hallo,

ik zoek zo een soort printplaat houder
http://photobucket.com/albums/v654/jburgt/Derdehand.jpg

weet iemand waar ik dit kan kopen
wantik heb voor het eerst gepobeert te solderen en dat gaat heel moeilijk ik heb mijn vinger al verbrandt

Zit er een lokale elektroboer bij jou in de buurt?
Je hebt 99% kans dat ze m daar verkopen :) kan je m morgen halen en meteen uitproberen

Aan zo'n wankel prul zou ik m'n geld niet geven. Bouw dan liever zelf iets. Zoals dit, uit restjes HDF (laminaat), printplaat, ALU-profiel, motortje uit een HD en zo nog wat:
http://www.uploadarchief.net/files/download/skidbladnirpic1.jpg

@pros: hé, ik heb weer wat inspiratie opgedaan!
Mooi gemaakt.
Kun je de printplaat ook fixeren? Dus dat 'ie vast zit en niet meer ronddraait?

Is ook handig om te desolderen. HD-motor op 10.000 rpm en alle onderdelen vliegen zo het goede bakje. :p

Zeer net gedaan. Dat frame aan de onderkant zij dat lade geleiders om zo op elke print af te kunnen stemmen.

Pros heeft daar een heel mooi stuk gereedschap. Het heeft iets weg van een bankschroef. Als beginner veronderstel ik dat je nog kleine printjes maakt, en als je thuis een gewone schoefbank hebt liggen kan je je printje er ook gewoon tussen klemmen.
Veel succes en niet te veel vingers verbranden hé:)

ik denk dat ik maar iets maak of koop met een stuk schuim erachter, lijkt me toch wel fijn. er moet hier ook nog wat van dat spul liggen trouwens, zal m'n best eerdaags is doen nadat ik mijn 2 werkplekken weer heb verbouwt (schuur krijgt mooi etshoekje en kamer wat extra planken en een tafel minder.

ok zal eens gaan kijken in een elektro winkel
als ik het daar niet vind zal ik poberen het zelf te maken

Op 9 augustus 2007 20:37:11 schreef shiwa:
hallo,

ik zoek zo een soort printplaat houder
[afbeelding]

weet iemand waar ik dit kan kopen
wantik heb voor het eerst gepobeert te solderen en dat gaat heel moeilijk ik heb mijn vinger al verbrandt

Dit is niet echt een printplaathouder, maar het kan er voor dienen. vorige week nog gezien bij Blokker. afgeprijsd van €5 naar € 1,5... heb er enkele gekocht.:-)

Conrad verkoopt ze ook.

Voordeel van deze is dat je hem in elke stand kan plaatsen welke je wilt wat voor solderen wel eens heel handig kan zijn. Dat lukt niet altijd met een bankschoef.

Het voordeel van deze tegenover die van pros is dat deze minder ruimte inneemt bij het opbergen. ;) Blijft wel weer een geweldige toepassing pros.

Op 9 augustus 2007 23:20:00 schreef picsels:
Kun je de printplaat ook fixeren? Dus dat 'ie vast zit en niet meer ronddraait?

Echt fixeren niet. Hij draaide in het begin veel te soepel om bruikbaar te zijn. Heb toen het rechter-draaipunt maar wat stroever gemaakt.