Ik zou mijn kamer een beetje aangenamer willen maken met elektronica snufjes.
Hebben jullie soms ideeën?
Alvast bedankt.
klein is fijn
Moderator
Kleine move naar ontwikkelingshulp. 
Waar voor snufjes doel je op? Meetapparatuur en soldeerbouten of leuke gadgets zoals een nixieklok?
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Verlichting met Luxeon leds in verschillende kleuren, een speciale ledklok bouwen, of een projectorklokje die de tijd op de muur of op het plafond projecteert.
Codeslot op de deur zodat papa,mama en zuslief niet meer binnen kunnen...
Propellerklokje? Rondrijdende zelfgebouwde robotjes?
- - big bang - -
ik zou eerst een goede goede tafel/bureau en daar een kabelgoot leggen waar bijvoorbeeld een labvoeding zit verstopt in een kast. dan kan je zo werken. meet app. zowiezo (ik heb niet eens een multimeter:s:s(kapot)) en dergelijke snoeren. iets hoger dan je bureau hang je een stuk op vier lade kastjes. miss. een comp/laptop om schema te tekenen/afdrukken/printontwerp enzovoort. en niet vergeten : ook voor CO (duhh)
Misschien een sterrenhemel met RGB leds? (Die uiteraard langzaam aan en uit faden!)
[Bericht gewijzigd door nerootje op ]
Klapschakelaar voor je verlichting, gordijnen op afstandsbediening of zelfs op hoeveelheid licht buiten.
pcnerd
Take a parachute, and jump!
zodra ik mijn opbergplanken heb hangen, komt er een rail onder met mijn scoop, en mijn (toekomstige) tafelmultimeter
. zodat ik 'm lekker heen en weer kan schuiven.
ik heb ook nog een andere rail, (ietsie korter), maar daar heb ik nog geen doel voor kunnen verzinnen.
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Op 1 april 2006 15:29:27 schreef tolunay:
..... een goede goede tafel/bureau en daar een kabelgoot leggen waar bijvoorbeeld een labvoeding zit verstopt in een kast. dan kan je zo werken. ......
Die voeding inderdaad in een kast, zo ver mogelijk bij je vandaan. Liefst aan de andere kant van de kamer. Altijd handig als je vaak aan de knopjes moet draaien....
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
'n tijdgestuurde schakelaar die het bed doet omklappen
voor als je op moet staan.
Met 'n vernevelaar om je 's morgens mee te wassen.
Plaat aan de muur om je gereedschap op te hangen.
Vertikaal klikrails om je onderdelen-laatjes te verplaatsen zodat je je er niet aan kan stoten.
Stroboscooplicht flitsend, het is tijd om in bed te stappen.
Rookgordijn-automaat als je het niet meer ziet zitten.
mvg
pcnerd
Take a parachute, and jump!
daar ben ik al tijden naar op zoek 
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
ik heb mijn burolampje met luxeons pwm dimbaar gemod:)
misschien een bel op de deur, of een deel van je kamer dmv een paralelle interface aansturen:)
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
een capacitieve schakelaar zodat je verlichting automatisch angaat als je je kamer in komt (kan ook met IR bewegingsdetector of R.F.) en laten aanpassen aan het licht buiten. (dus niet aangaan als het nog licht is)
gordijnen automatiseren idd.
en niet echt high tech: grote kasten!!! (en dan zitten ze alsnog maarzo vol, met sloopapparaten, onderdelen e.d.)
MR.James
En weer ... iets bijgeleerd
Voor de verlichting zou ik Tl-verliching nemen.
(verbruikt minder dan een spot)
Je kan in je kamer ook een black licht hangen.(Lekker cool)
Vergeet vooral niet genoeg stopcontacten te voorzien. Anders zul je binnen enkele jaren met een pak verlengsnoeren en verdeelkoppen moeten werken.
tip: Voorzie voor je pc 6 stopcontacten en voor je werktafel kun je er best ook 6 voorzien.(kom je zeker niet meer tekort.werk je stopcontactenmisschien in je werktafel in.
IC
IC
wat ik persoonlijk mooi vind puur voor het uitelijk:
plasmabollen monteren aan het plavond:
http://www.gadgethouse.nl/ProdImages/116558_11.jpg
en/of flits looblicht met stroboscoop buisjes (wel duur):
http://www.showyourprojects.com/projects/project5/Stroboscoop%20Loopli…
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Ik weet dat toen ik jouw leeftijd had verzot was op lichteffecten. Experimenteren met puntsopts, blacklights, elektroluminicentie dingen, spots met lenzen voor. Heb ook nog en rookkanon staan.
Als het wat duurder mag: zet er nog een mengpaneel en PA speakers bij. Muziek, belichting, paar bakken bier, vrienden en vooral vriendinnen uitnodigen: feeste bouwe!
Nog iets anders: is RoboSapiens
Robot van 44x58cm, alle mogelijke bewegingen door 7 servo's, kan lopen, grijpen, dansen, heeft bulldozer modus en kan geeuwen, fluiten, boeren, noem maar op.
Te koop bij Conrad bestnr: 19 09 99-08
- - big bang - -