rubydekikker
weten dat een bal rond is laat je niet toe het spelletje door en door te begrijpen
Dag iedereen
Vorig jaar scoorde ik goede punten op flowcode en hierdoor zijn dit jaar mijn oefeningen wat moeilijker gemaakt.
Van mijn leerkracht moet ik de oplossingen die ik niet vind maar zoeken op het internet en als ik daar niets/niemand vindt mag ik bij hem terecht ( hij wil me zelf dingen leren vinden , leer je meer van).
Zo zit ik toch wel vast bij het maken van een voltmetertje via flowcode waarop de waarde op een LCD getoond moet worden.
Is er hier iemand die enige ervaring heeft met flowcode? Ik gebruik flowcode V6.
Alvast bedankt!
Groetjes Ruben
Je bent al bekend met flowcode (for the record, ik ken het niet)
Maar het uitlezen van een ADC en dat omrekenen en naar een LCD duwen kan niet zo tricky zijn toch ?
Wat voor een hardware gebruik je ?
rubydekikker
weten dat een bal rond is laat je niet toe het spelletje door en door te begrijpen
Geen , moet enkel op pc werken.
Ja al enkele jaren werk ik er mee maar ik heb toch enige moeite met dit.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (59%)]
Moeite met wat precies ?
Wat heb je aan externe hardware ? Je zult die spanning toch ergens moeten aanleggen ?
rubydekikker
Hoe te beginnen en welke codes er in de calculations moeten.
het programma moet enkel op de software van flowcode via de simulatie werken op mijn pc.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]
rubydekikker
Pic 16F887
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (89%)]
Wat voor LCD staat er in de simulatie is dat serieel , of is het er een met parallelle aansluitingen?
Ik heb ook nog nooit met flowcode gewerkt, maar het kan niet echt spannend zijn lijkt mij. In basic is het in ieder geval zo voor elkaar. 
Misschien kan je hier nog iets uithalen:
depeet
Depeet
Bij de software van Flowcode staat er allicht een voorbeeld hoe je een potentiometer kunt uitlezen. Als ik het me goed herinner zit er standaard een potentiometer op het ontwikkelbord. Bestudeer eerst hoe dat is opgebouwd en werkt.
Achterhaal dan via de datasheet welke ADC (analoog-digtaal converter) je via een DB-9 connector kunt benaderen en wijzig de flowcode zodat je de spanning op die connector-pin kunt meten.
Tip: de ADC geeft een waarde tussen 0 en 1023 waarbij 1023 de maximumspanning is (5Volt) Met "de regel van 3", zoals we dat in Vlaanderen het noemen, kun je laten berekenen hoeveel volt de waarde 745 vertegenwoordigd.
[Bericht gewijzigd door depeet op (21%)]
Op 14 oktober 2015 22:30:13 schreef rubydekikker:
Geen , moet enkel op pc werken.
Ja al enkele jaren werk ik er mee maar ik heb toch enige moeite met dit.
Zet de volledige opdracht hier eens.
Op 14 oktober 2015 23:00:23 schreef rubydekikker:
Hoe te beginnen en welke codes er in de calculations moeten.
het programma moet enkel op de software van flowcode via de simulatie werken op mijn pc.
Is dat de opdracht? Enkel simulatie?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (37%)]