Hallo
Mijn Benq PF767 v2 TFT schermpje is zojuist uitgevallen
Ik heb het eens bekeken en kwam tot de vaststelling dat alleen de achtergrond verlichting dood is.
Nu er zitten 4 HF transfokes voor de achtergrond verlichting op de main pcp dus ik verronderstel dat er ook 4 lampen in mijn schermpje zitten die volgens mij niet tegelijk dood gaan dus zal de fout wel in de pcp zitten hoop ik ?.
Kan er iemand aan de service manual voor dit scherm graken ik vindt het maar niet of mij vertellen hoe ik het best kan gaan zoeken naar de fout zonder manual?
GRTZ modinc
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
ccfl's zijn wel redelijk fragil denk ik
als je je scherm toch open gedaan hebt, ga dan mss eens op zoek naar de ccfl's, en kijk er eens naar
Ik denk dat de ccfl's nog dik in orde zijn
Er komen van boven en onder het scherm elke 3 draden
2 roze en 1 kleine Witte
Heb eens zitten meten en ik kon nergens een spanning meten hoger dan 2V op de ccfl uitgangen
Dus het ligt aan de pcb maar zonder datasheet is het wel moeilijk zoekwerk
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
plaatje lijkt het niet te doen...
Krelis Vonketrekker
Golden Member
meten aan uitgang CCFL's
Spanning is hier ong. 580 volt met een vervormde
frequentie van ongeveer 45 Khz.
Meten met een digitale meten van de boumarkt?????
de meeste meters lopen tot 20 Khz
en 6oo Volt.
En, als het circuit open is, of de CCFL's doen het niet,
dan is de spanning over de 1000 Volt!!!
(dag digitale multiemeter)
Krelis
pcnerd
Take a parachute, and jump!
fluke 77II series, redelijk bestendig
.
maareh, wel is van een spanningsdeler gehoord?
je zou is kunnen beginnen met het doormeten van die trafo's. als die kapot zijn kun je op zoek naar vervangers (kloteklus) of een andere ccfl inverter, maar die zijn lastig te vinden daar ze ook een helderheidsregeling moeten hebben (of niet, als je het geen probleem vindt dat ze constant voluit draaien).
daarna kijken naar de componenten die de trafo's aansturen, en daarna naar de ccfls zelf.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
of als het de trafo's zijn de trafo van een andere ccfl inverter afslopen? zo verschillend zullen ze niet zijn denk ik...
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Nooit op de uitgangen van die trafo's meten, daar doe je veel te gemakkelijk je meetapparatuur mee dood (spanningsdelers zijn ook niet echt dat, standaard weerstandjes zijn niet gemaakt voor spanningen boven de 250V).
Als je een oscilloscoop hebt, kan je eens kijken wat de FET's van signaal in de trafo's steken, als dat goed is controleer je eens of de massaverbinding van de lampen goed is verbonden met de massa, bij een uitgeschakeld scherm (dat is die dunne draad, de dikkere draad is de hoogspanningsleiding en mag je niet op meten).
Maar aangezien beide lampen niet werken, lijkt me het probleem toch elders te liggen (als het een zelf-oscillerende invertor is kan je het helderheidssignaal eens handmatig aan massa en VCC hangen en kijken wat dat geeft), en dat uitmeten wordt een geval van kijken hoe het in jou scherm opgebouwd is, wat reverse-engineering dus, en proberen te vinden waar het fout gaat.
[Bericht gewijzigd door Videomodulator op ]
Bedankt voor de reacties
Zo te lezen heb ik geluk gehad dan er geen spanning op die uitgang stond alhoewel metertje mocht 2000 volt hebben dus dat was geen probleem 
Ik heb hier wel nog invertorkes liggen van ccfl's voor pcmodding kan ik deze niet eens gebruiken om de lampen te testen?
Ik geloof dat ze 600V waren maar waar moet ik za dan op zetten, tussen die dunne witte en een roze draad zeker ?
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Op 4 februari 2007 18:27:23 schreef Modinc:
Bedankt voor de reactiesZo te lezen heb ik geluk gehad dan er geen spanning op die uitgang stond alhoewel metertje mocht 2000 volt hebben dus dat was geen probleem
Ik heb hier wel nog invertorkes liggen van ccfl's voor pcmodding kan ik deze niet eens gebruiken om de lampen te testen?
Ik geloof dat ze 600V waren maar waar moet ik za dan op zetten, tussen die dunne witte en een roze draad zeker ?
Wel érg goed opletten daarmee, een CCFL invertor zal doorgaans op beide draden hoogspanning steken, terwijl jou lampen voorzien zijn om tussen hoogspanning en massa te werken. De isolatie van die dunne draad is er dus niet op voorzien, en dat kan verwondingen geven die lang blijven zitten.
Hey Nooit meten aan die uitgangen van inverter trafo die zijn idd ongezond voor je meetinstrument.
Maar in jouw geval werken ze dus niet en het printje komt me bekend voor;
Toen waren en zat losse contacten vooral bij die draadgewonden spoelen L76 en ... vlakbij de trafootjes.
Er zijn er drie en die zitten geheid los.
Ff doorsolderen.
verder was FS501 vaak zomaar stuk maar nu hebben ze daar gewoon een draad in gezet zie ik.
Hoi
Kickstarter die L76 heb ik niet gevonden maar wel L751 zitten aan de trafo's maar alles is nog goed gesoldeert daar zit geen probleem.
Ben ondertussen te weten gekomen dat de trafos gestuurd worden door een PWM ic TL1451ACN
Na meten weet ik al dit de voedingsspanning van de ic is 1.15Vdc lijkt mij al te wijnig
de ingangen 1 en 2 hebben bijde een negatieve spanning van 1.15Vdc
Om wat te experimenteren wil een een pcmod ccfl op de uitgang vlammen maar waar moet ik deze dan zetten tussen die 2roze draden of tussen een zwarte en een roze, tis zo een ccfl met een dun los draadje langs lopen naar de andere kant
Die zwarte dingskes gelijk een doide genoemd op de PCB als PF751 wat zijn dat ? sommige meteen door en sommige dan weer niet
Grtz tortax
[Bericht gewijzigd door Modinc op ]
Na heel wat meten komt het er op neer dat die PF751 het enige is wat er tussen mijn pwm ic,stuur fets en de 24Vdc voeding zit dus ik denk dat het een zekering is
Het is een zwart dingske lijkt op een diode met daarop
BEL MS 3A weet iemand waar dit voor staat dan kan ik een vervang type steken ?
Heb eens doorverbonden met een A meter en idd schermpje ging weer 1.73A is goed geeft wel nog fout als ik onder de 50% lichtsterkte kom maar dat vinden we nog wel 
Vevangtype eindelijk gevonden
http://dkc3.digikey.com/PDF/C071/P1624.pdf
Het is een 3A 125V SLOW zekering
en foutje is er ook weer uit nu werkt hij weer tip top 
Merci voor alle posts
sorry voor de late reactie...
PF751 picofuse waarchijnlijk , nou mooi snel gevonden.
Heb je nog behoefte aan een schema voor je 767 ?
Ik heb alleen die van voeding en mainboard , de inverter werd los ingekocht als module.
Het is hetzelfde schema als voor dell E171fpb.
hoor het wel
Hallo,
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn FP767, alleen wilde ik er een andere inverter in zetten. Ik zit er alleen mee dat de buisjes 2 aansluitingen hebben, zoals hierboven beschreven en de inverter maar 2.
Als ik hem op de andere manier kan fixen, zou dat ook zeer mooi zijn, dus als ik het schema zou kunnen krijgen, zou ik daar heel gelukkig mee zijn.
Ik zal je voor de zekerheid ook nog even een email sturen (als dat kan).
Groeten,
Mischa