Goeienavond iedereen,

Ik zit met het volgende ik moet een 8 bitsmicrocontroller programmeren ( ATMEGA128-16AU ) in Embedded C, en ik heb heleboel sites bekeken maar niets gevonden wat daar op leek. Ik moet deze microcontroller programmeren , dus ik moet de tijdsaanduiding kunnen laten zien op een Led, dus 24 uurs en voor 7 dagen in de week, wie kan mij hierbij helpen????

Alvast bedankt harold.

Oooh ja ik was nog iets vergeten. De tijdsaanduiding moet op een LCD display worden weergegeven( dus 24 uurs en voor 7 dagen in de week)

Alvast bedankt harold.

Schoolwerk, hmmm krijg je geen C op school? C is namelijk kwa syntax hetzelfde op elk platform.

Hoi Berry,

Bedankt voor je snelle responds, nee ik heb geen C op school gehad. Maar misschien kun jij mij hierbij helpen????

Alvast bedankt, Harold

Dit lijkt me dan een redelijk onmogelijke opgave. Hoeveel jaar heb je voor die opdracht?

Raar dat je geen C krijgt maar wel verplicht wordt C te gebruiken voor een project...

Op internet zijn zat cursussen C te vinden, bijna allemaal op de PC gericht. Ik zou zeggen, installeer een gratis compiler (Dev-C++) en leer je met deze tutorials de basis van C aan. Switch daarna naar de uC, dat is dan niet meer zo moeilijk te doen.

Ik neem aan dat je wel programmeer ervaring hebt?

Hoi Berry,

Bedankt voor je snelle responds, ik heb wel programmeer ervaring n.l ms acess en pascall. Ik ga het gewoon proberen, alvast bedankt harold.

Lijkt me een leuke programmeer klus maar waarom met een atmega128?
Dat gaat zeker ook lukken met een atmega 8 of zelfs nog kleiner als je in asm progt, en dus wel een stuk goedkoper.

Hoi Bitbanger,

Bedankt voor je responds de opdracht was om met een Atmel 128 te programmeren in C Embedded , dus ik zit te kijken hoe ik dit voor me kaar krijg.Kun jij me hierbij helpen???Alvast bedankt, harold

Goeiemiddag iedereen,

Kan iemand mij helpen met het programmeren van de Atmel(ATMEGA128-16AU ) in Embedded C. De opdracht is om het programmeren van een de tijdsduur voor een week , dus dat de tijd wordt weergegeven op een LCD Display, voor gedurende een week uiteraard tegen betaling. Wie O Wie kan mij helpen????

Alvast bedankt, harold.

Harold,

Paar vraagjes:

Wat is de termijn waarin de code geleverd moet worden ?
Documentatie van de code nodig / flowcharts ?
Betaling: fixed prijs / uur prijs ?

Hoi Roland ,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb wel een link waar je info over de Atmel kan lezen,http://nl.farnell.com/jsp/endecaSearch/searchPage2.jsp?Ntt=atmega128-1…, daar kun de benodigde info vinden. Heb jij al eerder geprogrammeerd in Embedded C??? Als jij deze opdracht voor mij zou kunnen doen, krijg je 50 euro. Ik hoop op een snelle reactie van je.

Alvast bedankt, harold.

Pfff schoolwerk door een ander laten doen, en nog betaalt ook. Vuil hoor... Jij kan beter een andere studie zoeken denk ik.

Heb jij al eerder geprogrammeerd in Embedded C??? Als jij deze opdracht voor mij zou kunnen doen, krijg je 50 euro. Ik hoop op een snelle reactie van je.

Je beantwoord mijn vragen niet, je stelt alleen nieuwe vragen.

ha die harold !. heb je ondertussen al ultiboard onder de knie ? en weet je al hoe je een usb programmeert ? en hoe je ene driver schrijft ? okee alvast bedankt .

They're coming to take me away,
Haha, they're coming to take me away,
Ho ho, hee hee, ha ha,
To the funny farm
Where Life is Beautiful all the time
And I'll be happy to see
Those Nice Young Men
In their Clean White Coats
And they're coming to take me AWAY,
HA HAAAA

-tjiep tjiep - flap flap flap - free fladdert weg.

der was ook iets met water en een brug , en dat het eronder liep of zo :

http://www.circuitsonline.net/forum/view/33240
http://www.circuitsonline.net/forum/view/36521
http://www.circuitsonline.net/forum/view/28834
http://www.circuitsonline.net/forum/view/29319

[Bericht gewijzigd door free_electron op ]

50 euries voor een simpel klokkie? Kun je er niet beter een kopen in de winkel?

Op 31 juli 2006 20:58:21 schreef bitbanger:
Lijkt me een leuke programmeer klus maar waarom met een atmega128?
Dat gaat zeker ook lukken met een atmega 8 of zelfs nog kleiner als je in asm progt, en dus wel een stuk goedkoper.

Dat lukt zelfs op een ATtiny2313 ook nog prima in C. Zo extreem is de overhead van C nou ook weer niet hoor. ATmega128 is in elk geval zwaar overkill voor alleen een tijdklokje. En voor een beginner helemaal.

Maareuh Harold, begin eerst maar eens met een knipperend LEDje, dan zien wel wel weer verder.

Op 1 augustus 2006 19:04:57 schreef Marcel:
[...]
Maareuh Harold, begin eerst maar eens met een knipperend LEDje, dan zien wel wel weer verder.

ik denk dat Harold zich maar eerst eens moet gaan bezinnen op wat hij nou precies wilt bereiken, daarna helpen we hem wel verder.

Hoi Roland,

Bedankt voor je responds. De deadline is 14 augustus. Kun jij me hierbij helpen????

Alvast bedankt , harold.

Regel dit maar buiten CO.
Dit is puur zakenlijk ( met of zonder n vandaag ?)

daar wordt je toch ook gek van elk bericht.

Alvast bedankt Harold

ik wil ik wil ik , ik wil ik wil ik , ik wil de wereld zien ... ( naar een of ander liedje. )

harold jongen , reserveer maar alvast een plaatjse voor uwe 2e ( en evengtueel 3e) zit ...

het is 1 augustus. het moet af tegen 14 augusutus. je loopt al sedert 14 december 2005 te kakelen dat je dit ei moet leggen (trouwens van wie moet dat ? moeten is dwang en sch... is afga.. :

Goeieavond allemaal,

Ik zit met het volgende ik moet een electronische programmeerbare klok bouwen op een testboard, en deze klok moet programmeerbaar zijn via een USB poort van een windows pc. Deze klok kan geprogrammeerd worden voor maximaal een week en schakelt 220 volt en maximaal 500 watt.Als je het loskoppelt moet deze schakelklok werken , hij moet de tijd laten zien via een LED scherm. Mijn vraag is ik probeer al een hele tijd te zoeken in het vakblad electuur, en diverse vakbladen maar kan niets vinde. Ik ben bij Muco geweest in Amsterdam, maar deze kunnen mij niet verder helpen, wie kan mij verder helpen, ik weet ook niet wat voor componenten er op het testboard moeten. Kan iemand zo iets voor mij ontwikkelen tegen betaling natuurlijk, of kan ik het ergens laten maken?????Helpppppppppp, alvast bedankt.

en dan moest het in ultiboard getekend zijn , en dan moest er usb op en dan had je 4 relais nodig en nog allerhande ander spul.

we hebben je allerhande tips gegeven ( tot complete schema's toe ). het is nu gruwelijk laat om er ook nog maar aan te beginnen.

stel nu nog dat je code gaat maken dan heb je nog het probleem dat we geen flauw idee hebben welk display en hoe de displays aan welke poten van de chip hangen , enzomeer

en embedded C .. welke C compiler ga je gebruiken ? der zijn wel 20 verschillende voor atmel en ze hebben allemaal wel een iets afwijkende syntax.

heb je trouwens al een schema ? een bord ? de ontwikkeltools ?

ik zie nu ook dat je de tijdaanduiding wilt laten zien op 'een led' ..damn ik had een display in gedachten ...
hoe wil je de tijd laten zien op 'een led' ?
eerst de uren minuten seconden knipperen ? en dan mand dag jaar ? hoe lang wil je hem aan hebben en hoe groot mag het interval zijn tussen twee impulsen ? ) of wil je hem pwm sturen zodat ie naarmate het jaar vorderd feller gaat branden. en moet ie uren en minuten afzonderlijk knipperen met interval ertussen of is het genoeg het aantal seconden te knipperen dat er verstreken zijn sedert 1 januarie ?

je kan misschieen een ledje laten nipperen 1 keer per seconden. ze moeten dan zel fmaar tellen en omrekenen naar uren minuten seconde.

jelaat duidelijk merken dat geen flauw benul hebt van electronica (tot daar , je moet ergens beginnen , daarvoor is co er ) maar ook dat je niet geinteresseerd om zelf ook maar een poot uit te steken . en je laat vooral ook duidelijk begrijpen dat je ook de opgave totaal niet snapt.

ik wens u veel success met uw 'studies' en ik hoop dat je nooit bij mij komt solliciteren later.

Niet zeuren FE, de ATmega128-16AU is in ieder geval RoHS compliant :-D

Op 1 augustus 2006 16:36:05 schreef free_electron:

They're coming to take me away,
Haha, they're coming to take me away,
Ho ho, hee hee, ha ha,
To the funny farm
Where Life is Beautiful all the time
And I'll be happy to see
Those Nice Young Men
In their Clean White Coats
And they're coming to take me AWAY,
HA HAAAA

Hm, dat is al een heel oudje, :D zo'n 34 jaar of >, ben de titel even kwijt. |:(

Ik wil niet lullig doen maar FE heeft wel gelijk.
wat heb je in die bijna 9 maanden gerealiseerd Harold?
hoop niet voor je dat het een stage is ofzo.