B47
B47
Nav reacties van Henry S en Paelco op een vraag van feb/Mrt over een soortgelijke meter:
Juni 2008, pg 60 ev staat een "RLC meter voor 2 euro"
Het schijnt een samenvoeging te zijn van 2 ideeen, van 2 auteurs: Klaper en Mathis.
De hardware van Mathis is een weerstandsnetwerkje va 4 weerstanden, die van Klaper heeft 1 LM358.
Het leek zo mooi: heb hem gebouwd, en ondanks uitgebreide correspondentie met Klaper, (die heel attent en snel reageerde) lukt het niet:
bij een bepaalde volgorde van calibreren, geluidskaart kiezen, schakelt het apparaat uit, of het hangt, maar een redelijke meting wil er niet uitkomen. Je hebt er Java runtime environment versie 5 of hoger voor nodig, heb het een paar maal gedownload, alles gecheckt, wie weet er raad?
klein is fijn
Moderator
Nu heb ik die Elektor hier voor me liggen, maar het artikel zegt helemaal niets over USB? De grote vraag is dus, hoe heb je de boel aangesloten?
Die LCR-meter werkt via je geluidskaart. Je moet de stereo ingangen (L+R) en 1 van de uitgangen gebruiken (dus bv alleen L van de uitgang). Dus elke kanaal wordt individueel gebruikt (links is 1 kanaal en rechts is 1 kanaal en dan van de ingangen en uitgangen).
Op de elektuursite in het forum is daar ook een topic over geopend.
[Bericht gewijzigd door Eagle666 op (23%)]
B47
B47
Kleins is fijn,
je hebt gelijk ik haal 2 dingen door elkaar.Gebruik de geluidskaart als aangegeven (voorlopig alleen het weerstand netwerk met methode 2) maar alleen "unendlich" als ik geluk heb!
Andere software gebruiken, doet het goed bij mij.