wij moeten voor school een interactieve installatie maken en nu hadden we het idee om een lichtbundel te laten stralen van de ene naar de andere kant. en op het moment dat deze onderbroken werdt, wordt er op gereageerd. de reactie weten we nog niet precies, maar hoe maken we een lichtbundel? en hoe kunnen we laten detecteren dat deze onderbroken wordt?

laser? ontvanger? ir sluis?

het is gewoon overdag...

(andreeesie) en hoe we het technisch gaan doen weten we nog niet. dus alle hulp is welkom..

ja de bundel moet zichtbaar zijn...

het moet ook niet een kleine straal zijn van 1 mm dik ofzo.. het moet wel een flinke bundel zijn..

hmm, overdag en zichtbaar...

als het binnen is kan je ng met rook werken, buiten is iets moeilijker...

hoever is de afstand?

Op 18 mei 2007 23:34:22 schreef cizzle:
ja de bundel moet zichtbaar zijn...

het moet ook niet een kleine straal zijn van 1 mm dik ofzo.. het moet wel een flinke bundel zijn..

hmm... ik weet niet waar je een laser kan krijgen met een grote diameter straal,
maar als je echt wil zou je iets kunnen doen met 2 postieve
lenzen kunnen doen en dan de bundel vergroten

MAAR: de bundel kan niet zichtbaar zijn in open lucht,
want de 'laser' (zo noem ik de lichtbundel voorlopig) raakt
dan 'niks'... dus dan zou je echt iets met rook moeten doen

in die film's met beveiliging waar je de straal ziet, klopt niet. in het echt zie je normaal niks of ze zouden iets van een soort edelgas hebben die dan oplicht oid

(en als je een flinke bundel wil hebben, zoek op m*rktpl**ts naar '200mw laser')

rook zou eventueel wel kunnen ja.. weet niet of de rest van de groepen dat leuk vinden maarja. als het moet dan moet het he haha...

zijn die lasers duur? want we hebben maar een budget van 50 euro.. dus het is niet veel...

edit:

even gekeken op bovengenoemde site :)... zo'n laser kost nog 120 euro.. en is dus boven ons budget..

is er geen manier om met een normale spotlight te werken? en hetzelfde effect te krijgen? zoals hieronder bijvoorbeeld:

http://i33.photobucket.com/albums/d68/monimoon/DSCF2352.jpg

[Bericht gewijzigd door cizzle op ]

kan je niet gewoon een licht bundel nemen. en daaarin een onzicht bare laserstraal met een lichtsluis. dan denken de mensen mischien dat het de hele bundel is maar dat is niet zo.

ik denk dat je dan het beste effect krijgt

ok klinkt goed. ik kan dan dus wel meerdere laserstralen neerzetten zodat het lijkt of de totale straal iets beinvloed?

dit begint gelukkig ergens op te lijken. we hebben ons echt rot gezocht naar iets wat hierop lijkt, maar er is nog geen stellage net als deze.

weet je misschien waar ik deze spullen kan halen en hoe duur ze ongeveer zijn?

alleen dan moet je dus echt uitkijken dat er geen rook is want anders zie je een lichtbundel met een aantal (rode) stralen ertussen en dat ziet er denk ik helemaal niet uit

Misschien een leuk id: zet aan de ene kant een TV, aan de andere kant een afstandsbediening waarvan de "volgende post" knop vaststaat. Zo zal de TV constant "vanzelf" blijven verzappen, maar zodra iemand voor de TV staat om te kijken, deze op de huidige zender blijven staan.

haha video...

de gedachte achter onze stellage is dat de mens zichzelf niet is als het daglicht is. je wordt alleen jezelf als het nacht is, en dan kun je jezelf goed uiten.
onze stellage laat je voelen of het de gehele dag geen nacht meer is, dat de nacht verdwenen is. en dan moet je dus wel jezelf worden