditcard aanvragen bij je bank is zo gebeurd. Online je address gegevens en creditcard nummer invullen en je bent klaar.

Ze hebben niet elk onderdeel nee, maar je kan ze wel emailen als je iets nodig hebt wat niet op de site staat.

Special orders and component requirements can also be met, together with locating difficult to find components and integrated circuits.

Orders from hobbyists and single part orders are most welcome. We do not have any minimum order charge and we welcome all customers from anywhere in the world.

Futurlec can source and locate special hard to find components, or arrange for special manufacturing runs of custom electronic parts. Using the resources of numerous manufacturers and suppliers we can help you with almost any component requirement. For more information or for a specific query, please contact us

(ik ben echt hele grote futurlec fan :):) sorry dat ik zo enthousias erover doe haha)

PaWoN

Op 17 juni 2004 12:48:07 schreef Koen Van Vlaenderen:
als ik de prijzen bekekijk is Reichelt nog altijd goedkoper dan futurlec hoor..

Asl je de prijzen vergelijkt is reichelt idd ietsje goedkoper, let wel op het verschil euros -> dollars.

Maar ik zit niet graag 2 uur op een duitse site.

PaWoN

Van www.reichelt.de :

Als Exportkunden haben Sie einen Mindestbestellwert von 100€.

Minimum bestel bedrag van 100 Eur vindt ik toch wel een nadeel. Daarnaast wordt buiten duitsland alleen onder rembours verzonden, en is het niet duidelijk voor het plaatsen van de bestelling wat er nog aan verzend- en rembourskosten bij komen.

Op 17 juni 2004 14:22:24 schreef Roland van Leusden:
Van www.reichelt.de :

[...]

Minimum bestel bedrag van 100 Eur vindt ik toch wel een nadeel. Daarnaast wordt buiten duitsland alleen onder rembours verzonden, en is het niet duidelijk voor het plaatsen van de bestelling wat er nog aan verzend- en rembourskosten bij komen.

Ja dat onder rembours is duur!! Futurlec is een paar dollar ( 4 ofzo? ) en op het moment is 1 dollar iets van 0,87 euro!

Futurlec:

# Standard Post For orders up to US$30, Delivery Charge - US$3.00.
# For orders US$30 to US$49, Delivery Charge - US$5.00
# For order US$50 to US$99, Delivery Charge - US$8.00
# For order US$100 and above, Delivery Charge - US$12.00

dus alles * 0.84 doen.

En dan te bedenken dat het helemaal uit Thailand komt :)

PaWoN

wij bestellen meestal bij farnell, niet echt goedkoop, maar wel goedkoper dan dil. ennesnelle gratis levering

voor verveningsdelen kun je ook bij nedis terecht

ik kan ook tegen een lage prijs onderdelen leveren, ik heb geen mega groot assortiment, maar gewoon de veel voorkomende onderdelen.

http://www.elektronica-onderdelen.nl

stefan.

[Bericht gewijzigd door Stefan van I op ]

www.voti.nl is ook wel een goede, geen minimum bestel bedrag en ook vrij goedkoop in sommige onderdelen.

Staan best wel handige links in dit topic moet ik zeggen. Ben vanmiddag ook lekker belazerd bij de Radiobeurs in Dordrecht die knakker vroeg 4,50 voor 6 4k7 R-retjes en 6 BC547 torren nou ben je mooi klaar mee ....