Voor de geinteresseerden:
Eigenschappen:
Input / output:
4 low current leds
1 drukknop
1 piezo speakertje
Algemeen:
CR2032 batterij.
on/off switch
Zo opgezet voor zo laag mogelijk verbruik.
interne klok van 4mhz.
@Henry,
Stukje gedraaide IC-voet op het printje plakken, en met posyndraad met de PIC verbinden? Zo zou ik dat oplossen.
Toch een leuk printje! 
Misschien jumpers tussen de PIC en de led's?
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
Op 21 april 2007 15:27:08 schreef Rd12tf:
@Henry,
Stukje gedraaide IC-voet op het printje plakken, en met posyndraad met de PIC verbinden? Zo zou ik dat oplossen.
Toch een leuk printje!
Is een optie, en het concept is zeker goed.
Misschien jumpers tussen de PIC en de led's?
Goede tip!
En als er ruimte voor is met jumpers (gedeeltelijk) kiezen tussen druktoets of led.
En als er ruimte voor is met jumpers (gedeeltelijk) kiezen tussen druktoets of led.
GP3 is alleen Input bij dit type PIC vandaar dat ik de drukknop daar plaatste.
Dat is een goede reden
Maar een knopje kan net te weinig zijn, ook bij de kleine pics.
Wat ik ook heel goed vind is het gebruik van 2mA leds.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Vind het een leuke test/speel printje.
De icsp kan je misschien wel gewoon via een dip-clip doen, maar een connector zou handiger zijn.
Ga je deze te koop aanbieden? Of komt hij als schakeling met code en pcb beschikbaar op CO?
Wat is de kostprijs eigenlijk van deze print?
Zo'n piezo heb ik ook nog gezocht maar kan het niet vinden of ik vind het te duur ivm verzendkosten.
[Bericht gewijzigd door EdwinNadorp op ]
Ga je deze te koop aanbieden? Of komt hij als schakeling met code en pcb beschikbaar op CO?
Wat is de kostprijs eigenlijk van deze print?Zo'n piezo heb ik ook nog gezocht maar kan het niet vinden of ik vind het te duur ivm verzendkosten.
Alles komt van conrad de piezo was 1,25 €.
Ik schat zo'n 10-15 € voor alle onderdelen.
ik kocht wat extra onderdelen bij conrad wegens
aanzienlijke shippingkost voor kleine bestellingen.
Ik wou gewoon een heel klein testprintje ontwikkelen
voor eigen toepassingen , maar als er interesse is , heb ik ook nog pcb ontwerp in sprint layout liggen.
Als tip toch beter 1k weerstanden voor de leds ipv 1k2.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
ICSP van deze chip met interne OSC en interne MCLR vereist dat de Vdd (= voeding) kortstondig 0 gemaakt kan worden. En als ik me goed herinner vereist erase dat de voeding > 4.5V is. Voor ICSP zou het dus handig zijn om (naast evt een 5-pins header, volgens pickit2 aansluiting) een diode en een weerstand in serie met de voeding te zetten (kunnen vervangen worden door 1 of twee draadbruggetjes als je geen behoeft hebt aan ICSP).
Verdere tips:
- met 4 pinnen kan je 12 LEDs aansturen! google "charlieplexing".
- als je de mogelijkheid geeft ipv de schakelaar een TSOP IR ontvanger te plaatsten, en 1 van de LEDs door een IR LED vervangt, dan heb kan je leuke broches maken voor een feestje (de IR led zend een code uit, de ene broche kan regaren op de andere: positief, of negatief, of berzin iets anders..) Alleen ben ik bang dat een TSOp niet werkt op 3V 
Alleen ben ik bang dat een TSOp niet werkt op 3V
Er zijn verschillende die op 3 volt werken. Waaronder de TSOP34836 die je in je eigen webshop hebt staan