Hallo mensen.

Wat vinden jullie hiervan:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/kabels/m729006363-aanbied…

Zijn er mensen die dit geloven?
Dit bedrijf verkoopt allerlei waanzinnige producten.
Audio zekeringen en audio verdeeldozen enz.
Het lijkt wel een soort religie.
Maar dan wel voor veel geld.
Ik vind zelf dat het dicht bij oplichting komt.

Joop....

Helaas wordt dit goed verkocht, helaas wel. Al moet je dat reklamepraatje met al die zeer tevreden gebruikers met een stevige pot zout nemen.

Er zijn btw meerdere topics over deze waanzin volgeschreven.

Maar het blijft leuk om ze bezig te zien>:)

Eigenlijk zou CO daar een showtopic voor kunnen hebben, lekker komisch :P

kuch. de lol is dat dit Firewire kabel is... gemiddeld zo'n E200,- per meter. 540 euro voor 75cm.

Hier gooien ze er ook nog IEEE bij om het geloofwaardig te maken.

EDIT; die zekeringhouders :o daar val ik steil van naar achter!

Ik ga ook gebakken lucht verkopen. Voor dit geld, heeft werken geen zin meer.

Deze lui verkopen ook leuke spullen.

http://www.shieldtech.nl/services_measuringonlocation.php?gclid=CLf2tM…

Erg leuk als buren naast elkaar. Iemand heeft een stereo met luidspreker draadjes van 1000 euro. De buurman heeft van dat electronische beschermingsspul om zich te weren tegen de levensgevaarlijke infrasone cryogene frequenties die dat speciale draadje uitstralen.

Ik heb ook de Cassiopeia High-End zekeringhouders + Cassiopeia SilverFuse. Maar vond dat niet genoeg. Ik heb bij Eneco in de subcentrale ook een speciale audio zekering laten plaatsen en ook de 10kV trafo is vervangen voor een cryogeen gekoelde trafo met zuurstof en ozon vrij koper, deze is gewikkelde in de ruimte om zo het aardmagnetisch veld al gelijk buiten te sluiten zodat de 50Hz brom geheel geëlimineerd is

Als ik weer geld heb worden ook de grondkabels vervangen door ozon en zuurstof vrij koper met zilveren nano deeltjes.

levensgevaarlijke infrasone cryogene frequenties

Gewoon alles goed inpakken in zilver papier.
Jezelf ,de stad, de wereld.

maar dan wél echt zilver. Liefst alleen gedolven op de noordpool, vanwege de natuurlijke polariteit.

Op hoog niveau bezig zijn met top audio en geluidsbeleving brengt altijd luistertests mee. Mensen die meedraaien in dit wereldje weten dit als geen ander.
Dergelijke advertenties hebben dus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen waarde.

- - big bang - -

Cryogeen behandelde (in vloeibaar stikstof 'geharde') ECC83/12AX7's werden jaren geleden al in de VS verkocht Er werd bij beweerd dat jet een sprankelende en levendiger hooge tonen en diepere bassen zou geven.
$1,500.00 per "paar".

Maar wat gedacht van een netsnoer met massief zilveren geleiders en vergulde stekerpennen en dan aansluiten op je gewone stopcontscht met stroom van ENECO (Of moet jedan toch Atoomstroom nemen?). >:)
Prijs van het soer is c.a. $1,000.00

Op 28 oktober 2013 21:04:40 schreef Henry S.:
Helaas wordt dit goed verkocht, helaas wel.

Een keer zo'n knakker in de winkel gehad.

Hij moest kabelschoenen hebben om z'n luidsprekerkabels onder de klemmen mee te kunnen draaien.

Dus ik pakte een blauw Ampje. 'Heeft u ze niet groter?'
Ik pakte een geel Ampje.
'Heeft u ze niet in koper?'
'Jawel, dat is deze, maar om te voorkomen dat 'ie helemaal zwart wordt door de zuurstof heeft 'ie een beschermlaag.'
'Ik moet ze echt in koper hebben.'

M'n baas was er eentje die er graag een schepje bovenop deed, omdat je echt niets aan zulke klanten had: 'maar, die dingen klem je dan aan de kabel?'
'Ja.'
'Moet je niet doen joh! Je moet die kabelschoenen er direct aansolderen en het liefst je kabels gewoon in die versterker solderen! Weet je wel hoeveel overgangsweerstand je anders oploopt en hoeveel laag dat wegsnoept?'

Daarna droop hij af en zou wel een goed woordje doen over onze zaak: nooit wat van gemerkt...

LOL.

Cryogene toestanden, nu ik kan ze wel begrijpen. Als je technici vraagt: wat is de beste geleider, dan antwoordt iedereen: zilver.

Nu, dat is wel zo, maar als je de boel gaat afkoelen tot onder -73°C veranderd er wat: koper gaat beter presteren dan zilver en wordt daarmee de beste geleider (is geen fabeltje, ooit gevonden in een tabel in "The Electronics Handbook", kijk maar op de link, een vet +2600 pag tellend boek).

Tussen -263°C en -73°C heeft koper een lagere weerstand dan zilver. Maar in dagelijks gebruik op kamertemperatuur presteert zilver beter.

Toch maar gelijk een 20m³ vloeibare stikstoftank meebestellen, voor het goede doel... :p

- - big bang - -

Het leuke is dat het eigenlijk wel werkt, zo'n audiofiel heeft 1 tot 100 duizend euro uitgegeven en zoekt naar wat extra voldoening. Zo'n kabel van 800 euro geeft dan eigenlijk hetzelfde effect als de dure pillen in dat onderzoek met goedkope en dure placebo's.

Het is slimme handel voor de domme of achteloos rijke. Net als horloges en pakken van 5k, auto's van 250k en appartementen van 5 miljoen.

Ik ken er wel een paar... Inderdaad "speciale" zekeringen in de meterkast, aardlekschakelaar er tussenuit, een kabel van 800 euro tussen de cd speler en versterker, en een idioot dure netstroomkabel. Dat de 50km kabel tot aan het stopcontact niet afgeschermd is, is natuurlijk niet relevant, want met 1.5m ECHT goed afgeschermde kabel blijft alle rommel wel buiten hoor. Ook een keer gehoord dat het echt beroerd klonk, en toen bleek de interlink kabel verkeerd om te zitten (daar staan pijltjes op). Wat bedoel je, kuch-AC-kuch?

Advies: knikken, aan blijven kijken, en rustig achteruit weglopen...

Ik zie dat ik goed zit, we hebben hier ook keramische zekeringen in de meterkast. En die zekeringen zijn volgens mij altijd verzilverd gezien ze altijd zwart uitslaan. :)

Ik hoor het verschil nu al!

Deze reactie op die website is echt het beste:

Ik kom net thuis, en heb de hele middag de burn in cd laten draaien. Ik hoor nu al verschil! De bass is al veel strakker, meer dynamiek en minder 'hard' geluid. T feest wordt steeds groter!
Ik doe er gelijk nog een bestelling bij, nog maar een dual core van 1 meter, dan heb ik gelijk én mijn cd speler en de platenspeler voorzien van deze über fantastische kabel!
Groeten,

De linksdraaiende zilverzuur neutronen in de draad moeten blijkbaar eerst inleren. Dan glijden ze makkelijker door de draad. Geeft minder ruis. Oorstrelend.

Op 28 oktober 2013 22:46:46 schreef big bang:
Maar in dagelijks gebruik op kamertemperatuur presteert zilver beter.

Inderdaad, maar het verschil is ongeveer 10%. Niet erg spectaculair. En als de ohmse weerstand het probleem is, dan is dikker koper altijd veel voordeliger dan overstappen op zilver.

Voor de rest vind ik het treurig dat er mensen zo misleid worden, en zich ook nog laten misleiden met deze onzinartikelen.

Lang voor de crisis 2 meter pure silver 2.5mm muti-strand PTFE isolated kabel gekregen van een echte hifi-zaak om te proberen.
Het is ten eerste vooral mooi om naar te kijken.

[Bericht gewijzigd door markce op (52%)]

Dat iedereen nog die vieze vervuilde energie in zijn audioinstallatie wil hebben. Ik heb jaren geleden van mijn opa het advies gekregen om voor audio toepassingen alleen originele "Leidsche fleschen" te gebruiken. En echt, je hoort het!!! :-)

De beste man verkoopt ook nog audio USB-sticks.
Laat me raden,.... die stick is natuurlijk voor het afspelen van MP3'tjes via de PC naar de audio-installatie.... ahum...

het zit em in het woord "geloven". Je gelooft het, of je gelooft het niet, en het blijkt alle dagen uit het nieuws dat het moeilijk is iemand van zijn geloof af te brengen, of dat nu een gegronde reden heeft of niet.
In het het geval van dit soort kabels ben ik een strenge non-believer, maar het is bijna onmogelijk een die-hard er vanaf te brengen. Kwakzalfers zijn van alle tijden.......

groeten

Kris

Doet mij allemaal denken aan gitaristen die 100 euri uitgeven voor een 'monstercable' kabeltje van 40 cm tussen hun effectenkastjes...terwijl de bedrading in de gitaar en binnen in de effectpedalen gewoon 'unshielded' zijn (gooi-maar-op-Stratocaster met single coil pick up's).

Kijken met je ogen naar het prijskaartje in plaats van luisteren met je oren naar het resultaat...als het duur is zal het wel goed zijn en als ik het geld heb uitgegeven kan ik toch niet gaan toegeven dat het net zo klinkt als met een kabel van 5 euro (in de psychologie heet dat cognitieve dissonantie).

Ooit ging ik nieuwe luidsprekerkasten kopen. Dagen gezeuld met platen en cd's naar de luisterruimte van RAF in A'dam, maar toen had ik wel drie favorieten.
Mijn vriendin kon niet geloven dat ik het verschil tussen die kasten kon horen, dus ze stelde een blinddoek test voor. Nou ja, blinddoek, ik zat met mijn rug naar de kasten en zij bediende het paneel. Ik haalde ze er allemaal uit, ook toen ze er één, veel duurder, koos die niet in mijn lijstje stond. Het gaat om je OREN. Niets is beter dan een blinddoek test: als je het niet hoort is het, althans op dat moment en voor jou, niet waar.

Overigens verschillen natuurlijk de oren van mensen behoorlijk sterk. Ik hoor verschillen die anderen niet horen en andersom.
Zo had ik twee gitaar kasten met elk een EV luidspreker. Een 12M en een 12L. Ik hoorde het verschil niet, de gitarist die ze uiteindelijk maar allebei kocht wel (althans, dat zei hij. Ik geloof het direct, anders was hij geen anderhalf uur bezig geweest.)

Al mijn effectpedalen werken met oplaadbare batterijen die alleen worden opgeladen tussen 15:11 en 16:43 uur, dat geeft een VEEEEEEEEEL beter geluid dan als je ze 's bijvoorbeeld ochtends oplaadt. 't Is maar dat je het weet.