Ik heb hier dus een Sony Sony SLV-E800 die niks doet.
Ik kan als een gek op alle knopjes drukken maar hij doet niks.
(en de stekker zit er dan wel in ja)
Ik vraag me af wat er mis kan zijn en hoe ik dit kan repareren.
En de videorecorder deed het 's morgens niet meer na een nachtje onweer dus misschien heeft de bliksem er iets mee te maken.

Alvast bedankt,
krisje8

dat heb ik gecheckt, maar nee (helaas zo simpel is het niet).

Is de spanning er af geweest? De elco's in de primaire voeding vervangen en dan zal hij het misschien wel weer doen.

Succes,
John.

Hij is heel de vakantie uit geweest en dat lijkt me lang genoeg :-)
Ik heb idd iets over de elco's gehoord (nieuwsgroep), maar ook over een opstartweerstand, eerst check ik die wel en daarna de elco's.

Op 8 augustus 2006 15:46:06 schreef krisje8:
Ik heb idd iets over de elco's gehoord (nieuwsgroep), maar ook over een opstartweerstand, eerst check ik die wel en daarna de elco's.

http://groups.google.com/group/nl.hobby.elektronica/browse_thread/thre…

:) :)

Op 8 augustus 2006 16:28:02 schreef John77:
[...]

http://groups.google.com/group/nl.hobby.elektronica/browse_thread/thre…

:) :)

klopt :)

Ok, ik heb nu de grootste weertand gemeten maar die is gewoon goed (ik weet eigenlijk ook niet precies welke de opstartweerstand moet zijn, maar erg veel weerstanden zijn er niet).

Dus de elco's vervangen?
Alleen de grote of ook alle kleintjes?

Op 8 augustus 2006 17:50:58 schreef krisje8:
Dus de elco's vervangen?
Alleen de grote of ook alle kleintjes?

De hele grote niet vervangen.
Alleen de kleintjes, meestal 2 stuks en die zitten dus aan de primaire kant!

succes,
John.

ps, als je aan de voeding gaat werken, altijd eerst de "grote" elco ontladen met een weerstand van ongeveer 1 K.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]

Op 8 augustus 2006 15:46:06 schreef krisje8:
Hij is heel de vakantie uit geweest en dat lijkt me lang genoeg :-)

Verwarm de onderdelen van de voeding met een föhn, speciaal kleinere elco's. Indien apparaat weer gaat leven, zit de fout in een van de kleinere elko's (waarde nabij 47µF) waardoor de voeding niet opstart. Vervang die door 125°C typen.

Helaas, dat met de föhn werkt niet.
En nu... Alles een voor een checken (voor zover mogelijk) ?

Op 9 augustus 2006 17:28:10 schreef krisje8:
Helaas, dat met de föhn werkt niet.
En nu... Alles een voor een checken (voor zover mogelijk) ?

Yup. Domweg vanaf de steker via de transfo gaan meten. Kom je de boosdoener vanzelf tegen. Wat soms wel wil helpen, grote halfgeleiders (FET, TR, IC) nog even doormeten en evenzo de weerstanden; soms worden deze wel eens hoogohmig...
Doe wel voorzichtig, het eerste gedeelte van de voeding hangt aan het net. Kan tot 300V present zijn. En de grote elko's kunnen je ook in uitgeschakelde toestand een pittige optater geven.