heb een zakje tricolor leds gevonden :) en ik zou er graag wat mee prutsen. Heeft iemand toevallig geen schemaatje waarbij de kleuren automatisch overvloeien van rood naar groen en dan naar blauw ofzo, een soort tri-color-led-generatortje (wat een woord :)) dus als iemand een leuke toepassing weet, je zegt het maar ;)

groeten

tim

Dag Tim,

Ik heb het eerste schemaatje even bekeken, maar dat is geen kleurenoverloop. De 4029 is een binaire teller.

Als je klok op 8Hz loopt knippert:
groen 4 X per sexonde
rood 2 X per seconde
blauw 1 X per seconde

Niet overlopende kleuren dus, maar meer een zooite van knippersignalen.

@ wijngaert

maak dat schema maar eens, hij loopt echt wel vloeiend hoor, er zitten ook niet voor niets elko's in voor de fading...

Mischien dat ik de verkeerde woorden gebruik heb. De elco's zorgen inderdaag voor een soort fade-traject. Deze fade is echter frequentie-onafhankelijk, terwijl de frequentie wel variabel is. Maar wat me stoort is dat de ene kleur vaker knippert dan de ander. Daarnaast staat er nog een fout in de uitleg. Er staat dat R6,7,8 voor de stroombegrenzing van de LEDS's zorgen. Dat moet R1,2,3 zijn.

Als ik er een schema voor zou maken zou ik uitgaan van drie zaagtanden die elk in frequentie te regelen zijn.

Op 1 juni 2005 22:34:51 schreef wijngaert:
Dag Tim,

Ik heb het eerste schemaatje even bekeken, maar dat is geen kleurenoverloop. De 4029 is een binaire teller.

Als je klok op 8Hz loopt knippert:
groen 4 X per sexonde
rood 2 X per seconde
blauw 1 X per seconde

Niet overlopende kleuren dus, maar meer een zooite van knippersignalen.

srr, ik heb gwn even gegoogled...

O, voel je niet persoonlijk aangevallen! Ik heb het ALLEEN over het schema en niet over jou!

We helpen elkaar hier en ik stel ook regelmatig vragen. Het feit dat je de moeite genomen hebt om een ander te helpen zegt al genoeg lijkt me.

Op 1 juni 2005 21:22:18 schreef Tim@VHTI:
heb een zakje tricolor leds gevonden :)

mazzelaar!

dat wil ook ook wel vinden!

ben zelf met iets bezig met een pic. niet echt simpel, maar alle uitleg en de .asm en . hex code staan erbij.

* Lucky Luke is ff de site van willie worteltje aan t opzoeken

edit:

was t bijna vergeten maar hier is tie:
http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william.htm

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]