Hallo,
Ik heb hier een plasma Philips KTV, typenummer 32FD9944/01S
met chassis FM23.
Toestel wil niet meer opstarten, led knippert eerst groen en daarna rood.
Heb hier ff teruggekeken en het zou liggen aan de elcos van de voedingsprint.
Heeft iemand toevallig de positienummers van de elcos en het eventuele schema van dit chassis?
Alvast bedankt.
Ps: gaarne het positienummer van de 4,7 uf elco in de standby stand, de zogenaamde modificatie(veranderen naar 100uf)
citroen 2cv
zorg dat je nooit maar dan echt nooit wat met ziggo internet en /of telefonie te maken krijgt !!
alle kleine elco,s van 100uf op het pouwerboard vervangen,links onderaan zit de standby voeding daat moet idd het 4,7 uf elcotje vervangen worden door 100uf.
Ok, bedankt citroen 2cv.
Weet iemand welke elcos veranderd moeten worden van 100uf naar 220 uf ivm betere stabiliteit?
Ps: klopt het trouwens dat je geen defect meet aan de elcos(100 uF), want ik heb ze allemaal eruit gesoldeerd en gecontroleerd en niet één is er slecht?
[Bericht gewijzigd door theone op (38%)]
Hoe meet jij een elco?
niet alleen de elco's van onderaan op de print maar ook de 2 van 100u links bovenaan moet je vervangen ( boven de trafo )
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Ps: klopt het trouwens dat je geen defect meet aan de elcos(100 uF), want ik heb ze allemaal eruit gesoldeerd en gecontroleerd en niet één is er slecht?
Hang ze maar eens aan een compo tester en vergelijk dan eens met een nieuwe, dan zie je wel degelijk verschil.
Groetjes Hans.
Bedankt vooor de tip William67.
Ik heb zelf zo"n testkastje gemaakt die ik aansluit op mijn oscilloscoop.
Zet dan de scoop in de stand X/Y zodat een punt op mijn scherm verschijnt en sluit op de X-ingang en de Y-ingang het kastje aan.
Hiermee kan ik transistoren, diodes en elcos testen.
Vergeet de 2 elco,s van 100 uf in de pre conditioner niet!
Deze gaan in FM 23 ook defect en moeten zonder meer vervangen worden.
Zitten vanaf de bovenkant dus aan de bovenkant van de voeding.
Blijft het apparaat lastig aangaan vervang dan de 2 47 uf elco,s welke onder de AL koelprofiel zitten.
Gebruik 105 graden elco,s
Elcos vervangen en ja hoor hij speelt weer!!!
Bedankt voor jullie expertise.
Nog een vraag: weet iemand het bestelnummer voor de voet van dit toestel, er is nu alleen een muurbeugel bij, schijnbaar was de voet een optie.
Heb wel iets gevonden,maar weet niet zeker of het het goede nummer is voor die voet, namelijk:
service staender 3122126406612
Kan iemand dat beamen of moet het een ander nummer zijn?
Bedankt alvast.
@evarist: Het kastje is oorspronkelijk gemaakt door de td van Philips, er zit een trafootje in en een weeerstand meer niet.Via bnc connectoren dus aangesloten op x en y.
Weet niet of je dat een esr meter noemt.
Zoef de Haas.
Dat is dus wat ik ook bedoel. Ik heb er destijds eentje gekocht van het merk Hameg, is voor metingen ideaal! Elco's gemeten met de capaciteits tester gaven soms wel de juiste waarde aan, maar een klein DC lek kwam niet naar boven.
Met zo'n compo tester is het gelijk te zien, op de X-Y as van de scope aangesloten ontstaat er een vert. lijn op het beeld en als de pennen worden kort gesloten ontstaat er een hor. lijn op het beeld. Als er nu een elco wordt gemeten, dan ontstaat er een ovaal en daarvan moeten de uiterste punten precies op de hor. midden as van de scope vallen, is het schuin, dan is die elco ziek. Zo zijn ook torren en dioden te meten, dat moet een perfecte haakse hoek geven, iets uit de haak, vervangen.
Ook voor het testen van mosfets is dat ideaal, ik had zo'n ding al jaren eerder moeten aanschaffen.
Groetjes Hans.
Klopt Hans, zo werkt het idd.
En toch kon ik geen defect meten aan de elcos van deze tv.
Maar vervangen en weer spelen.
Dus het systeem is toch niet waterdicht.
Zoef de Haas.
Toch is het een kwestie van goed kijken. Ook de vert. input iets groter zetten en bij twijfel een nieuwe er bij halen en kritisch vergelijken. Ik heb ze ook gehad waarbij ik dacht dat ze goed waren en als het een gangbaar type is, dan zet ik er toch een nieuwe in omdat het terug plaatsen van de oude net zoveel werk is. Meestal werkte het dan ook weer en bij zeer kritisch kijken was er toch een kleine afwijking zichtbaar.
Groetjes Hans.
Toen ik vanmorgen de tv wilden aanzetten ging hij weer in de fout, eerst groene led en daarna rode led knipperend.
De temperatuur in de werkplaats was iets van 9 graden.
Nadat de temperatuur iets van 20 graden was, starte het toestel weer op en doet het sindsdien weer perfect.
Zag in de gebruiksaanwijzing dat de bedrijfstemperatuur van het toestel is: tussen 5 en 40 graden.
Is toch de voeding van het toestel nog niet in orde of zijn plasmaschermen gevoelig voor lage temperaturen?
Krelis Vonketrekker
Golden Member
Als elco's los worden gesoldeerd, worden ze tevens gereanimeerd!! (door de warmte)
Laat ze een week liggen, en meet dan, en zie, meestal lagere cap.
Dat verklaard ook,na rep. O.K., paar dagen later zelfde storing.
Krelis
Krelis Vonketrekker
Golden Member
Theone, is dat een ESR meter?[/quote]
Ken ik ook niet,maar lijkt mij iets,als met een hoge freqentie de scheinbare weerstand meten. ???
Krelis
Heb alle elcos die vermeld waren als verdacht vervangen voor nieuwe, dus die vlieger van dat de elcos na het doormeten een paar dagen weer de fout in gaan, gaat niet op.
Je bent op tijd geweest met het vervangen.
Menig toestel van dit type heb ik al moeten afkeuren daar door het hikken van de voeding het logic board en het Xsus board defect waren geraakt en met een beetje pech ook nog meer in de voeding.
Die voedingen zijn erg complex wel leuk maar je moet er de tijd voor nemen wanneer je er een serieuese klacht mee hebt en ze in test modes zetten.
De 2 elco,s van 47 uf onder de zwarte AL koeling zou ik zeker vervangen alsmede de elco van 220 uf bij de tea 5107
Die 2 elcos van 47uf welke schuin onder de alluminium koelplaat(zilver) zitten had ik reeds vervangen voor 100uf.
Alleen die van 220uf bij tea5107 nog niet.
Ik zal hem morgen nog eens openschroeven en ook deze vervangen.
Ik heb in totaal reeds 10 kleine elcos vervangen(7 x 100uf, 2 x 47uf en 1 x 4,7uf)
Zijn er nog meer die ik moet vervangen??
Bedankt alvast.
Ps: Hoe kun je trouwens uitzoeken hoeveel branduren het plasma scherm heeft?
Die van 4,7 uf in de 5 Volt stand by voeding moet ook 100uf worden.
Dit is een modificatie van PHILIPS zelf
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (72%)]
Hallo allemaal,ik ben nieuw hier en ben absoluut geen ntechneut. Ook mijn tv springt van een groen led op een knipperend rood led. Ik had dit al een paar keer eerder gehad maar na een paar keer aan en uitzetten deed hij het weer. Nu gaat hij echter niet meer aan, het rode ledje blijft knipperen. Ik heb hier nu het een en ander gelezen maar voor mij is dat abacadabra. Zou iemand mij kunnen vertellen wat het kost om die Elco's te vervangen en of er iemand genegen is om dit voor mij te doen tegen een redelijke vergoeding.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Als je in Zuid Holland woont dan wil ik je wel helpen.
Stuur me anders een mail.(zie profiel het tiscali adres)
Kosten komen we wel uit denk ik
[Bericht gewijzigd door K9 op (13%)]
ik heb ook dit probleem. met mijn net gekochte plasma monitor.(32FD9944/01s) maar er is zo in geprutst in deze voeding dat ik deze eigenlijk wil vervangen voor een nette.
kan iemand mij daar aan helpen?
Die voedingen zijn schaars en worden in goede staat denk ik door niet veel mensen weg gedaan.
wij hebben ze niet
Dit probleem heb ik al eerdere keren gehad en tegenwoordig vervangen we de elkos inclk smd op het x board en de elkos in de voeding en de temperatuurproblemen zijn er dan ook uit. De eerste keer heb ik me een buld naar gezocht, 2 weken spelen en weer de fout in. Op deze mannier hebben we er nog geen en hoeven af te keuren. Welk alle elkos vervangen en niet meten want ze lijken op dat moment in orde omdat je ze er net heb uitgesoldeerd en dan nog intern warm zijn.
na het vervangen van de elco's. (die al eerder voor dit toestel vermeld zijn) start de tv nog steeds niet op.
ik heb nu dat er een piep toon te horen is. iemand dit probleem ook gehad? primaire voeding is oke.