Hoi . even een oproep.

ik ben nu paar weken bezig met een hobby scoop te ontwikklen voor CO. Het digitaal gedeelte loopt. De A/D convertor ook. Alleen het ingangscircuit wil niet vlotten.
Ik krijg de attenuator/amplifier niet vlak (genoeg) in frequentie spectrum.

Daarom deze vraag : als je een schema hebt van een scoop die MINSTENS 100MHz (liefst 200 of meer) bandbreedte haalt: scan eens de pagina in die het schema laat zien van de BNC connector tot aan het eerste IC. ( of anders het eerste differentiele paar alshet een ouder beestje is )

Kwestie van een paar ideeen op te doen.

Opgelet : met schemas van 'trage' scoops ben ik niks. Ze moeten echt minstens 100MHz halen.

De mensen van CO (en ik ook) zullen u eeuwig dankbaar zijn

Een 80 MHz idee.

http://www.fpga4fun.com/digitalscope.html

You can build a digital oscilloscope simply by hooking an ADC and an FPGA together.
This particular design uses an 80MHz flash ADC, so we are building an 80MSPS (mega-samples-per-seconds) oscilloscope.

Misschien kan het ook met zo'n CPLD chip (Xilinx XC9500 tot 100MHz), die zijn snel. Zelf de logica erin programmeren.

[Bericht gewijzigd door RES op ]

ik zou eventueel het schema van mijn 100 mhz dual channel scoop wel in kunnen scannen als je interesse hebt
het gaat om een c1-99 (russiche scoop)

Op 26 februari 2005 11:30:48 schreef Roland van Leusden:
Tektronix manuals

http://bama.sbc.edu/tektroni.htm

Misschien even specifiek. De samplers lijken me wel goed om mee te beginnen, deze hebben hoge bandbreedte. De tek 1S1 is volledig discreet opgebouwd. De manual bevat alle schema's en afbeeldingen van de printen.

Misschien een recentere plugin zoals een 7S11 misschien een betere keuze om in te zien.

The Industry’s Fastest CPLDs
Altera’s MAX® II devices are the industry’s fastest CPLDs. With support for internal clock frequency rates of up to 300 MHz, MAX II devices provide designers with fast system performance at a time when demand for faster performance in CPLDs is dramatically increasing.

ADC zou je kunnen integreren in deze chip dmv successive approximation (snelle S/H extern of flash ADC, weet even niet), alles in een chip onderbrengen.
Rond de 300 MHz zou haalbaar kunnen zijn, genoeg? :9~

http://www.kumikomi.net/article/news/2004/03/08_01_p1.jpg

[Bericht gewijzigd door RES op ]

Effe versuidelijken :

Het gaat om de ANALOGE INGANGSTRAP.
met andere woorden van aan de bnc connector tot aan de A/D omzetter.
Daar zit in :

- een frequentiegecompenseerde regelbare verzwakker.
- een frequentiegecompenseerde regelbare versterker.
- een protectiecircuit tegen oenen die 2 kilovolt op de ingang zetten als de scoop op 10 millivolt per divisie staat.

dat is het gedeelte wat mij interesseert. En ik vrees dat het inderdaad uit servicemanuals zal moeten komen van echte scoops (Hewlett packard , tektronix , Fluke , Hameg ). Ik heb nog geen enkele hobby machine gezien die een deftig ingangssysteem heeft, of de snelheid haalt die ik doe. De circuits moeten en bandbreedte halen van MINSTENS 100MHz en daar zit je direct in de dure prijsklasse die voor hobbyist(nauwelijks ) betaalbaar is . we spreken over schemas van toestellen die boven de 3000 euro zitten.

DUs @ squant & roland. das een goeie tip daar ga ik eens neuzen

@res : sorry t'wordt een cyclone EP1C3 ( ik heb ongeveer 10k gates nodig. dat kan niet in de MAXII. was eerst begonnen met een 7256 maar die is nu al te klein . SAR is niet haalbaar.veeel te traag. ik gebruik een pipelined 10 bit convertor die op een constante klok van 100MHz sampled. Ding werkt vlekkeloos )

@jorrit. Jep. alleen ingangstrap ( verzwakker/versterker) is voldoende. das alles wat ik nodig heb.

Heb het schema van de ingangstrap van mijn TEK465 wel voor je. DC-100MHz.
Vraag me alleen af of dat nabouw vriendelijk is. Dit is uitgevoerd als zilver-stripline schakelaar met goud contacten.

das gene probleem. tis gewoon om te bestuderen welke frequentie compensatie technieken ze gebruiken.
ik 'brei' daaruit wel iets nieuws ( ding moet toech via relais onder software controle komen te staan )

TEK zal ik ff scannen. Zie je mailbox voor een andere.

Hallo allemaal,

Hierbij de vraag hoe het staat met de voorderingen van deze zelfbouw scoop.

Zijn eventueel de schema's al uit gezocht en is er al wat werkens van te zien.

Aangezien ik na een jaar weer tijd heb om veel met electronica bezig te zijn en altijd al heb gewilt om zelf een scoop te maken en ik dit draadje toen heb gevolgt in 2006 a 2007. dus vandaar de vraag.

Graag hoor ik van jullie of de schema er zijn en of er eventueel al iemand is met een compleet exemplaar wat werkt.

mvg,

Computerman30

Ik wou de service manual op sturen, maar 28MB is beetje groot.

TEK2465 350MHz.

http://bama.edebris.com/download/tek/2465service/Tektronix_2465.pdf

Pagina 09-15 en 09-15A

edit: ook ik reageerde om dat ik dacht dat het een nieuw topic was.....

[Bericht gewijzigd door jovak op (19%)]