Een foto waarop we kunnen zien waar de draadjes naartoe gaan kan ook leuk zijn.

Je zegt ik heb nu ook de aarde van het stopcontact aangesloten. Bedoel je daarmee dat de andere 2 draden al wel aangesloten waren? Dat verklaart dan meteen je kapotte diodes en hete elco's...
Alleen spreken we dan niet over stroom uit de lucht, maar uit het stopcontact.

Ik ben net zoals rew ook wel benieuwd wat er zich nu allemaal speelt. TS doet heel geheimzinnig, waardoor we nauwelijks weten wat hij aan het doen is. Maar die warme elco's en kapotte diode's... Als hij echt een pcb heeft dat nergens op is aangesloten, dan maakt dat mij toch ook wel nieuwsgierig...

die aan het oranje draad vast zit.

de stroom komt niet uit het stopcontact. ik heb de aarde vast gemaakt aan de aarde van het stopcontact , daar staat geen stroom op neem ik aan, ik stop de draden niet in het stopcontact dan zou de hele print zwart zijn, en dan zou er nog wel meer kapot gaan,

Ja, een plaatje van de antennes waar al die energie mee opgevangen wordt zou ook wel helpen.

In je eerste post kondigde je aan een schema te uploaden.
Nu je een foto hebt kunnen uploaden, kan je toch eindelijk ook
het schema uploaden?
Daar is al verschillende malen om gevraagd.
We zijn allemaal wel benieuwd.......

TS zal zijn magische schakeling aan de antenne in Zeewolde hebben geknoopt. De diodes en elco's zijn niet reli-bestendig.

http://www.radio-tv-nederland.nl/mast6/zeewolde-boven.jpg

[Bericht gewijzigd door evdweele op (14%)]

ergens zit er een bron tussen ofwel zit er 'iets' aan de aarding van zijn huis goed fout. maar elcos en diodes gaan niet kapot van de lucht

evdweele, flauw hoor...

het kan ook ESD zijn.

diode-anode, krijg je wel eens een optater als je de verwarming aanraakt? als jij statisch bent en je print oppakt kan je al een diode om zeep helpen.

Zo hard gaan diodes niet stuk.

Ts gebruikt ge diode, geen si. Die zijn wel iets makkelijker door te laten slaan

Dat verklaart nog steeds niet waarom de elco's warm worden.
Elco's zijn niet gevoelig voor ESD voor zover ik weet en ESD is van zo korte duur dat er geen warmte kan ontstaan.

Op 17 juli 2016 19:59:03 schreef diode-anode:
ik heb de aarde vast gemaakt aan de aarde van het stopcontact , daar staat geen stroom op neem ik aan.

In een normale situatie niet. Als je ergens een slecht contact hebt wel.

Als je een slecht contact hebt dan vloeit er juist geen stroom.

TS heeft de EDIT knop nog steeds niet gevonden. Ik vergeet dat niet meer sinds ik een mooie vrouw ontmoette die Edith heette. :-)

Op 17 juli 2016 01:18:54 schreef diode-anode:
ik kan trouwens niet slapen,

Op 17 juli 2016 02:14:02 schreef diode-anode:

ik denk dat ik nog even naar het thankstation ga. die is de hele nacht open,

even wat te eten halen,
Gepost 02:14:02

Manisch-depressief?

Op 18 juli 2016 07:06:08 schreef Evarist:
TS heeft de EDIT knop nog steeds niet gevonden. Ik vergeet dat niet meer sinds ik een mooie vrouw ontmoette die Edith heette. :-)

Edith heeft ook mooie knoppen.. ;)

Op 17 juli 2016 17:22:11 schreef diode-anode:
kijken of ik ook fouten heb gemaakt.

Als elcos warm worden en diodes kapot gaan, dan heb jij MEER energie dan verwacht. Dus voor mij is wat jij nu hebt "werkend"....

Heel enerverend om te ervaren hoe iemand met een wazig kul-verhaal al vier pagina's lang mensen aan het denken weet te zetten over hoe dit (niet) zou moeten werken....

Geen schema = geen hulp.

We staan hier aan de wieg van een complete verandering van energievoorziening. Laat het dus alsjeblieft waar zijn dat het binnenkort voor, uiteraard voor niets, iedereen beschikbaar komt.
De TS heeft in het verleden ook al magische rook uit zijn homeserver weten te toveren. Nu dus elco's die uit het niets warm worden. Ja, binnenkort dus wereldnieuws.
Ik zet de radio vast aan om naar de nieuwsberichten te luisteren (helaas nog op conventionele energie).

TonHek

Ik stel voor dat we helemaal niet meer reageren voordat TS met een schema op de proppen komt.

Zelfs mét een schema zou ik de trol niet voeren. Z'n voer haalt hij maar mooi om 3 uur 's nachts bij het benzinestation.

Dat is de enige juiste conclusie.
Ofwel is de fantasie van diode-anode behoorlijk op hol geslagen, ofwel denkt hij dat het hier een bende idioten zijn. Gelukkig zijn de meesten in sarcasme mode geschakeld.
Toch heb ik de indruk dat er enkelen ingetrapt zijn, aan zichzelf twijfelen en proberen mee te denken. tzou toch eens waar moeten zijn , wat een ontdekking, en wat een toepassingen liggen er in het verschiet! :-)

Bij bepaalde weertypes (overdrijvende statisch geladen wolken) kun je uit een geisoleerd opgehangen draad wel ettelijke tientallen mA's halen naar aarde.
Dat heb ik zelf gemeten aan een 40m longwire (kortsluitstroom naar aarde, ik heb toen geen U/I karakteristieken opgenomen).

De beheerders van bovengrondse hoogspanningsnetten moeten zelfs speciale maatregelen treffen tegen deze stromen en spanningen (b.v. twisten van de fases).

In zoverre kun je *soms* wel serieuze energie uit een antenne onttrekken. Maar dat is dus maar enkele malen per jaar, gedurende enkele tientallen minuten.

Nee he? ... niet weer één....

'The amount of energy necessary to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.'