Hello
Laatst merkte ik bij mijn tv een brandgeur op. Deze ging na enkele minuten weg maar het beeld is nu wel erg vervormd.
Dit zou aan de "EAST/WEST CORRECTION CIRCUIT" liggen.
Ik vind informatie op internet over hoe dit circuit werkt en uit welke componenten deze bestaat. Maar nergens vind ik waar ik dat circuit in mijn tv kan vinden. Kan iemand mij verder helpen
Mijn tv is een SBR TA 5610 van het jaar '96 .
Alvast bedankt
Wim
Waarschijnlijk is er een weerstandje verbrand tgv een los contact in het chassis.
Misschien is ook de transistor van de oost west defect
In een aantal GR toestellen (ben er niet zeker van of de 2.3 daarbij zat) zit de oost/west correctie schakeling op de crt module , de modulator zit gewoon op de main print.
Wardje
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
C2450 uitgelopen als ik het nummer goed heb.
Weerstandjes van 650Ohm in afbuiging en weerstandje in voeding -25V .Print in de beurt van bovenvermelde elko waarschijnlijk,ook doorgebrand.
Ward
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Als ik het goed heb, dan is het C 2559 naast de driver trafo van de hor. eindtrap en die weerstandjes zijn volgens mij 56 Ohm.
Overigens één post met advies lijkt mij voldoende! (geintje!).
Groetjes Hans.
Ronald45
Golden Member
Op 15 oktober 2006 23:43:28 schreef Zoef de Haas.:
Overigens één post met advies lijkt mij vldoende! (geintje!).Groetjes Hans.
Dat is stereo Hans. Had Ward van Bose gehoord had ie voor Bose gekozen!
Zoef de Haas.
Wardje
Als ik het goed heb, dan is het C 2559 naast de driver trafo van de hor. eindtrap en die weerstandjes zijn volgens mij 56 Ohm.
Overigens één post met advies lijkt mij voldoende! (geintje!).Groetjes Hans.
Beste Zoef de weerstanden zijn 560 Ohm R3551 R3552 en R3553 en de c is 2559 100µf.R3585 voor de -26V is 15Ohm .Op schema nagekeken.(geen geintje)
Gr
Ward
Op 16 oktober 2006 00:08:54 schreef rfbroek:
[...]Had Ward van Bose gehoord had ie voor Bose gekozen!
Ik heb nog nooit zulke goedkope TROEP gezien als bose audio, terwijl het voor zo'n hoge prijs verkocht wordt.
En dat gezeik is begonnen met die kleine 100W dobbelsteentjes en die 802's van bose. wat een bocht, ik weet niet of de TV's beter zijn!
(sorry 4 the hate post, maar de prijs kwaliteit verhouding van bose audio vindt ik HEEEL VER te zoeken in de meeste gevallen en dat wilde ik eindelijk weleens gezegd hebben)
Overigens één post met advies lijkt mij voldoende! (geintje!).Groetjes Hans.
Ging die elco ook al lekken in de GR2.3?
Moet zeggen dat ik er daar niet veel van gerepareerd heb.
Goed ets middel die elco troep goed voor de luchtwegen ook.
Wardje
Op 16 oktober 2006 07:48:08 schreef High met Henk:
[...]Ik heb nog nooit zulke goedkope TROEP gezien als bose audio, terwijl het voor zo'n hoge prijs verkocht wordt.
En dat gezeik is begonnen met die kleine 100W dobbelsteentjes en die 802's van bose. wat een bocht, ik weet niet of de TV's beter zijn!
(sorry 4 the hate post, maar de prijs kwaliteit verhouding van bose audio vindt ik HEEEL VER te zoeken in de meeste gevallen en dat wilde ik eindelijk weleens gezegd hebben)
Wat heeft dat met dit Topic te maken?
Mocht je het niet weten een SBR is of was een merk (philips)heeft niets met Bose te maken.Ik ken Bose en kan er niets op aanmerken .
Als je het verschil niet kent tussen SBR en Bose ga dan elders z....
[Bericht gewijzigd door Wardje op ]
zoals ik reeds meldde; helemaal niets, maar wilde dit na ruim 8 jaar regelmatig die audio troep voorbij zien trekken eens duidelijk maken. sorry 4 the off topic
Wardje
Op 16 oktober 2006 13:29:24 schreef High met Henk:
zoals ik reeds meldde; helemaal niets, maar wilde dit na ruim 8 jaar regelmatig die audio troep voorbij zien trekken eens duidelijk maken. sorry 4 the off topic
Daar heb ik toch niets mee te zien!
Maak het dan op een andere manier duidelijk .
Merci voor jullie posts!
Weerstand R3551 560Ohm was doorgebrand.
Ik heb deze vervangen maar zodra ik mijn tv aanzet brandt die onmiddellijk weer door. Ik vind geen loszittenden contacten noch uitgelopen condensatoren. C 2559 is niet uitgelopen.
Dit doorbranden is blijkbaar maar een gevolg van een ander defect maar van welke?
greetzz
Wim
Zoef de Haas.
Dan staat de voedingsspanning op de lijn waar die weerstanden op zitten.
Dan is er toch een lek tussen de banen door het lekken van C 2559. Tussen de banen goed schoon maken en met een loep kijken waar er een kruipspoor zit, dit is echt de oorzaak.
Groetjes Hans.
Op 19 oktober 2006 22:05:11 schreef Zoef de Haas.:
Dan staat de voedingsspanning op de lijn waar die weerstanden op zitten.
Dan is er toch een lek tussen de banen door het lekken van C 2559. Tussen de banen goed schoon maken en met een loep kijken waar er een kruipspoor zit, dit is echt de oorzaak.Groetjes Hans.
Klopt idd heel vaak meegemaakt.
Ik haalde de printsporen welke doorgaans ernstig waren aangetast helemaal weg en legde een bypass.
Uiteraard de elco,s vervangen en pas op met in ademen is namelijk niet gezond die elco lucht.