Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Heeft er iemand ervaring met dit soldeerstation?
http://www.inkoopactie.net/ia/9rwkfgy6/1?g=6zwpnr8z
Aoyue 968 Deluxe Repairing System
Beschrijving: De ideale combinatie van drie apparaten in één!
Dit praktische apparaat bevat een hot air én een gewone soldeerbout, gecombineerd met een rookafzuigsysteem.Ingebouwde afzuiging, zuigt direct de rook op, dus niet langer die ongezonde lucht!
Bespaart ruimte en kosten van een rookafzuigsysteem.
Microprocessor gestuurde temperatuurregeling zowel voor hot air als de soldeerbout.
Displays voor airflow, huidige en gewenste temperatuur.
Automatische zelftest, waarschuwt voor slijtage van het warmte-element.Inhoud verpakking:
968 Station met hetelucht bout, nozzles (1124,1130,1197,1313), B003 Soldeerbout,2630 Soldeerbout houder, Z003 hetelucht bout houder, G001 IC Popper, 2 filter pads, voedingskabel.Product specificaties
Vermogen: 600 W
Soldeerbout vermogen: 35 W / 24 V AC
Hetelucht vermogen: 550W
Soldeertemperatuur: 200 °C - 480 °C
Hete lucht temperatuur: 100 °C - 480 °C
Pomp type: Diaphragm
Warmte-element soldeerbout: keramisch
Warmte-element hete lucht: metaal
max. airflow: 23 l per minuut
ESD geaard
Soldeerpunt naar aarde weerstand: < 2 Ohm
Soldeerpunt naar aarde spanning: < 2 mV
Vacuum druk: 600 mmHg
Automatische timer: 20 - 9999 sec
Afmetingen: 188 x 126 x 250 mm
Gewicht: 4,7 kg
Hete lucht nozzles:
* 1124 round Ø 3mm
* 1130 round Ø 5mm
* 1197 round Ø 9mm
* 1313 BGA 12x12 mm
Soldeerpunt: 0,8D - 0,8x0,6mm
Inbegrepen:
* Soldeerbout houder
* Hete lucht bout houder
* Rook afzuiging
* Vacuum pen (SMD oppakken)
Prijs: € 125,00
Aoyue!!!!!!!!!!! roep je als je hem verkeerd beetpakt 
Volgens de beschrijving is het (nagenoeg) gelijk aan Hakko, maar ben daar zelf ook niet bekend mee.
Jeroen Boere
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Het is wel wat, maar echt een superkwaliteit heb je er niet mee. Het is zeker wel geschikt om ervaringen mee op te doen, hij zal ook niet van elende uit elkaar vallen ofzo hoor.
Ik heb een ander broertje van deze, de laagspanningstrafo inwendig is altijd actief, vind ik jammer (stroomverbruik + soms behoorlijk gezoem).
De nozzles zijn ook niet echt goed, erg kwetsbaar. Het bijgeleverde soldeerboutje doet er +- 1:15 min over om op temp (350C) te komen: aangeraden wordt een bout die in +- 15 sec warm is
klein is fijn
Moderator
Aoyue is zeker geen slecht spul, ik heb hier twee aoyue soldeerstations staan, een hete lucht en een gewone, beide redelijk goedkoop, maar ook redelijke kwaliteit, ik soldeer er ook al een tijd met genoegen mee.
Deze ziet er ook zeer leuk uit, in ieder geval compleet.
Elmowww heeft ook zo'n ding, al weet ik niet precies welk type, maar volgens mij wel iets met hete lucht...
/edit, Super Elmowww was iets eerder...
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Op 26 september 2005 23:27:22 schreef klein is fijn:
Elmowww heeft ook zo'n ding, al weet ik niet precies welk type, maar volgens mij wel iets met hete lucht...
/edit, Super Elmowww was iets eerder...
De 909. Met een ingebouwde labvoeding (:+), soldeerijzer en gebakken lucht.
Jeroen Boere
naja, dat ie er langer dan 15 sec over doet is geen ramp, dat heeft mijn huidige Velleman VT-SS30 ook...
maar de aoyue lijkt me gewoon erg compleet en handig voor SMD taken. Nu met m'n huidige velleman is dat niet bepaald handig (wel te doen, maar toch)
en die noozles... breken die snel ofzo? of is de levensduur kort?
elmowww
Op 26 september 2005 23:36:26 schreef Jeroen Boere:
naja, dat ie er langer dan 15 sec over doet is geen ramp, dat heeft mijn huidige Velleman VT-SS30 ook...
maar de aoyue lijkt me gewoon erg compleet en handig voor SMD taken. Nu met m'n huidige velleman is dat niet bepaald handig (wel te doen, maar toch)en die noozles... breken die snel ofzo? of is de levensduur kort?
Niet lachen hoor!
Ik heb mn reworkstation aan de zijkant van mn bureau staan, ergens waar ik wel eens langs moet.
Nu wil iedere keer als ik er langsga die hotair gun van zn houder vliegen --> precies met nozzle op de grond.
En laten die nozzles dat nou niet leuk vinden...
Ik heb een flauw vermoeden dat de echte hakko`s toch iets beter zijn...
Ik had vroeger ook een Velleman bout, dit is zeker een verbetering 
Jeroen Boere
Op 26 september 2005 23:41:42 schreef elmowww:
[...]
Niet lachen hoor!Ik heb mn reworkstation aan de zijkant van mn bureau staan, ergens waar ik wel eens langs moet.
Nu wil iedere keer als ik er langsga die hotair gun van zn houder vliegen --> precies met nozzle op de grond.
hehe, dit was ik dus NIET van plan 
en de prijs van dit ding... 125 euro, lijkt me niet duur
bij diverse andere webwinkels kost ie 145 ~ 160 euries.
klein is fijn
Moderator
Op 26 september 2005 23:41:42 schreef elmowww:
Niet lachen hoor!Ik heb mn reworkstation aan de zijkant van mn bureau staan, ergens waar ik wel eens langs moet.
Als je de nozzle's goed behandeld, dan gaan ze er na verloop van tijd ook een beetje "afgebrand" uitzien hoor. Niet dat dat enig effect heeft op de luchtstroom, ze blijven wel dezelfde vorm. 
elmowww
Op 27 september 2005 00:04:35 schreef klein is fijn:
[...]
Als je de nozzle's goed behandeld, dan gaan ze er na verloop van tijd ook een beetje "afgebrand" uitzien hoor. Niet dat dat enig effect heeft op de luchtstroom, ze blijven wel dezelfde vorm.
Tsja, maar als je een Weller, Bahco, Knipex of een Mackey va de trap laat flikkeren doen ze het nog...
klein is fijn
Moderator
Op 27 september 2005 00:10:15 schreef elmowww:
[...]Tsja, maar als je een Weller, Bahco, Knipex of een Mackey va de trap laat flikkeren doen ze het nog...
Ja, alleen de trap is dan aan vernieuwing toe, vooral als je een extra grote Bahco hebt, 0,5m lengte. 
Knipex verkoopt trouwens ook rommel hoor, ik heb hier een kniptang, staat toch echt knippex op, maar ik zou er nog geen messing mee willen knippen, koper gaat nog net. 
(Of het is zo'n goedkoop namaakmerk, in dat geval:
!!!)
Jeroen Boere
Op 27 september 2005 00:16:12 schreef klein is fijn:
[...]
Ja, alleen de trap is dan aan vernieuwing toe, vooral als je een extra grote Bahco hebt, 0,5m lengte.Knipex verkoopt trouwens ook rommel hoor, ik heb hier een kniptang, staat toch echt knippex op, maar ik zou er nog geen messing mee willen knippen, koper gaat nog net.
(Of het is zo'n goedkoop namaakmerk, in dat geval:![]()
![]()
!!!)
dat moet wel namaak zijn ja, ik heb al 10 jaar dat knippex, en geen problemen mee. top spul
Elektronicanet
Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !
Hey
Onze inkoopactie 
Fijn om ook hier te horen dat de prijs/kwaliteit verhouding goed is, en dat het spul z'n geld zeker waard is!
Hopelijk wordt 't toegevoegd.
Hoe ga je 'm testen? Ook laten vallen enzo? 
Geen idee welke nozzles ik zal nemen. Er zijn er zoveel...
Misschien dat een aantal middenmaten volstaat?