hallo
ik zou graag de centrale vergrendeling van een Honda s2000 op mijn pinkers aansluiten zodat je weet wanneer je wagen gesloten is.
wat zou de makelijkste oplossing zijn?
ik heb al gedacht om een relai over een motorke van de cv te zetten en een contact van de relai aan te sluiten op de 4 pinkers
hier zie je dat er een relai parallel met een moterke van de cv gesloten is (Q1)
het contact Q1 staat ook parallel met s1 (de standaard schakelaar voor u 4pinkers op te zetten).
zou dit kunnen werken
of
wie weet een beter manier

schema cv
schema 4pinkers (hazard relai)
[Bericht gewijzigd door Senna op (18%)]
ik heb nog een schema gevonden ik denk dat hier de moterkes van de cv worden bediend in het roodd heb ik een relai toegevoegd
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (70%)]
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Hmm zeker helemaal de pink kwijt...
Ik ben blij dat de meeste Belgen alhier ABN schrijven.
Ik heb al moeite met de geuitte desinteresse in het beheersen van de Nederlandse taal bij onze eigen jeugd.
Laat staan dat ik Belgische straattaal begrijp...
pin·ker (dem; pinkers)
1 (in België, niet algemeen) richtingaanwijzer, knipperlicht
Pinker is geen straattaal. Van Dale noemt het Zuidnederlands. Het is dus ook AN, wat van sommige, hier door Belgen gebruikte, woorden niet kan gezegd worden.(wasmachien, tournevis)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (39%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
tis gene tournevis maar tournavis !
en tis ook niet 'het licht uit doen' maar 'de lucht dooddoen'. net zoals ik indertijd naar skoole geweest ben om skoone te leren skrijven.
neh ,daarse.
met al die veranderingen aan de spelling zou je het op den duur niet meer weten ...
pompopom
The path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)
tis gene tournevis maar tournavis !
't is zelfs niet tournavis, 't is tourn'-à-vis oftwel "draaier-voor-schroeven" 
Inderdaad, tournevis is uit het frans afkomstig.
We kunnen aan de mods vragen een vlaamse versie te maken van circuitsonline.
Dat gaat dan zo: "menen televesee is kapot, a gaa ne mi aan, wa zou-t-er verbrand kunne zoun"
Taalkunde en dialectologie zijn m'n andere hobby's, ik kan daar uren over doorgaan, maar dit is geen elektronica.
ThaTweety
A little knowledge is a dangerous thing.
Wat meer on topic: ik zie toevallig hier een soortgelijk topic lopen.
als ik nu eens een uitschakelvertragings relai neem
dan kan ik het aantal knipperingen regelen.
ik denk dat ik het ga proberen te doen zoals dit http://www.circuitsonline.net/forum/view/58302