[IA] Rigol DS1042CD Digitale Oscilloscope met Logic Analyzer functie

Vanwege een email die ik van een CO-member ontving over de mogelijkheid om nog goedkoop aan een Rigol scope te komen heb ik weer contact gelegd met de leverancier. Die gaf aan nog wel tegen de eerder afgesproken gunstige voorwaarden te willen leveren en daarom heb ik besloten deze inkoopactie op te zetten.

edit: op verzoek van de leverancier (en omdat de actie toch al op z'n einde liep) heb ik de prijs en naam van de leverancier weggehaald. Er kan nog wel gewoon zoals vermeld tot 31 januari besteld worden.

Het gaat om de Rigol DS1042CD die geleverd wordt voor de eerder genoemde speciale prijs, inclusief BTW en verzendkosten (NL of BE).
De leverancier levert voor deze speciale prijs omdat er dan meerdere scopes tegelijk besteld worden. De leverancier levert alleen tegen de hier genoemde prijs en voorwaarden voor deelnemers via deze actie op CO (scroll naar beneden voor aanwijzingen m.b.t. afhandeling).

De grote belangstelling bij vorige acties van Jeroen en ervaringen van diverse mensen zijn terug te zien in de diverse topics die aangaande deze scoop actief zijn op dit forum (zoek op Rigol of 1042 oid). Tevens vind je in deze post wat schaamteloze copy-pastes uit Jeroen z'n vorige actie wat betreft specs e.d.

Specificaties van de Rigol DS 1042 CD:

Digitale oscilloscoop (DSO)
Logic analyzer
Kleuren scherm
2 Kanalen + ext. trigger en 16 kanaals LA
40 Mhz bandbreedte
400 Ms/s sample snelheid
(Equivalent Sample Rate 25GS/s)
Record Lengte 1M (CH1 en CH2) en 512K voor de logic analyser
2xUSB aansluiting
(1x achterkant voor computer, 1x voorkant voor USB-stick)
RS232 aansluiting
Pass/Fail test output
Inclusief software (full version)
Inclusief 2 probes 1:1 en 1:10 omschakelbaar
Inclusief logic analyzer probe

Een foto van de scoop:
http://www.rigolna.com/images/rigol_ds1000cd_000_l.jpg
note: afgebeeld de 1102, de 1042 is hetzelfde, alleen een mindere bandbreedte.

Voorwaarden

- Bij belangstelling stuur je mij een mailtje op http://www.uploadarchief.net/files/download/rigolmail2.png
- Ik geef je naam door aan de leverancier zodat je voor deze prijs kunt bestellen en ik stel je in contact met de juiste persoon (gewoon Nederlandstalig)
- Het gehele bedrag dient vooruit betaald te worden aan de leverancier
- Levering vindt plaats binnen 2 weken na ontvangst van betaling (in de praktijk kan er waarschijnlijk uit voorraad geleverd worden en ontvang je binnen enkele dagen je scope)
- Je krijgt een factuur van de leverancier
- Factuur op bedrijfsnaam is mogelijk (zelf aangeven bij leverancier)
- Omdat de leverancier in België gevestigd is, is in geval van bedrijven in Nederland levering op BTW 0-tarief mogelijk, zoals gebruikelijk bij handel binnen de EU (zelf aangeven bij leverancier)
- Ik ben geen partij in de overeenkomst, ik heb slechts de goede prijs en voorwaarden afgesproken, er zitten voor mij geen voordelen aan deze actie
- De hele afhandeling, service en garantie lopen via de leverancier
- De prijs staat vast, deze wordt niet minder
- De leverancier levert alleen tegen de hier genoemde prijs en voorwaarden voor deelnemers via deze actie op CO.

Er kan tot 31 januari besteld worden

Heb helaas niet het geld ervoor. Wat is de standaard prijs voor dit apparaatje?

Normaal € 981,75 inclusief BTW, exclusief verzending.

Hallo Jochem,

Scoop net ontvangen, het ging allemaal erg vlot, en voor diegenen die het intresseren :

- op 17-01 factuur ontvangen
- bedrag betaald via Rabo bankieren
- op 18-01 bericht ontvangen van Chris betaling was binnen (dus binnnen 24 uur)
- op 18-01 verzonden
- en net ontvangen

Positieve opmerking t.b.v. Rato snelle reactie via e-mail.

Ik wil je bijzonder vriendelijk bedanken voor je hulp en tips.

Leen

Ik heb aan de vorige actie meegedaan (zonder eerdere ervaringen met scopes), en ik vind het een fijne scope.

Ik weet niet of je de tas ook kunt leveren, het is op zich een hele mooie tas, maar ik heb vorige week een van de vakken aan de zijkanten net verkeerd vast gepakt en eigenlijk zonder dat ik veel kracht zette is die bijna helemaal losgekomen op de naad.

Ik ben nog steeds blij met de tas, maar het is wel iets om rekening mee te houden mocht je die aanschaffen :)

De scope zelf laat zich makkelijk bedienen, per kanaal van alles in te stellen etc. De LA heb ik vooralsnog nog niet gebruikt, de kabeltjes ('omgekeerde' breadboarddraadjes) des te meer :D

Ik heb een adres gevonden waar ze hem ook kunnen leveren voor € 800,- incl BTW en gratis afgeleverd in NL en B.

DUS de RIGOL DS 1042 CD voor € 800,-

Op 23 januari 2008 16:18:33 schreef blackoz:
Ik heb een adres gevonden waar ze hem ook kunnen leveren voor € 800,- incl BTW en gratis afgeleverd in NL en B.

DUS de RIGOL DS 1042 CD voor € 800,-

waar ?

Ja, dat vraag ik me ook af. Als dit een leverancier is die een vergelijkbare service als Rato of Elquip verleent is dat heel knap van je, we hebben met een aantal man namelijk een hele tijd gezocht naar de goedkoopste dealer :)

Er was destijds 1 goedkoper alternatief: de Chinese dealers, met alle service-nadelen van dien. Via Niels was het voordeel dan nog dat je Nederlandstalig contact had, maar zeker niet dezelfde garantievoorwaarden als nu.

Maar houd ons niet langer in spanning :)

De mijne is besteld bij Rato in Belgie mede mogelijk gemaakt door Jochem_S. Iemand doet veel moeite voor een goede deal en dan gaat en ander er voor 15 Euro onder, nee dank je.

Mocht de scope binnen zijn horen jullie meer.

Groeten,

Arno

De mijne staat ook bij Rato in bestelling (via Jochem).
Ik heb ook maar gelijk de opbergtas erbij besteld :)

Gisteren de betaling overgemaakt, dus nu maar geduldig wachten op de scoop

Op 24 januari 2008 20:37:37 schreef mtel:

Ik heb ook maar gelijk de opbergtas erbij besteld :)

Dat is wel een goeie, vergeten.

Groeten,

Arno

Op 24 januari 2008 20:32:21 schreef Thing:
Iemand doet veel moeite voor een goede deal en dan gaat en ander er voor 15 Euro onder, nee dank je.

Ach, ik zit er niet zo mee, bovendien wordt dat hier dan geroepen maar is het onduidelijk of je dezelfde voorwaarden en service krijgt.

@mtel: heb je nog een leuk prijsje voor die tas gekregen?

Blijkbaar hebben ze geen grote marge op de tassen. Ik heb er 2 euro (ex btw) minder voor hoeven te betalen.

Scheelt toch wel weer 2 euro ;)

Michael

Op 25 januari 2008 17:20:21 schreef mtel:
Blijkbaar hebben ze geen grote marge op de tassen. Ik heb er 2 euro (ex btw) minder voor hoeven te betalen.

Scheelt toch wel weer 2 euro ;)

Michael

Ik heb voor mijn scope een heel andere regeling met iemand gemaakt waardoor hij mij maar 550 Euro kosten.

En hij is binnen. Top ding.

Jochem bedankt voor het initiatief.

Groeten

Arno

Op 14 februari 2008 20:13:57 schreef Thing:
[...]

Ik heb voor mijn scope een heel andere regeling met iemand gemaakt waardoor hij mij maar 550 Euro kosten.

En hij is binnen. Top ding.

Jochem bedankt voor het initiatief.

Groeten

Arno

en wat voor regeling mag dat zijn ?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb de mijne gisteren bij GLS opgehaald

enig idee waar deze scoop te krijgen is buiten inkoopactie?
op mijn stage plaats (denemarken) kwam het ter discussie dat ze eigenlijk miss wel een nieuwe scoop zouden kunnen gebruiken. Echter een tek met dezelde mogelijkheden of een ander groot merk is relatief geziennogal veel te duur.
ik wist dat de rigols relatief gezien ongeveer hetzelfde kunnen tegen een veel goedkopere prijs. nu zijn ze blijkbaar best geinteresseerd daar in.
zouden alleen nog Hi current stroomprobes moeten vinde (als in 500A+)
swat
spijtig dat ik de Inkoopactie niet op tijd gezien heb anders had ik deze miss wel mee gedaan.

Op 14 februari 2008 21:21:41 schreef Jeroen Boere:
[...]

en wat voor regeling mag dat zijn ?

Als ik dat zeg wordt meneer of mevrouw de belastingdienst boos! Laten we het zo zeggen dat een bedrijf de Scope gekocht heeft, en ik neem hem voor een zacht tweedehands prijsje over.

Arno

Op 15 februari 2008 21:49:07 schreef Thing:
[...]

Als ik dat zeg wordt meneer of mevrouw de belastingdienst boos! Laten we het zo zeggen dat een bedrijf de Scope gekocht heeft, en ik neem hem voor een zacht tweedehands prijsje over.

Arno

okee... geen btw, maar dat is maar 19%

Op 15 februari 2008 22:15:12 schreef Jeroen Boere:
[...]

okee... geen btw, maar dat is maar 19%

Sorry mijn fout, dat is waar, maar hij stond bij mij ook nog in het krijt. (zoals dat netjes heet)

Arno

Op 15 februari 2008 22:39:01 schreef Thing:
[...]

Sorry mijn fout, dat is waar, maar hij stond bij mij ook nog in het krijt. (zoals dat netjes heet)

Arno

Blaas dan de volgende keer niet zo hoog van de toren.
Wat je zegt geeft een erg scheef beeld van de werkelijkheid. :(

Op 15 februari 2008 23:15:35 schreef Jeroen Boere:
[...]

Blaas dan de volgende keer niet zo hoog van de toren.
Wat je zegt geeft een erg scheef beeld van de werkelijkheid. :(

Zoals ik al eerder ook schreef, "Ik heb voor mijn scope een heel andere regeling met iemand gemaakt waardoor hij mij maar 550 Euro kosten."

Hierboven staat duidelijk dat ik een regeling met een ander persoon gemaakt heb voor mijn scope. Hoe, wie en wat maakt dan niet uit. Mocht ik een beter aanbod kunnen maken voor iedereen dan had ik dat duidelijk vermeld nadat ik eerst contact had opgenomen met Jochem, wie de inkoop actie gestart heeft.

Groeten,

Arno

Zit er op de logic analyser ook een protocol analyser?
En zo ja, welke protocollen kan hij dan analyseren?

Ps Ik weet eigenlijk niet of het protocol analyser heet, maar kun je van i2c, spi, rs232, etc de bytes laten herkennen.

Zit helaas geen protocol analyzer in
Had ik ook wel gewenst. (i2C,SPI).

Maar voor de rest een prima apparaat

Inderdaad geen uitgebreide protocol-analyse, overigens wel de mogelijkheid om van een aantal ingangen de waarde in hex weer te geven.

@beertje_01: Levering in Europa is geen enkel punt voor de bekende bedrijven, had je al eens geinformeerd hier en daar?