Op 30 december 2005 12:12:14 schreef hyperscan:
Dan zal er weinig overblijven van je upload site. De meeste zijn natuurlijk van iemand anders....Succes ermee!
valt wel mee hoor 
ik moest er zon 5 verwijderen de rest heb ik nog nix van gehoord dus 
die shows die verwijderd zijn geeft de maker eigenlijk alleen maar tegen echte key (in mamba geval) en met een w8woord op de zip dus 
[Bericht gewijzigd door Electrogek op ]
Dat van die rookmachine was ik, het staat ook op mijn site.
Vermogen vs zaalgroote is net als bij geluid nogal ruim in te vullen, en natuurlijk ook afhankelijk van ventilatie, gebruikte vloeistof e.d. Heb hier nu een oude 700 W Martin staan in een zaal van 12x12x5 en die red zich wel zolang de ventilatie niet te hoog staat. Een wat modernere 1200 watter die we ook een tijdje hadden beviel (qua output) echter ook wel.
Het fraaiste (als je rook zelf niet als effect wilt gebruiken) vind ik het in het algemeen als je de mist nog net niet ziet hangen als je er niet op let.
Een hazer lijkt me ook erg mooi voor gebruik bij lasershows, er zijn van o.a. het genoemde martin allerlei speciale vloeistoffen op de markt voor een optimaal effect - ik heb daar zelf echter geen ervaring mee, maar er is best wat te lezen op hun site.
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
mwa,
gister zo'n basic spyrograaf scannertje in elkaar geknutseld, best leuk effectjekrijg je daaruit(zonder pc dan he).
alleen vgsmij heb ik te trage motoren gebruikt...
btw wel een beetje overkill zo'n scannertje met een dikke gaslaser erachter.
Op 30 december 2005 11:15:16 schreef Electrogek:
even een opmerking over de uploads:
mij ging het er om dat je je eigen shows upload en niet die van een andermans site
Okee, misschien is het beter om eens te laten zien wat we zélf kunnen met bijv. Popelscan en Mamba!
Is het een leuk idee om afzonderlijk van elkaar op het zelfde nummer een beamshow te maken en die dan te uploaden?
Kunnen we kijken wat we er apart van gebrouwen hebben.
Of dat iedereen een deel van een nummer doet en dat aan elkaar plakken.....?
Levert het geld op dat verdelen we de winst

ik heb mijn eerste show al gemaakt (die daddy dj show
)
mischien een idee om onze forumnamen ook nog in de bestandsnaam te zetten 
Roelke, dit is de bedoeling.
We nemen een nummer en verzinnen zelf de mot-files.
Dan op de muziek 'componeren' en uploaden maar!
Gezellig!!
Tip voor nummer: Happy New Year van Abba?
vraagie heeft er hier iemand een schema voor een simpele midi keyboard (of een software zodat je je keyboard kan gebruiken )want anders is t maken van muziekshows zo moeilijk (vooral in popelscan alles met de hand aan te klikken is gekkenwerk)
?????????? Je kunt toch met de tab Live mot's componeren op je mp3?
Heeft er iemand al de mp3 van Happy New Year?
Ik heb net een mp3 ge-upload. Een remix van een oud nummer van Falco. Beetje house, maar met voldoende afwisseling voor een goede beamshow !!!!!
Laat je creativiteit de vrije hand, ehhh, de vrije beam.....
dat met dat live dat genereerd hier geen motlist hoor : /
kan je even in stappen uitleggen hoe ?
(kom anders ff op msn ik heb je toegevoegd)
heb ook een leuk lied gevonden:
benny benassi met satisfaction
Ik heb trouwens een verzoek aan idereen 
als je een mp3 wil uploaden naar me server (in zip) dan maak van het .mp3 even .JPG (in verband met het gepakt worden op copyright
) de downloader kan dan weer renamen naar .mp3 en hij doet t weer 
heeft er hier iemand fotos van beams (of liever films ) die met de M6008 gemaakt zijn
want ik dacht dat het openloops zijn en dat waren het dus toch niet
en dat scheelt toch wel geld 
ik heb zelf al wat gevonden 
ziet er best goed uit 
denk dat ik voor m6008 ga ipv m9024
op laserfreak.net zijn er alleen maar goede reacties over de scanners
dus ...
en dan kan ik van t andere geld mamba kopen 
ik heb ff een vraagie of het volgende klopt kwa aansluiten (kleuren gelden alleen voor de pc voeding)
(ik heb guidos dac versie 2 en heb m deze ook in een email gestuurd
darom duits 
BLUNDER x en y verkeerdom 
Ja, dit schema klopt !
Als je goed kijkt aan de onderzijde van je DACg dan zie je dat alle GND's zijn doorgelust. 2 aparte GND-draden vanaf de DACg naar je galvodriver (of MOT1) is niet persé nodig. Ook de zwarte GND van je PC-voeding naar de DACg hóeft niet. Deze ligt al aan de GND via de driver.
Ga je voor de M9024 of nu voor de goedkopere M6008 ???
Op 31 december 2005 10:47:20 schreef roelke.nl:
heeft iemand toevallig een schema van een safeguard liggen ?
Daar zou ik niet zelf aan werken...
wat ik me dus afvraag klopt dat met de x- en y- dat die dan aan gnd komen want ik zou het anders niet weten 
Ik heb de SafeGuard van MediaLas en die kost 170 euro. Deze is lastig na te bouwen, veel SMD-spul.
Ben net de texten aan het lezen op www.laserfreak.net.
Daar zijn ze er ook mee bezig, maar nog geen kant en klare, goedkope oplossing.
Het printje van ML is zo duur omdat hij niet alleen de laser afschakelt als de straal langer dan 25mS stilstaat; je kunt er ook een bepaald 'scan window' mee instellen. Een instelbaar 'raamwerk' waar de laserstraal niet binnen (of buiten) mag komen. Wel zo handig als je met een krachtige laser boven een publiek bezig bent. Dan weet je zeker dat de straal niet ín het publiek kan komen. Dit window moet je met potmeters instellen op het printje, maar geldt natuurlijk voor elke zaalopstelling anders. Dit is trouwens ook te realiseren met de softwarematige Max/Min X/Y -instelling in Mamba.
Volgens mij moet het niet al te moeilijk zijn om iets te maken dat de X/Y-verándering kan detecteren....
Op 31 december 2005 11:09:51 schreef Electrogek:
wat ik me dus afvraag klopt dat met de x- en y- dat die dan aan gnd komen want ik zou het anders niet weten
Ik snap je vraag niet. Welke en waar komen ze aan GND??
de dac heeft in princiepe geen x- em y-
dus kan ik die ook niet aansluiten 
heb net mail van guido gehad dat dit singel endet betekend en ik die x en y- gewoon niet moet aansluiten maar alleen de x en y +