mijn vrindin heeft een tv pannasonic van een jaar of 10 in de linkerbovenhoek staat QUITRIX.over een aantal maanden schakelde ze dt tv aan en naar een paar uur niets meer de kleuren waren perfect maar opeens niets meer nu voor het ogenblik schakeld zij de tv aan en gaat onmiddelijk weer uit, ze hoort de schakelaar wel klikken.
Wat zou dat kunnen zij?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
10 jaar, oud beestje.
mischien is er inmiddels iets los gegaan.
of een uitgedroogde elco ofzo.
(elco's gingen toch zo'n 10 jaar mee?)
CMIIW
EDIT: ik wil geen oud topic omhoogtrappen maar het is wel panasonic en niet pansonic...
(ckr panasonic, hij is stuk
)
^^ wou dit toch ff kwijt
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]
1) leestekens gebruiken verduidelijkt de vraag
2) eens nalezen voor je post voorkomt talloze typfouten, dat maakt het aangenamer om lezen en men zal sneller geneigd zijn je een antwoord te geven
3) achterop het toestel staat een typenummer, daarmee weten we veel meer. Misschien wil je dat eerst even noteren.
4) wat de mogelijke fouten betreft: gaat het standby lampje nog branden als je de schakelaar indrukt? Indien neen: kijken of de zekering gesprongen is, indien dat het geval is: de schakeltransistor van de voeding vervangen samen met de bijhorende hoogspanningscondensator (meestal 2n2 2kV of zoiets). Indien het standby ledje wel nog even aanslaat: nameten of de driver van de hoogspanning (ook zo 'n dikke transistor, dicht bij de hoogspanningstrafo) eventueel in kortsluiting is. Indien ja: vervangen samen met het bijhorend hoogspanningscondensatortje.
In elk geval: kijken of je slechte contacten ziet (kijk goed en nauwkeurig!) en alleszins (baat het niet dan schaadt het niet) de transfo's en de "zware" onderdelen (spoelen, ic's en transistoren op koelplaat,...) opnieuw solderen. Wees voorzichtig en maak geen kortsluitingen met je soldeerbout, zelfs niet als de TV af staat. Hopelijk soldeer je nauwkeuriger dan je typt.
@Stefaan:
Waarom doe je dit ? Voel je je groot door iemand te kunnen verbeteren ? Je bent geen leraar van de basisschool die zijn pupilletjes grootbrengt...wel ?
Ik bedoel dit niet agressief naar je Stefaan, maar wat is het toch met sommige mensen op een openbaar forum om een -minder goed schrijvende- medeforummer te moeten verbeteren..? Denk je dat hij nu beter gaat leren schrijven omdat hij een sneer krijgt van iemand ?
Niet piepen en lekker overheen lezen..dat maakt een fijner mens van je..echt...!
Enne..het tussenvoegsel in je naam moet met een kleine letter... 
Ik bedoel maar.
elektron_
beetje gek
Op 15 april 2005 20:44:43 schreef Lucky luke:
10 jaar, oud beestje.
Mijn Telefunken is al 20 jaar
; éénmaal defect geweest net buiten de waarborg.
[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]
wadattadis? azzallemanieremorwabeginttetypn lijkdattemtgepeizdee verstommeromenduur nietniemier van, en asgenentxt 7x mt lzn eerdaddetverstot waddanzewoln zeign is de goestinge rap over om taalpn.
Asgenoriënen telefonneert diendaddeniekent goddetochuknie oppoplatst wa zitte moemelen zekers?
Tenandere, ik vind dat het correct kunnen gebruiken van een taal toch ook een zekere indicatie van intelligentie geeft. Diegenen die bijvoorbeeld nog het onderscheid niet kunnen maken tussen "u" en "uw" zijn volgens mij ook niet bekwaam om bepaalde andere dingen te onderscheiden.
Waarom denk je dat men studierichtingen met Latijn of Grieks "voor bollebozen" vindt? Omdat het kunnen aanleren van dergelijke talen (met de bijhorende zinsontledingen en de nood aan interpretatie van zinsconstructies die zelfs in de hedendaagse Romaanse talen niet meer te vinden zijn) een indicator geeft van wat het brein van diegene die ze leert aankan. (En voor de volledigheid: nee, ik heb geen latijn gestudeerd, en ik ben ook geen universitair.)
Als men zijn eigen moedertaal niet enigszins volgens de regels van de kunst kan hanteren dan schrik ik ervan dat men van een soldeerbout de voor- en achterkant kan onderscheiden.
Ik vind het ook een vorm van elementaire beleefdheid om zich zo correct mogelijk te proberen uitdrukken tegenover mensen die men niet kent en waar men bovendien hulp van wenst. Ik geloof nooit dat iedereen die hier in een soort SMS-koeterwaals post wel degelijk zo slecht kan schrijven -- of er moet iets serieus schorten aan de opleidingen heden ten dage. Het is gewoon een vorm van luiheid... Als je een tekstje post van vier regels kan je toch even nalezen of je geen foute zinnen staan hebt door slecht knip- en plakwerk? En of er geen flagrante typfouten instaan? Ik ga niet vitten over een enkele spelfout, ik veronderstel dat mijn werk ook niet feilloos is.
Ik doe ook liever mijn uitleg aan iemand waarvan ik geloof dat hij begríjpt wat ik uitleg. Wie zelf verwarde teksten vol fouten typt zal hoogst zelden een antwoord volledig lezen (laat staan gestructureerd opslaan in het geheugen) en weer zomaar wat beginnen prutsen. Dat is mijn ervaring in deze.
Overigens wordt de "V" van "Van Slycken" wel degelijk als een hoofdletter geschreven. Eigennamen zijn niet onderhevig aan regels. (Al geloof ik dat een kleine "v" (of "d" bij "de") wijst op adellijke afstamming, helaas mag ik er dus niet op staan mijzelf te laten aanspreken met "weledele heer"
)
Ik zal een gedeelte van bovenstaande tekst kopiëren (ja, met een k!) en in een nieuwe thread plakken in een min of meer gepast gedeelte van het forum. Reacties hierop kunnen dan daar geplaatst worden.
@ovr: Stefaan heeft wel gelijk... De OP slaat werkelijk nergens op. Zelfs de merknaam correct overtikken was te moeilijk...
@TS: Klinkt als een rot contact, rotte elco of HS condensator.