Hoi,

Ik zou een testschakeling willen maken om duiven te verjagen uit een bepaalde ruimte (wanneer er eentje is binnengesukkeld).
Kan ik op één of andere manier een toongenerator maken die geluidsgolven uitzend op meer dan 20.000 Hz ?
Eventueel aan te sluiten op een audio installatie ?
Ik las ergens dat deze toonhoogte het verjagen van duiven kan bevorderen.

Is zoiets uitvoerbaar?

Bedankt,

heeft geen zin. ze wennen eraan. verder hebben mensen er tot 25khz ook nog last van.
af en toe een knal ten gehore brengen werkt wel.

Je moet een zo random mogelijk geluid hebben inderdaad.

Elektuur heeft eens zo een schakeling uitgebracht (wel voor spreeuwen): http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/1997/juli/elektronische-spreeu…

Zelfs aan een knal wennen ze indien ze merken dat er niets hun "schaadt".

Het enige wat helpt is de duif doen "verdwijnen". Liefst met in de buurt een ander duif die je dan weer vrij laat (lees laat vluvhten). Duiven hebben soort van comm. systeem. Na een keer of 2 zal je er geen last meer van hebben. Klinkt cru, en drastisch maar is enige mogelijkheid.

De kerk hier in 't dorp hebben we zo "duivenvrij" gekregen. Ze hadden véél geld geïnvesteerd om duivenwering te plaatsen maar 't hielp niks. Heb er mij dan is een weekje mee bezig gehouden. Daarna zag je de resterende "kudde" aan de andere kant van het dorp bij een boerderij logeren. Ze zijn nooit meer teruggekeerd (is al jaren zo)

Op 30 mei 2008 09:17:19 schreef pompopom:
Het enige wat helpt is de duif doen "verdwijnen".

Geen fijne methode, wel een die werkt. Hier op welschap hadden ze ook een "vogelvermaaktteam": af en toe een vogel in de bankschroef zetten en langzaam een poot uitdraaien, en opnemen. :(
Het afspelen van die geluiden schrikt vogels behoorlijk af. Hetwas allemaal vast erg nuttig, maar de soldaatjes die voor de uitvoering ervan verantwoordelijk waren, waren erg nare mannetjes.

't Is niet omdat ik het woord "verdwijnen" in de mond neem dat ik daarmee "sadistische spelletjes" bedoel. Ik ben niet van het principe om de beestje pijn te doen lijden. Integendeel.

"Een vogel in de bankschroef steken en het geluid ervan opnemen" is verre van wat ooit in mijn gedachte zou opgekomen zijn.

Op 30 mei 2008 09:22:40 schreef GJ_:
[...]Hier op welschap hadden ze ook een "vogelvermaaktteam": af en toe een vogel in de bankschroef zetten en langzaam een poot uitdraaien, en opnemen. :(

Als je elke morgen je auto van voor tot achter onderscheten vindt door die @*&#-beesten, geloof me, dan doe je de door jou beschreven actie óók met plezier! :(

Als je elke morgen je auto van voor tot achter onderscheten vindt door die @*&#-beesten, geloof me, dan doe je de door jou beschreven actie óók met plezier! :(

Kan misschien beginnen met je auto niet langer onder een boom te parkeren.

Mijn auto's zijn geregeld het doelwit. Als extraatje lijken de Veldhovense duiven gek te zijn op kauwgom of zo, die bagger PLAKT , niet gewoon meer.
Dus als iemand een geniale oplossing heeft om ze een straat verder te krijgen zonder ze te beschadigen hou ik me aanbevolen.
Een low-tech oplossing is ze vetmesten. Bij een klant, een mouterij, is zoveel "voer" voorhanden dat alle duiven daar vreselijke vatsige apparaten geworden zijn die nog maar nauwelijks kunnen vliegen. Roofvogeltjes landen gewoon op die duiven om ze levend op te eten. De duiven kunnen van dikkigheid niks meer terugdoen.

Dus als iemand een geniale oplossing heeft

Bionic shield ;-)

Ah jongens, waarom zijn jullie allemaal zo geirriteerd door de natuur. Iedereen probeert altijd zogenaamde 'klotebeesten' weg te krijgen en te verdrijven zonder er ook maar eventjes bij stil te staan dat ieder dier op de planeet zijn doel heeft.

Namelijk het behoud van het ecologisch bestaan. Iedere ochtend wordt ik gewekt door een duif in de zomer enja, dat is best vervelend maar who cares.

Op een dag gaan er geen dieren meer overschieten en dan gaat de mensheid in grote problemen zitten.

Denk maar eens na over mijn 'filosofisch' tekstje. :p

Je hebt gelijk. Dan moeten we op zoek naar "duifvervangers" voor in de duivensoep:p

Op 30 mei 2008 10:00:33 schreef Mathieuke:
Ah jongens, waarom zijn jullie allemaal zo geirriteerd door de natuur

Jij hebt zeker
a) geen auto
b) geen bomen bij de parkeerplaats

:)

Ik heb zeker wel een auto, een BMW316 :)
En er staan hier in belgië zeker genoeg bomen alleen wordt er nooit op 'gescheten' door vogels en mocht het zo zijn dan geef ik de auto wel een ecologische wasbeurt met regenwater :p

Ik werk in een gemeente met mega-duivenoverlast, ze worden hier namelijk gevoerd (!) door onwetende primaten.
Er zijn hier al diverse acties geweest ter bestrijding, wegvangen, buizerds erop af, gif, geluid...
Niets hielp behalve voer geven met anticonceptiemiddel erin. Dat mag niet meer van de natuurliefhebbers (Mathieuke).
Als die duif binnen zit, zou ik een lenige grote kat aanschaffen, dat schrikt wel af denk ik.

ik heb wel eens gehoord dat duiven niet tegen hele lage geluiden kunnen.
maar om nu een random 20 hertz toon af te spelen lijkt me een beetje gemeen voor de buren.

Waarom geen random bewegend onderdeel in de ruimte, eventueel in combinatie met geluidjes? Dat zal toch ook wel even kunnen helpen denk ik. Als er de plaats voor is...

[Offtopic]
Mij vangen ze ook regelmatig, met prachtige schoten op m'n ramen, maar ze daarom molesteren.. Nee hoor ^^
[/Offtopic]

Op 30 mei 2008 12:17:44 schreef Rafael:
Waarom geen random bewegend onderdeel in de ruimte, eventueel in combinatie met geluidjes? ..

Geniaal, een kind.

Als ik het zo teruglees is er kennelijk niks eenvoudigs waar duiven niet tegen bestand zijn zoals de muizen/marterverjagers.

iets zegt me dat kinderen dwingen tot het dag en nacht rondlopen en geluidjes maken niet geaccepteerd word

beetje coke of speed doet wonderen;)
en hij hoeft maar 9 maanden mee te gaan, dan heb je er nog een als je hard je best doet.

Op 30 mei 2008 09:34:05 schreef pompopom:
[...]
Kan misschien beginnen met je auto niet langer onder een boom te parkeren.

Beetje lastig als de hele straat geflankeerd wordt door 98 jaar oude Platanen!
En dan niet met commentaar komen van "dan zet je je auto toch een straat verderop?", want da's gewoon gelul. En trouwens, dat geeft dan weer gezeik met de mensen die dáár wonen.

Kun je me trouwens de bijdrage van de duif aan 't ecologisch systeem uitleggen?
Duiven zijn lomp, duiven zijn stom, en duiven maken het meest achterlijke geluid dat er op deze aardkloot bestaat!
Waarom zijn duiven lomp? Omdat ze, als de midden op straat zitten en je er met de auto midden overheen rijdt (dus NIET met de banden over 't beest!) en je kijkt naderhand in je binnenspiegel, je dat beest nog steeds midden op de weg ziet zitten, met zo'n schaapachtige uitdrukking van "WTF was dat? http://www.mnm-tm.nl/img/Smilies/confused.gif"
(Eenden zijn daar trouwens nog veel beter in... Met iets meer stuurwerk kun je daar ook - zonder schade aan de eend, noch auto - prima overheen rijden!)

Afijn, ik heb het NIET op duiven, dat moge duidelijk zijn.

duiven zijn heel handig;)
ze ruimen alles op wat wij laten vallen, tot stukjes plastic aan toe.
geweldige post, ik lag strak van het lachen.
duiven met een wtf uitdrukking XD

[Bericht gewijzigd door Riktw op (29%)]

Niet zo moeilijk hoor,
Op de site: http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/
vindt je de meest voorkomende vogelsoorten in Nederland.
Als je de Buizerd opzoekt of de Sperwer (want die hebben
"duif" op de menukaart) kun je ook de bijbehore geluiden
downloaden. Bij deze roofvogels betekend dat dus voor jouw duif een bloedstollende Krijs die meestal gepaart gaat met een aanval. In de Bijlmer is dit met succes toegepast. Het geluid inderdaad een beetje opkrikken en een flinke audio doet de rest. Een bijkomend verschijnsel is wel dat de vogels bij het wegvliegen van angst direct een vlaai laten vallen, ook op BMW's, en niet alleen de duiven dus.
En in de vroege ochtend rond de klok van 06.00 er menig vrouw recht overeind in bed zit en de politie belt omdat ze heeft gehoord dat er iemand wordt vermoord

en dat eten ze dan op, om vervolgens er weer uit te schijten