Zoals te zien op de foto heb ik de buitenste 2 rijen pinheaders bestukt aan de BOVENZIJDE van het MAXII boardje. Hierdoor is deze 2x20 pins connector compatiebel met de DE1 en DE2 board. Dit vereenvoudigd het aansluiten van een interface die dan op alle boarden kan draaien door gewoon even te hercompileren.
Op dit MAXII boardje heb ik momenteel aangesloten:
- een LCD display met een driver voor ofwel 4x20 char ofwel een 2x16 char versie. Je kunt gewoon kiezen door een van de drivermodules mee te linken in de source.
- Een TSOP1738 is ook aangesloten en alle ontvangen codes worden op het display weergegeven op de regel RC5 code = xx
- Er zit een regelbare PWM op aangesloten. De waarde van de pwm kun je verhogen of verlagen door drukknop 1 en 2 De pulsbreedte wordt weergegeven in 2 digits hex op het display PWM=23 bereik gaat van 03 tot $FE De routines zorgen ervoor dat je niet onder de 03 kunt en niet boven de $FE (254) De pwm puls is op de uitgang beschikbaar om een scoop aan te sluiten.
- De module bevat ook nog 12 verschillende clock uitgangen. Die gaan van 1s tot 50MHz in stappen per 10
1s, 100ms, 10ms, 1ms, 100us, 10us, 1us, 200ns, 100ns, 60ns, 40ns en 20ns. Deze pulsen gebruik ik als test signaal voor de scoop waarbij de timing heel precies is. Omdat het mooie blokgolven zijn kun je meteen zien hoe goed je scoop deze waarden weergeeft. ( voor een mooie blokgolf moet je rekenen op een bandbreedte die 5 tot 10 maal hoger is dan je aangeboden signaal) Een scoop met 50MHz bandbreedte zal geen blokgolf weergeven op een 50MHz blokgolf.
Wat moet er nu nog bijkomen?
Ik heb nog een video testgenerator nodig. Dus horizontale sync, vertikale sync en een RGB patroon en dit zoveel mogelijk volgens de standaard norm. Ik ben die timingen aan het verzamelen(zoeken) om dan in de MAXII board bij te steken.
Ik heb ook nog code liggen voor een RX433 ingang signaal voor de KAKU afstandsbediening. Die routines geven alle codes weer op het display.
De routines voor 2 rotary encoders moet ik er ook nog bijplaatsen maar ook die zijn geschreven en getest.
Maar eerst ga ik een kastje bouwen om het geheel in te bouwen.
Enkele extra's zijn nog:
- fet en /of transistor uitgangen.
- enkele ingangen voor photodiodes ( laser detectie)
- een buzer.
- en nog vele andere kleine aangename zaken die ik van jullie verwacht.
Frans.
Update:
Mochten jullie de source willen dan kun je het volledige project hier downloaden Het is een archieve .qar file waardoor je via Quartus direct alles kunt compileren. Mocht er iets mis gaan dan hoor ik het graag. Je kunt het ook al testen zonder de extra hardware aan te sluiten. De leds onboard blinken beurtelinks per seconde en de verschillende signalen kun je al meten met een scoop op de uitgangen. Een voeding heb je ook niet nodig want de USB levert die. Een programmer zit onboard waardoor je enkel Quartus en de .qar file nodig hebt om te testen.
[Bericht gewijzigd door fotoopa op 29 juni 2008 21:05:03]