free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
opencom en closecom is voor SERIELE poorten .
hier is de ENIGE deftige io library die werkt op ALLE , ja OOK op Vista en 64 bitXP ! (NIET op Vista 64. dat is onmogelijk daar je een driver-signature van microsoft moet hebben . dat kost $$$$ , en aangezien je met dit potentiel security kan omzeilen izal microsoft dat weigeren ook ) windows systemen:
http://www.logix4u.net/inpout32.htm
al de rest is rommel en zever in pakskes. bovenstaand ding is correct geschreven en implementeert de juiste mechanismen.
geen gezever met services installeren en andere geintjes.
dat ding is een kernel mode driver ide IN ene dll zit.
als je de dll aanroept wordt de kernel mode driver geladen ( de eerste keer dat je de DLL laad in je programma ) en 'go'
en als je programma afsluit doet hij ene propere unload.
en je kan meerdere instances naast elaar lopen hebben. elk programma heeft dan zijn eigen instance van dat ding. zoals het hoort.
ik gebruik dat ding al jaaaren. nooit geen vodden mee
[Bericht gewijzigd door free_electron op ]
Heb je misschien een prog. voorbeeldje voor mij ??. Ik blijf steeds weer een foutmelding krijgen waarna het programma wordt afgesloten.
Het is gedeeltelijk gelukt. Het gedeelte wat nog niet is gelukt is het aansturen van de niet data lijnen.
Strobe
Autofeed
Init
Slct in
Hoe kan ik deze aansturen met IO.DLL??
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
die lijnen zitten op base + 2
dus als je base bijvoorbeeld &h378 is ( voor LPt1 )
dan moet je naar &h378 + 2 sturen.
simpel gelijk pompwater
Heeft iemand een idee hoe je het commando AA Absolute Arc Plot?
Het is de bedoeling dat ik deze voor m`n cnc machine kan gebruiken.
Heeft iemand een idee hoe je het commando AA Absolute Arc Plot in VB6 kan vertalen ??
Het is de bedoeling dat ik deze voor m`n cnc machine kan gebruiken.
ik heb een vraagje ik wil een programma schrijven in vb6 lamp aan lamp uit met twee knopjes
private sub command1_click()
Call LPT_DataReg_PinHigh(BIT0)
end sub
-------------------------------------------
private sub command2_click()
Call LPT_DataReg_PinLow(BIT0)
end sub
-------------------------------------------
is deze code juist? wand ik krijg deze fout dit niet gedefineerd
klein is fijn
Moderator
Zelfde verhaal als vorige, oud topic en dit is een elektronica forum, geen VB forum. Succes op Tweakers.
Slotje + waarschuwing.