pcnerd
Take a parachute, and jump!
jow,
ik heb http://www.b-kainka.de/bastel85.htm gevonden als led-lichtorgel (3 kanaals).
dit is het schema.
het probleem is enkel dat hierin ook een mic. versterker in zit.
ik wil deze eruit halen om iets rechtsstreeks op de lineout/koptelefoon (niet luidspreker!) uitgang te hangen.
ik vroeg me enkel af of gewoon die hele linkerkant vanaf 3 10 k weg kan laten zeg maar (zonder problemen.) en of ik daarbij de 1uF elco mee moet nemen of niet.
of moet ik mijn line in toch nog iets versterken of verzwakken?
mvg pcnerdje
Zet je line signaal via 10uF oid (whatever je in de bak hebt
) op de ingang van de 2e opamp, eventueel een potmeter ervoor om het nivo te regelen. Laat de ALC zitten.
En opsplitsen is in Nederland met een s.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
pcnerd
Op 1 maart 2006 02:41:11 schreef Henry S.:
Zet je line signaal via 10uF oid (whatever je in de bak hebt) op de ingang van de 2e opamp, eventueel een potmeter ervoor om het nivo te regelen. Laat de ALC zitten.
En opsplitsen is in Nederland met een s.
kan een lm741 ook?
dan doe ik dus signaal via een 10kpot naar de ingang, (+) en de gnd aan de gnd 
en opsplitsen was een typefoutje
.
LaStei
carpe cerevisi
Ik denk dat je wat problemen gaat krijgen vanwege de voedingsspaning, de LM385 is speciaal gebouwt voor dit soort grappen.
pcnerd
Op 1 maart 2006 13:10:40 schreef Henry S.:
Idd een 741 loopt muurvast...
erm, je kan toch gewoon negatieve voeding erop zetten, en dan voor de rest van het circuit de positieve gebruiken?
(-12v en +12v)...
Dat kan, want nu moet je de ingang van de opamp op halve voedingsspanning zetten, kijk maar wat de eerste opamp doet met DC...
pcnerd
Op 1 maart 2006 21:32:44 schreef Henry S.:
Dat kan, want nu moet je de ingang van de opamp op halve voedingsspanning zetten, kijk maar wat de eerste opamp doet met DC...
erm, op halve voedingsspanning, wat versta jij daar precies onder?.
enneh, wat dc? dc signaaltje erin, of met een weerstand oid?